Bu çalışma, Akdeniz Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının, Halk Oyunları dersine karşı tutumlarının belirlenmesi amacı ile hazırlanmıştır. Araştırmaya, Akdeniz Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören, 140 Kadın, 160 Erkek öğrenci katılmıştır. Ayrıca Beden Eğitimi ve Spor bölümü dışında kalan katılımcıların 92’si formasyon eğitimi aldıklarını ifade etmişlerdir. Beden eğitimi öğretmeni adaylarının, halk oyunları dersine yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla veri toplama aracı olarak, Turan (2015) tarafından geliştirilen, 13 madde ve tek faktörden oluşan Beden Eğitimi Öğretmen Adayları İçin Halk Oyunları Dersi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler (frekans (f), yüzde (%)) ve çıkarımsal istatistiklerden T-Testi testi ve ANOVA testleri kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22.0 istatistik programı kullanılmış, yapılan tüm değerlendirmelerin hepsinde istatistiksel anlamlılık düzeyi p<0,05 kabul edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının cinsiyet değişkenine göre halk oyunları dersine karşı tutumları arasında, kadın öğrenciler lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının halk oyunları eğitimi deneyimi değişkenine göre halk oyunları dersine karşı tutumları arasında deneyimli öğrenciler lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Bölüm değişkenine göre öğretmen adaylarının halk oyunları dersine karşı tutum düzeyleri arasında ki farkın incelenmesi sonucunda beden eğitimi ve spor bölümü ile antrenörlük eğitimi bölümünde okuyan öğrenciler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farlılık olduğu tespit edilmiştir. Bu farkın beden eğitmi ve spor bölümünde okuyan öğrenciler lehine olduğu tespit edilmiştir.
The purpose of this study was to investigtate the attitudes of physical education (PE) teacher candidates studying at Akdeniz University, Faculty of Sport Sciences towards folk dance lesson. A total of 140 female and 160 male students at Akdeniz University Faculty of Sport Sciences participated in the research. In particular, a total of 92 students except from the Depertment of Physical Education and Sports stated that they have received educational formation training. Folk Dance Lesson Attitude Scale for Physical Education Teacher Candidates developed by Turan (2015) and consisting of 13 items was used to measure the attitudes of PE teacher candidates towards the folk dance lesson. In the statistical analyses, descriptive statistics (frequency (f), percentage (%)) and inferential statistics T-Test and ANOVA tests were used. SPSS 22.0 statistical program was used, and the statistical significance level was set at p<0.05 in all evaluations. A statistically significant difference was found between the attitudes of the teacher candidates participating in the research towards the folk dance lesson according to the gender variable in favor of female students. According to the variable of experience in the folk dance course participation of the pre-service teachers, a statistically significant difference was determined between their attitudes towards the folk dance course in favor of the students who had previous course experience. As a result of the examination of the difference between the attitudes of teacher candidates towards the folk dance lesson according to the department variable, there was a statistically significant difference between the students in the Department of PE and Sports and the Department of Coaching Education. This difference was noted in favor of the students in the Department of PE and Sports..
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ağustos 2022 |
Kabul Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 3 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .