Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kültürel Miraslarımızdan Halk Oyunları: Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Adaylarının Tutumları

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 3, 582 - 592, 28.09.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1153589

Öz

Bu çalışma, Akdeniz Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının, Halk Oyunları dersine karşı tutumlarının belirlenmesi amacı ile hazırlanmıştır. Araştırmaya, Akdeniz Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören, 140 Kadın, 160 Erkek öğrenci katılmıştır. Ayrıca Beden Eğitimi ve Spor bölümü dışında kalan katılımcıların 92’si formasyon eğitimi aldıklarını ifade etmişlerdir. Beden eğitimi öğretmeni adaylarının, halk oyunları dersine yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla veri toplama aracı olarak, Turan (2015) tarafından geliştirilen, 13 madde ve tek faktörden oluşan Beden Eğitimi Öğretmen Adayları İçin Halk Oyunları Dersi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler (frekans (f), yüzde (%)) ve çıkarımsal istatistiklerden T-Testi testi ve ANOVA testleri kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22.0 istatistik programı kullanılmış, yapılan tüm değerlendirmelerin hepsinde istatistiksel anlamlılık düzeyi p<0,05 kabul edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının cinsiyet değişkenine göre halk oyunları dersine karşı tutumları arasında, kadın öğrenciler lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının halk oyunları eğitimi deneyimi değişkenine göre halk oyunları dersine karşı tutumları arasında deneyimli öğrenciler lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Bölüm değişkenine göre öğretmen adaylarının halk oyunları dersine karşı tutum düzeyleri arasında ki farkın incelenmesi sonucunda beden eğitimi ve spor bölümü ile antrenörlük eğitimi bölümünde okuyan öğrenciler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farlılık olduğu tespit edilmiştir. Bu farkın beden eğitmi ve spor bölümünde okuyan öğrenciler lehine olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • And, M. (1990). “Türk Köylü Dansları”, Folklora Doğru, Dans-Müzik-Kültür Araştırmaları 59 Boğaziçi Üniversitesi Folklor Kulübü, s. 109-144.
  • Aydın, C. (1991). “Öğreticide Olması Gerekli Vasıflar”, Türk Halk Oyunlarının Öğretiminde Karşılaşılan Problemler Sempozyumu Bildirileri (6-8 Mart 1990 İstanbul), Kültür Bakanlığı Halk Kültürünü Araştırma Dairesi Yayınları,157, Seminer, Kongre Bildirileri Dizisi,32, Ankara, s. 45-48.
  • Çine, H. (1990). “Okulllarda Halk Oyunları Öğretiminin Millî Eğitim Konusu Olarak Değerlendirlmesi”, Türk Halk Oyunlarının Öğretiminde Karşılaşılan Problemler Sempozyumu Bildirileri (6-8 Mart, İstanbul), Kültür Bakanlığı Halk Kültürünü Araştırma Dairesi Yayınları,157, Seminer, Kongre Bildirileri Dizisi,32, Ankara 1991, s. 83-86.
  • Eroğlu, T. (1999). Halk Oyunları El Kitabı, Mars Basım Hizmetleri, İstanbul
  • Hasırcı, S., ve Yıldırım, M. (1991). “Okullarda Spor Eğitimi Dersi ve Spor Öğretmeninin Niteliği”, 1. Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Okul içi Beden Eğitimi Spor ve İzcilik Dairesi Başkanlığı İzmir, 19-21 Aralık, s. 479-484.
  • Kaeppler, A.L. (1997). “Dans”, (Çev, Fatma Kanat Fay), Millî Folklor, Türk Dünyası Folklor Dergisi, (5)33, s. 102-105.
  • Karakeçili, F. (1994). “Türk Halk Oyunlarında Kavramlar Karmaşası”, Gaziantep Üniversitesi Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi, Sayı, 14, s. 12-13.
  • Karasar, N. (2000). Scientific research method. Ankara.
  • Kirchner, G. ve Fishburne, G.J. (1995). Physical Education for Elementary School Children, Nineth Edition WCB Brown & Benchmark Publishers Madison, Wisconsin. Dubuque, lowa. Printed in the United States of America by Wm. C. Brown Communications, Inc., 2460 Kerper Boulevard, Dubuque, IA 52001.
  • Orhun, A. (1998). “Spor, Estetik ve Estetik Eğitim”, Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Cilt,3, Sayı,4, s.43-52
  • Tabachnick, B. G., & Fidel, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics.(J. Mosher, Ed.)(sixth edit).
  • Turan, Z. (2015). Beden eğitimi öğretmen adayları için halk oyunları dersi tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 202-222.

Folk Dances From Our Cultural Heritage: Attitudes of Physical Education and Sports Teacher Candidates

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 3, 582 - 592, 28.09.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1153589

Öz

The purpose of this study was to investigtate the attitudes of physical education (PE) teacher candidates studying at Akdeniz University, Faculty of Sport Sciences towards folk dance lesson. A total of 140 female and 160 male students at Akdeniz University Faculty of Sport Sciences participated in the research. In particular, a total of 92 students except from the Depertment of Physical Education and Sports stated that they have received educational formation training. Folk Dance Lesson Attitude Scale for Physical Education Teacher Candidates developed by Turan (2015) and consisting of 13 items was used to measure the attitudes of PE teacher candidates towards the folk dance lesson. In the statistical analyses, descriptive statistics (frequency (f), percentage (%)) and inferential statistics T-Test and ANOVA tests were used. SPSS 22.0 statistical program was used, and the statistical significance level was set at p<0.05 in all evaluations. A statistically significant difference was found between the attitudes of the teacher candidates participating in the research towards the folk dance lesson according to the gender variable in favor of female students. According to the variable of experience in the folk dance course participation of the pre-service teachers, a statistically significant difference was determined between their attitudes towards the folk dance course in favor of the students who had previous course experience. As a result of the examination of the difference between the attitudes of teacher candidates towards the folk dance lesson according to the department variable, there was a statistically significant difference between the students in the Department of PE and Sports and the Department of Coaching Education. This difference was noted in favor of the students in the Department of PE and Sports..

Kaynakça

  • And, M. (1990). “Türk Köylü Dansları”, Folklora Doğru, Dans-Müzik-Kültür Araştırmaları 59 Boğaziçi Üniversitesi Folklor Kulübü, s. 109-144.
  • Aydın, C. (1991). “Öğreticide Olması Gerekli Vasıflar”, Türk Halk Oyunlarının Öğretiminde Karşılaşılan Problemler Sempozyumu Bildirileri (6-8 Mart 1990 İstanbul), Kültür Bakanlığı Halk Kültürünü Araştırma Dairesi Yayınları,157, Seminer, Kongre Bildirileri Dizisi,32, Ankara, s. 45-48.
  • Çine, H. (1990). “Okulllarda Halk Oyunları Öğretiminin Millî Eğitim Konusu Olarak Değerlendirlmesi”, Türk Halk Oyunlarının Öğretiminde Karşılaşılan Problemler Sempozyumu Bildirileri (6-8 Mart, İstanbul), Kültür Bakanlığı Halk Kültürünü Araştırma Dairesi Yayınları,157, Seminer, Kongre Bildirileri Dizisi,32, Ankara 1991, s. 83-86.
  • Eroğlu, T. (1999). Halk Oyunları El Kitabı, Mars Basım Hizmetleri, İstanbul
  • Hasırcı, S., ve Yıldırım, M. (1991). “Okullarda Spor Eğitimi Dersi ve Spor Öğretmeninin Niteliği”, 1. Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Okul içi Beden Eğitimi Spor ve İzcilik Dairesi Başkanlığı İzmir, 19-21 Aralık, s. 479-484.
  • Kaeppler, A.L. (1997). “Dans”, (Çev, Fatma Kanat Fay), Millî Folklor, Türk Dünyası Folklor Dergisi, (5)33, s. 102-105.
  • Karakeçili, F. (1994). “Türk Halk Oyunlarında Kavramlar Karmaşası”, Gaziantep Üniversitesi Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi, Sayı, 14, s. 12-13.
  • Karasar, N. (2000). Scientific research method. Ankara.
  • Kirchner, G. ve Fishburne, G.J. (1995). Physical Education for Elementary School Children, Nineth Edition WCB Brown & Benchmark Publishers Madison, Wisconsin. Dubuque, lowa. Printed in the United States of America by Wm. C. Brown Communications, Inc., 2460 Kerper Boulevard, Dubuque, IA 52001.
  • Orhun, A. (1998). “Spor, Estetik ve Estetik Eğitim”, Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Cilt,3, Sayı,4, s.43-52
  • Tabachnick, B. G., & Fidel, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics.(J. Mosher, Ed.)(sixth edit).
  • Turan, Z. (2015). Beden eğitimi öğretmen adayları için halk oyunları dersi tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 202-222.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Egzersiz ve Spor Bilimleri
Bölüm Arşiv
Yazarlar

Alkan Uğurlu 0000-0002-4828-6285

Zeynep Gülgen Bu kişi benim 0000-0002-4535-2160

Yayımlanma Tarihi 28 Eylül 2022
Gönderilme Tarihi 3 Ağustos 2022
Kabul Tarihi 31 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Uğurlu, A., & Gülgen, Z. (2022). Folk Dances From Our Cultural Heritage: Attitudes of Physical Education and Sports Teacher Candidates. Mediterranean Journal of Sport Science, 5(3), 582-592. https://doi.org/10.38021/asbid.1153589

  Flag Counter     


27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .


26245 26366