Bu araştırma, kamu kurumlarında çeşitli unvanda çalışan ve sportif aktivitelerde bulunan personelin sporun yaşam becerileri üzerine etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Nicel araştırma modeli göz önüne alınarak tasarlanan bu çalışmaya 184’u erkek, 137’i kadın olmak üzere toplam 321 kamu personeli katılmıştır. Çalışmada veri toplamak amacıyla, katılımcıların demografik özelliklerini tespit etmek için araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu”, sporun yaşan becerileri üzerindeki etkisini belirlemek için Uçak ve Düz (2018) tarafından geliştirilen “Sporun Yaşam Becerilerine Etkisi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada katılımcıların demografik durumlarını saptamak için frekans analizi yapılmış, cinsiyet değişkenine göre sporun yaşam becerilerine etki düzeylerinin araştırılmasında bağımsız gruplarda t-testi uygulanmıştır. Ayrıca yaş, unvan, spor yapma sıklığı ve çalışma süresi gibi değişkenlerde ise tek yönlü varyans analizi yapılmış ve oluşan anlamlılık düzeyinin hangi gruptan olduğunu belirlemek için ise Tukey testi uygulanmış olup, anlamlılık düzeyi (p<0.05) olarak alınmıştır. Araştırmada, takım çalışması alt boyutunda kadın kamu çalışanlarının erkek kamu çalışanlarına göre daha yüksek olduğu, zaman yönetimi alt boyutunda spor yapma sıklığı nadiren olanların düzenli olarak spor yapanlara oranla daha yüksek olduğu, amaç belirleme alt boyutunda çalışma süresi 1-3 yıl olanların 10-13 yıl olanlara oranla daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcıların amaç belirleme düzeyleri arttıkça zaman yönetimi ve duygusal becerileri azaldığı saptanmıştır.
This research was carried out in order to examine the effect of sports on the life skills of the personnel working in various titles in public institutions and engaged in sports activities. A total of 321 civil servants, 184 men and 137 women, participated in this study, which was designed considering the quantitative research model. In order to collect data in the study, the "Personal Information Form" created by the researchers to determine the demographic characteristics of the participants, and the "The Effect of Sports on Life Skills Scale" developed by Airplane and Düz (2018) were used to determine the effect of sports on life skills. In the study, frequency analysis was performed to determine the demographic status of the participants, and t-test was applied to independent groups in order to investigate the effect levels of sports on life skills according to the gender variable. In addition, one-way analysis of variance was performed in variables such as age, title, frequency of doing sports and working time, and Tukey test was applied to determine which group the significance level was from, and the level of significance (p<0.05) was taken. In the research, it was found that female public employees are higher in the teamwork sub-dimension than male public employees, those who rarely do sports in the time management sub-dimension are higher than those who do sports regularly, and those who have a working time of 1-3 years in the goal setting sub-dimension are higher than those who have 10-13 years. In addition, it was determined that as the level of goal setting of the participants increased, their time management and emotional skills decreased.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 4 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: Özel Sayı 1 - 6. Akademik Spor Araştırmaları Kongresi Özel Sayısı |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .