Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Problems Encountered by Classroom Teachers in the Application of Physical Education Lesson

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 4, 801 - 813, 28.12.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1152075

Öz

The aim of this study is to present solutions by determining the problems faced by classroom teachers and physical education teachers in the implementation of physical education lesson according to the variables of gender, age, seniority, branch and sports history. The universe of the research consists of classroom teachers and physical education teachers working in Kırşehir National Education Institution. The study group consists of 196 volunteer classroom teachers and 106 physical education teachers. Descriptive scanning method was used. In the personal information form created by the researchers, there are 5 questions: gender, age, seniority, branch and sports history. For the research, "The Problem Determination Scale for Physical Education Lesson" developed by Bozdemir (2012), consisting of 22 items and 4 sub-dimensions, was used. Percentage, frequency, arithmetic mean, independent sample t-test and One-Way ANOVA tests were performed for the scores obtained in the personal information form and the scale. As a result, the problems that emerged in the application of physical education at the end of the research; There are problems in reaching the purpose of the lesson due to the inadequacy of the school facilities and school materials for the physical education lesson, the problem of the participation of branch teachers other than the physical education teacher in the physical education lesson, the fact that the average of female teachers is higher than male teachers in determining the problem during the implementation phase of the lesson, older teachers are more experienced. Depending on the students, they realize the problems that arise in the implementation of the physical education lesson at a higher rate, as the seniority increases, the physical problems of the physical education and sports lesson and the problems such as ignoring the lesson appear, the average of the problems that arise in the application of the physical education and sports lesson is higher in the classroom teachers, sportsmanship It has been concluded that the problem identification averages of the teachers who do not have a background in the implementation of the physical education lesson are higher.

Kaynakça

  • Açak, M. (1997). Beden eğitimi öğretmeninin el kitabı. Dünya Basım Evi
  • Arslan, Y. ve Altay, F. (2008). Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ders programı ve ders uygulamalarına ilişkin görüşleri. Spor Bilimleri Dergisi, 19(2), 63-79.
  • Alemdağ, S., Öncü, E. ve Sakallıoğlu, F. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının beden eğitimi dersine yönelik tutum ve öz-yeterlikleri.14(2), 45-60.
  • Baki, A. (2009). Türkiye’de alan öğretmeni yetiştirmede programlarının ve politikalarının değerlendirilmesi, Eğitimdeyansımalar. IX Türkiye’nin Öğretmen Yetiştirme Çıkmazı Ulusal Sempozyumu, Evren Yayıncılık.
  • Bozdemir, R. (2012). Sınıf Öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor dersinde karşılaştıkları problemlere yönelik ölçek geliştirme çalışması. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Bozdemir, R., Çimen, Z., Kaya, M. ve Demir, O. (2015). Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor dersinde karşılaştıkları problemler (Tokat İli Örneği). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 221-234.
  • Certel, Z. (2017). Beden eğitiminde işbirliğine dayalı öğrenme. Nobel Bilimsel Eserler.
  • Çelikkaya, H. (1997). Eğitime giriş. Alfa Basım Yayım.
  • Çıldır, A. (2019). Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Gaziantep. Dalaman, O. (2010). İlköğretim Birinci Kademede Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Gerçekleşme Durumuna İlişkin Öğretmen Görüşleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Dalaman, O. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının beden eğitimi ve oyun öğretimi dersine yönelik tutumlarının değişik faktörlerce incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (36), 59-71.

Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersinin Uygulanmasında Karşılaştıkları Problemler

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 4, 801 - 813, 28.12.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1152075

Öz

Bu çalışmanı amacı sınıf öğretmenlerinin ve beden eğitimi öğretmenlerinin beden eğitimi dersinin uygulanmasında karşılaştıkları problemleri cinsiyet, yaş, kıdem, branş ve spor geçmişi değişkenlere göre belirleyerek çözüm önerileri sunmaktır. Araştırmanın evrenini Kırşehir Milli Eğitim Kurumunda görev yapan sınıf öğretmenleri ve beden eğitimi öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışma grubunu ise gönüllü 196 sınıf öğretmeni ve 106 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmacılar tarafından oluşturulan kişisel bilgi formunda cinsiyet, yaş, kıdem, branş ve sporculuk geçmişi olmak üzere 5 soru yer almaktadır. Araştırma için Bozdemir (2012) tarafından geliştirilen, 22 maddeden ve 4 alt boyuttan oluşan ‘’Beden Eğitimi Dersine Yönelik Problem Belirleme Ölçeği’’ kullanılmıştır. Kişisel bilgi formu ve ölçek genelinde alınan puanlar yüzde, frekans, aritmetik ortalama, bağımsız örneklem t testi ve çoklu değişkenlerde One-Way ANOVA testleri yapılmıştır. Sonuç olarak araştırma sonunda beden eğitiminin uygulanmasında ortaya çıkan problemler; beden eğitimi dersi için okul tesislerinin ve okul malzemelerinin yetersizliğinden dersin amacına ulaşamama problemlerin olduğu, beden eğitimi dersine beden eğitimi öğretmeni dışındaki branş öğretmenlerin girmesi sorunu, dersin uygulama aşamasında problem belirlemede kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre ortalamalarının daha yüksek olduğu, yaşı büyük olan öğretmenlerin daha tecrübeli olmasına bağlı olarak beden eğitimi dersinin uygulanmasında ortaya çıkan problemleri daha yüksek oranda fark ettikleri, kıdem yılı arttıkça beden eğitimi ve spor dersinin fiziksel problemlerin ve dersin önemsenmemesi gibi problemlerin ortaya çıktığı, beden eğitimi ve spor dersinin uygulanmasında ortaya çıkan problemler ortalaması sınıf öğretmenlerinde daha yüksek olduğu, sporculuk geçmişi olmayan öğretmenlerin beden eğitimi dersinin uygulanmasında problem belirleme ortalamalarının daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Açak, M. (1997). Beden eğitimi öğretmeninin el kitabı. Dünya Basım Evi
  • Arslan, Y. ve Altay, F. (2008). Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ders programı ve ders uygulamalarına ilişkin görüşleri. Spor Bilimleri Dergisi, 19(2), 63-79.
  • Alemdağ, S., Öncü, E. ve Sakallıoğlu, F. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının beden eğitimi dersine yönelik tutum ve öz-yeterlikleri.14(2), 45-60.
  • Baki, A. (2009). Türkiye’de alan öğretmeni yetiştirmede programlarının ve politikalarının değerlendirilmesi, Eğitimdeyansımalar. IX Türkiye’nin Öğretmen Yetiştirme Çıkmazı Ulusal Sempozyumu, Evren Yayıncılık.
  • Bozdemir, R. (2012). Sınıf Öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor dersinde karşılaştıkları problemlere yönelik ölçek geliştirme çalışması. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Bozdemir, R., Çimen, Z., Kaya, M. ve Demir, O. (2015). Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor dersinde karşılaştıkları problemler (Tokat İli Örneği). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 221-234.
  • Certel, Z. (2017). Beden eğitiminde işbirliğine dayalı öğrenme. Nobel Bilimsel Eserler.
  • Çelikkaya, H. (1997). Eğitime giriş. Alfa Basım Yayım.
  • Çıldır, A. (2019). Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Gaziantep. Dalaman, O. (2010). İlköğretim Birinci Kademede Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Gerçekleşme Durumuna İlişkin Öğretmen Görüşleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Dalaman, O. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının beden eğitimi ve oyun öğretimi dersine yönelik tutumlarının değişik faktörlerce incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (36), 59-71.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Oyun
Bölüm Arşiv
Yazarlar

Bayram Kaya 0000-0003-0249-5572

Mustafa Karakaya 0000-0002-6757-7854

Murat Bekleyiş Apaydın 0000-0002-7780-5849

Hakan Sunay 0000-0001-5139-1492

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2022
Kabul Tarihi 29 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kaya, B., Karakaya, M., Apaydın, M. B., Sunay, H. (2022). Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersinin Uygulanmasında Karşılaştıkları Problemler. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 5(4), 801-813. https://doi.org/10.38021/asbid.1152075

  Flag Counter     


27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .


26245 26366