Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de özel yetenek sınavı olarak adlandırılan sınava giren bireylerin sınav kaygısı ile öz güven düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu bağlamda, çalışmada sınav kaygısı ve öz güven puanlarının bağımsız değişkenlere göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2021-2022 eğitim öğretim yılında İstanbul Aydın Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi özel yetenek sınavına katılan bireyler arasından erişilebilir örnekleme yöntemi ile seçilen 232 kişi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak demografik bilgi formu, sınav kaygısı envanteri ve öz güven ölçeği kullanılmıştır. Veri analizi SPSS 22 programı ile yapılmıştır. İkili karşılaştırmalar için bağımsız örneklem t testi, ikiden fazla karşılaştırma için Anova testi ve korelasyon analizi için Pearson korelasyon testi kullanıldı. Tüm testler için anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda sınav kaygısı envanteri ve öz güven ölçeği bağımsız değişkenlere göre değerlendirildiğinde, sınav kaygısı ve öz güven düzeyleri cinsiyete ve yaşa göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermemektedir. Sınav kaygısı ile öz güven arasında istatistiksel olarak anlamlı, düşük ve negatif bir ilişki bulunmuştur. Sonuç olarak, öz güven azaldıkça sınav kaygısının arttığı, sınav kaygısı azaldıkça ise öz güvenin arttığı görülmektedir.
The aim of this study is to examine the relationship between test anxiety and self-confidence levels for individuals who take what is referred to in Turkey as a special talent examination. In this context, it was aimed to evaluate test anxiety and self-confidence scores according to independent variables in the study. The sample of the research; It consists of 232 people selected by accessible sampling method among the individuals who participated in the special talent examination of Istanbul Aydın University Faculty of Sports Sciences in the 2021-2022 academic year. Demographic information form, test anxiety inventory and self-confidence scale were used as data collection tools. Data analysis was done with SPSS 22 program. Independent sample t-test was used for pairwise comparisons, Anova test was used for more than two comparisons, and Pearson correlation test was used for correlation analysis. The significance level for all tests was taken as p<0.05. As a result of the study, when test anxiety inventory and self-confidence scale are evaluated according to independent variables, test anxiety and self-confidence levels do not differ statistically significantly according to gender and age. A statistically significant, low, and negative relationship was found between test anxiety and self-confidence. As a result, it is seen that as self-confidence decreases, test anxiety increases, and as test anxiety decreases, self-confidence increases.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 4 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: Özel Sayı 1 - 6. Akademik Spor Araştırmaları Kongresi Özel Sayısı |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .