Bu çalışma, mikro öğretim tekniğinin beden eğitimi öğretmen adaylarının öğretim stilleri hakkındaki bilgi düzeylerini ve stilleri uygulama becerilerini artırmadaki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. 16 hafta süren çalışmada, tek örneklem ön-son test deneysel deseni kullanılmış ve çalışmaya Mikro Öğretim dersine kayıtlı 46 beden eğitimi öğretmen adayı katılmıştır. Verilerin toplanmasında, “Özel Öğretim Yöntemleri Bilgi Testi (ÖÖYBT)” ve “Beden Eğitimi ve Sporda Yöntem Uygulama Becerileri Gözlem Formu’ndan (BESYUBGF)” yararlanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ise, betimsel istatistikler, bağımlı örneklemler t-testi, Cohen’s d ve sınıf içi korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmen adaylarının ÖÖYBT ve BESYUBGF ön-test puan ortalamalarının sırasıyla 15.07±4.09 ve 4.14±0.56, son-test puan ortalamalarının ise sırasıyla 19.78±3.02 ve 4.49±0.54 olduğu belirlenmiştir. İki ölçüm aracından elde edilen ön-son-test ortalamaları arasında elde edilen bu farklılıkların istatistiksel olarak anlamlı olduğu tespit edilmiştir (p<0.001). Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda, beden eğitimi öğretmen adaylarının öğretim stillerine ilişkin bilgi düzeyinin ve stilleri uygulama becerilerinin arttırılmasında mikro öğretim tekniğinin etkili olduğu söylenebilir.
Beden Eğitimi Beden Eğitimi Öğretmen Adayları Öğretim Stilleri Mikro Öğretim Physical Education Pre-Service Physical Education Teachers Teaching Styles Micro-Teaching
This study, it was aimed to determine the effect of the micro-teaching technique on increasing the knowledge level of pre-service physical education teachers about teaching styles and their ability to apply these styles. In this study, which lasted 16 weeks, a single group pre-post test experimental design was used and 46 pre-service physical education teachers enrolled in the Micro Teaching course participated in the study. ‘Special Teaching Methods Knowledge Test (ÖÖYBT)’ and ‘Method Application Skills Observation Form in Physical Education and Sports (BESYUBGF)’ were used to collect data. In the evaluation of the data, descriptive statistics, dependent samples t-test, Cohen's d, and intraclass correlation coefficient were used. According to the research findings, it was determined that the pre-test mean scores of ÖÖYBT and BESYUBGF were 15.07±4.09 and 4.14±0.56, respectively, and the mean scores of the post-test were 19.78±3.02 and 4.49±0.54, respectively. These differences between the pre-post-test averages obtained from the two measurement tools were found to be statistically significant (p<0.001). In line with the results obtained from the research, it can be said that the micro-teaching technique is effective in increasing the knowledge level of pre-service physical education teachers about teaching styles and their ability to apply styles.
Physical Education Pre-Service Physical Education Teachers Teaching Styles Micro-Teaching
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 10 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 7 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: Özel Sayı 2 - Akademik Spor Araştırmaları Özel Sayısı |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .