Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Serbest Zaman İlgileniminin İş Tatmini Üzerindeki Etkisi: İdari Personeller Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 1-Cumhuriyet'in 100. Yılı Özel Sayısı, 79 - 96, 29.10.2023
https://doi.org/10.38021/asbid.1311046

Öz

Bu çalışma, idari personellerde serbest zaman ilgileniminin iş tatmini üzerindeki etkisini ortaya çıkarmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya Kırıkkale Üniversitesi’nde çalışmakta olan 205 (137 erkek ve 68 kadın) idari personel katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak katılımcılara kişisel bilgi formu (cinsiyet, medeni durum, yaş ve gelir), “Serbest Zaman İlgilenim Ölçeği (SZİÖ)” ve “Minnesota İş Tatmin Ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin analiz sürecinde; katılımcıların demografik özelliklerine göre, serbest zaman ilgilenim ve iş tatmin düzeyleri arasındaki farklılıkları incelemek için t-Testi; değişkenler arası ilişkinin incelenmesi için Pearson korelasyon analizi ve son olarak basit doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Araştırmanın bulgularında, cinsiyet değişkenine göre SZİÖ ve sosyal ilişki alt boyutunda anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Katılımcıların medeni durum değişkenine göre SZİÖ önem verme alt boyutunda anlamlı farklılık bulunmuştur. Katılımcıların yaş değişkeni ile SZİÖ ve iş tatmin ölçeği arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Katılımcıların aile gelir değişkeni ile iş tatmini arasında pozitif yönde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Basit doğrusal regresyon analizi sonucunda; idari personellerde serbest zaman ilgileniminin iş tatminini pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir (R=0.47, R2=0.22). Buna göre; serbest zaman ilgilenim düzeyi, iş tatminindeki değişimin (varyansın) %22’sini açıklamaktadır. Bu sonuçlara göre; idari personelin serbest zaman ilgilenim düzeyinin gelişmesini sağlayacak etkinliklerin planlanması iş hayatlarına da olumlu etkisi olacaktır.

Kaynakça

  • Akçay, V. H. (2012). Pozitif psikolojik sermayenin iş tatmini ile ilişkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 123-140.
  • Arslan, E. T., ve Demir, H. (2017). İşe angaje olma ve iş tatmini arasındaki ilişki: Hekim ve hemşireler üzerine nicel bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 24(2), 371-389. https://doi.org/10.18657/yonveek.335232
  • Aşan, Ö., ve Erenler, E. (2008). İş tatmini ve yaşam tatmini ilişkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(2), 203-216.
  • Aşık, N. A. (2010). Çalışanların iş doyumunu etkileyen bireysel ve örgütsel faktörler ile sonuçlarına ilişkin kavramsal bir değerlendirme. Türk İdare Dergisi, 467(6), 31-51.
  • Aydın, İ., ve Yaşartürk, F. (2016). Rekreasyonel etkinliklere yönelik fitnes katılımcılarının ilgilenim düzeyleri: Demografik özelliklere göre durumu. International Journal of Science Culture and Sport, 4(Special Issue 3), 704-711. https://doi.org/10.14486/IntJSCS617
  • Aydın, İ. (2016). Fitness katılımcılarının rekreasyonel etkinliklere yönelik ilgilenim ve mutluluk düzeylerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Aydın, İ. (2020). Rekreasyonel fiziksel aktivitelere düzenli katılan bireylerde ilgilenim, algılanan sağlık çıktısı ve yaşam doyumu ilişkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Aydın, İ. (2022). Serbest zaman ilgilenimi ve yaşam doyum ilişkisinde etkinlik doyumunun kısmi aracılık etkisi: rekreasyonel koşucular örneği. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 13(1), 53-72. https://doi.org/10.17155/omuspd.911751
  • Bakotić, D. (2016). Relationship between job satisfaction and organisational performance. Economic Research-Ekonomska İstraživanja, 29(1), 118-130. https://doi.org/10.1080/1331677X.2016.1163946
  • Bayar, H., ve Öztürk, M. (2017). İş stresinin iş tatmini üzerindeki etkisi: Süleyman Demirel Üniversitesi araştırma görevlileri üzerine bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(2), 525-546.
  • Baycan, F. A. (1985). Farklı gruplarda çalışan kişilerde iş doyumunun bazı yönlerinin analizi. Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Bayram, L. (2006). Geleneksel performans değerlendirme yöntemlerine yeni bir alternatif: 360 derece performans değerlendirme. Sayıştay Dergisi, 62, 47-65.
  • Bellet, C., De Neve, J., ve Ward, G. (2019). Does Employee Happiness have an Impact on Productivity? Saïd Business School WP, 13. https://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3470734
  • Bernal, D., Snyder, D., ve McDaniel, M. (1998). The age and job satisfaction relationship: Does its shape and strength still evade us?. The Journals of Gerontology Series B: Psychological Sciences and Social Sciences, 53(5), 287-293.
  • Beutell, N. J., ve Wittig-Berman, U. (1999). Predictors of work-family conflict and satisfaction with family, job, career, and life. Psychological Reports, 85(3), 893-903. https://doi.org/10.2466/pr0.1999.85.3.893
  • Bilge, F., Akman, Y., ve Kelecioğlu, H. (2005). Öğretim Elemanlarının İş Doyumlarının İncelenmesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 22, 47-60
  • Blair, S. N., Blair, A., Howe, H. G., Pate, R., Rosenberg, M., ve Parker, G. M. (1980). Leisure time physical activity and job performance. Research Quarterly for Exercise and Sport, 51(4), 718-723. https://doi.org/10.1080/02701367.1980.10609333
  • Büküşoğlu, N., ve Bayturan, A. F. (2005). Serbest zaman etkinliklerinin gençlerin psiko-sosyal durumlarına ilişkin algısı üzerindeki rolü. Ege Tıp Dergisi, 44(3), 173-177.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demiral, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (34. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Clark, A. E. (1997). Job satisfaction and gender: why are women so happy at work?. Labour Economics, 4(4), 341-372. https://doi.org/10.1016/S0927-5371(97)00010-9
  • Clark, B., Chatterjee, K., Martin, A., ve Davis, A. (2020). How commuting affects subjective wellbeing. Transportation, 47, 2777-2805. https://doi.org/10.1007/s11116-019-09983-9
  • Çetin, A. (2020). Spor eğitmenlerinin iş tatmini ve tükenmişik düzeyleri ilişkisi: İstanbul'da bir araştırma. Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 2(1), 18-33.
  • Demirel, M. (2019). Leisure involvement and happiness levels of ındividuals having fitness center membership. Journal of Education and Learning, 8(6), 140-149. https://doi.org/10.5539/jel.v8n6p140
  • Deng, S., ve Gao, J. (2017). The mediating roles of work–family conflict and facilitation in the relations between leisure experience and job/life satisfaction among employees in Shanghai banking industry. Journal of Happiness Studies, 18, 1641-1657. https://doi.org/10.1007/s10902-016-9771-8
  • Dionigi, R. (2006). Competitive sport as leisure in later life: Negotiations, discourse, and aging. Leisure Sciences, 28, 181-196. https://doi.org/10.1080/01490400500484081
  • Doğan, M., Elçi, G., ve Gürbüz, B. (2019). Serbest zaman doyumu, serbest zamanda sıkılma algısı ve iş tatmini ilişkisi: akademisyenler üzerine bir araştırma. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(1), 154-164. https://doi.org/10.33689/spormetre.521555
  • Donohue, S., ve Heywood, J. (2004). Job satisfaction and gender: an expanded specification from the NLSY. International Journal of Manpower, 25(2), 211-234. https://doi.org/10.1108/01437720410536007
  • Dost, M. T., ve Cenkseven, F. (2008). Öğretim elemanlarının sosyodemografik değişkenlere ve üniversitelerini değerlendirmelerine göre iş doyumları. Eğitim ve Bilim, 33(148), 28-39.
  • Eroğlu, Ş. G., Çoban, H., ve İrmiş, A. (2014). A research on job dissatisfaction of the university staff. European Journal of Research on Education, 2(Special Issue), 185-192. http://dx.doi.org/10.15527/ejre.201426574
  • Freire, T. (2013). Leisure experience and positive identity development in adolescents In: positive leisure science. Netherlands: Springer.
  • George, D., ve Mallery, P. (2019). IBM SPSS statistics 26 step by step: A simple guide and reference (16th Edition). Routledge.
  • Griffin, B., Bayl-Smith, P., ve Hesketh, B. (2016). The longitudinal effects of perceived age discrimination on the job satisfaction and work withdrawal of older employees. Work, Aging and Retirement, 2(4), 415-427. https://doi.org/10.1093/workar/waw014
  • Grissom, J. A., Nicholson-Crotty, J., ve Keiser, L. (2012). Does my boss’ gender matter? Explaining job satisfaction and employee turnover in the public sector. Journal of Public Administration Research and Theory, 22(4), 649-673. https://doi.org/10.1093/jopart/mus004
  • Guan, J., ve Tena, J. D. (2022). Physical activity, leisure-time, cognition and academic grades: Connections and causal effects in Chinese students. Journal of Asian Economics, 78, 01423. https://doi.org/10.1016/j.asieco.2021.101423
  • Güldür, B. B. ve Yaşartürk, F. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin rekreasyon faaliyetlerine katılımındaki fayda ve yaşam doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Journal of Contemporary Educational Studies, 6(2), 495-506.
  • Gündüz Çekmecelioğlu, H., Of, M., ve Mirzayev, M. (2020). Akademik ve idari personelin iş tatmini sonuçlarının karşılaştırılması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(61), 3097-3108. http://dx.doi.org/10.26450/jshsr.2078
  • Güngör, B. ve Çetin, S. (2018). İş tatmini algısının çalışanların demografik özelliklerine göre farklılıkları: Kastamonu ili kamu sektörü ve özel sektör kurumlarında bir araştırma. Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi, 2(1), 50-73.
  • Gürbüz, B., Çimen, Z., ve Aydın, İ. (2018). Serbest zaman ilgilenim ölçeği: Türkçe formu geçerlik ve güvenirlik çalışması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(4), 256-265. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000408
  • Gürbüz, B., Güngörmüş, H. A., Aydın, İ., ve Çimen, Z. (2019 Nisan 11-14). Serbest zaman ilgilenimi ve mutluluk: Macera rekreasyon katılımcıları örneği. II. Uluslararası Rekreasyon ve Spor Yönetimi Kongresi, 153-157. Muğla, Türkiye.
  • Gürkan, G. Ç. (2006). Örgütsel bağlılık: Örgütsel iklimin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi ve Trakya Üniversitesi'nde örgüt iklimi ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Edirne.
  • Häusser, J. A., Schulz‐Hardt, S., Schultze, T., Tomaschek, A., ve Mojzisch, A. (2014). Experimental evidence for the effects of task repetitiveness on mental strain and objective work performance. Journal of Organizational Behavior, 35(5), 705-721. https://doi.org/10.1002/job.1920
  • Hee, O. C., Shi, C. H., Kowang, T. O., Fei, G. C., ve Ping, L. L. (2020). Factors influencing job satisfaction among academic staffs. International Journal of Evaluation and Research in Education, 9(2), 285-291. https://doi.org/10.11591/ijere.v9i2.20509
  • Iwasaki, Y. (2003). Roles of leisure in coping with stress among university students: A repeated-assessment field study. Anxiety, Stress ve Coping, 16(1), 31-57. https://doi.org/10.1080/1061580021000057022
  • Karaman, D. (2018). Demografik özelliklerin iş tatmini üzerindeki etkisi: eğitim sektöründe bir uygulama. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 65-78.
  • Karasar, N. (2020), Bilimsel araştırma yöntemleri (36.baskı). Nobel Yayıncılık.
  • Karataş, S., ve Güleş, H. (2010). İlköğretim okulu öğretmenlerinin iş tatmini ile örgütsel bağlılığı arasındaki ilişki. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 74-89. https://doi.org/10.12780/UUSBD73
  • Keklik, B., ve Coşkun Us, N. (2013). Örgütsel adalet algılamalarının iş tatminine etkisi: Hastane çalışanları üzerinde bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 143-161.
  • Kocaer, G., ve Yaşartürk, F. (2022). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleğe yönelik tutum, serbest zaman ilgilenim ve rekreasyon faaliyetlerine yönelik fayda düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Bartın ili örneği). Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(2), 608-623.
  • Kun, A., ve Gadanecz, P. (2022). Workplace happiness, well-being and their relationship with psychological capital: A study of Hungarian teachers. A Journal for Diverse Perspectives on Diverse Psychological Issues, 41(1), 185-199. https://doi.org/10.1007/s12144-019-00550-0
  • Kyle, G. T., Absher, J., Norman, W., Hammit, W., ve Jodice, L. (2007). Modified involvement scale. Leisure Studies, 26(4), 398-427. https://doi.org/10.1080/02614360600896668
  • Ludvík, E., Łukasz, T., Milan, K., Mária, P., ve Gabriela, P. (2020). How do first year university students use ICT in their leisure time and for learning purposes? International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education, 8(2), 35-52. https://doi.org/10.5937/IJCRSEE2002035E
  • Malka, A., ve Chatman, J. A. (2003). Intrinsic and extrinsic work orientations as moderators of the effect of annual income on subjective well-being: A longitudinal study. Personality and Social Psychology Bulletin, 29(6), 737-746. https://doi.org/10.1177/0146167203029006006
  • Matte, J., Fachinelli, A. C., Toni, D. D., Milan, G. S., ve Olea, P. M. (2021). Relationship between leisure involvement, voluntary simplicity, leisure satisfaction, and experiential consumption. Leisure Sciences, 1-20. https://doi.org/10.1080/01490400.2021.2001703
  • Murad, S., ve Versey, H. S. (2021). Barriers to leisure-time social participation and community integration among Syrian and Iraqi refugees. Leisure Studies, 40(3), 378-391. https://doi.org/10.1080/02614367.2020.1862281
  • Nimrod, G., ve Shrira, A. (2016). The paradox of leisure in later life. Journals of Gerontology Series B: Psychological Sciences and Social Sciences, 71(1), 106-111. https://doi.org/10.1093/geronb/gbu143
  • Organ, D. W., ve Lingl, A. (1995). Personality, satisfaction, and organizational citizenship behavior. The Journal of Social Psychology, 135(3), 339-350. https://doi.org/10.1080/00224545.1995.9713963
  • Öncel, T. A. (1998). Üniversite öğretim elemanlarının meslek doyum düzeylerine ilişkin bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Konya.
  • Özaydın, M. M., ve Özdemir, Ö. (2014). Çalışanların bireysel özelliklerinin iş tatmini üzerindeki etkileri: Bir kamu bankası örneği. İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(1), 251-281.
  • Özüpek, A. A. (2019). İnşaat Sektörü Çalışanlarının İş Tatmini ve Örgütsel Sessizlik Algılarının İncelenmesi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 74-86. https://doi.org/10.18221/bujss.529500
  • Pearson, Q. M. (1998). Job satisfaction, leisure satisfaction, and psychological health. The Career Development Quarterly, 46(4), 416-426. https://doi.org/10.1002/j.2161-0045.1998.tb00718.x
  • Priesemuth, M. (2020). Time’s Up for Toxic Workplaces. https://hbr.org/2020/06/times-up-for-toxic-workplaces adresinden 12 Mayıs 2023 tarihinde erişildi.
  • Qian, X. L., Yarnal, C. M., ve Almeida, D. M. (2014). Does leisure time moderate or mediate the effect of daily stress on positve affect? An examination using eight-day diary data. Journal of Leisure Research, 46(1), 106-124. https://doi.org/10.1080/00222216.2014.11950315
  • Rad, A. M. M., ve Yarmohammadian, M. H. (2006). A study of relationship between managers' leadership style and employees' job satisfaction. Leadership in Health Services, 19(2), 11-28. https://doi.org/10.1108/13660750610665008
  • Rasool, S. F., Wang, M., Tang, M., Saeed, A., ve Iqbal, J. (2021). How toxic workplace environment effects the employee engagement: The mediating role of organizational support and employee wellbeing. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(5), 1-17. https://doi.org/10.3390/ijerph18052294
  • Robinson, J. P., ve Godbey, G. (1997). Time for Life: The surprising ways that Americans use their time (Second Edition). Penn State Press.
  • Schwabe, H., ve Castellacci, F. (2020). Automation, workers’ skills and job satisfaction. Plos One, 15(11), 1-26. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0242929
  • Serdar, E. (2021). The relationship between perceived freedom in leisure and job satisfaction: A research on private sector employees. International Journal of Sport Culture and Science, 9(1), 127-136. https://doi.org/10.14486/IntJSCS.2021.632
  • Serdar, E. (2021). Serbest zaman engelleri ile ilgilenim arasındaki ilişki: Fitness merkezi katılımcıları üzerine bir araştırma. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(1), 49-61. https://doi.org/10.25307/jssr.889333
  • Serdar, E., ve Harmandar Demirel, D. (2021). Üniversite öğrencilerinin serbest zaman tutumları ile serbest zamanda sıkılma algıları arasındaki ilişki. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 10(27), 1-14. https://doi.org/10.52528/genclikarastirmalari.939150
  • Shaw, S. M. (1996). The gendered nature of leisure: Individual and societal outcomes of leisure practice. World Leisure and Recreation Association Journal, 38(4), 4-6. http://dx.doi.org/10.1080/10261133.1996.9674034
  • Sobal, J., ve Hanson, K. (2010). Marital status and physical activity in US adults. International Journal of Sociology of the Family, 36(2), 181-198. https://doi.org/10.2307/23028828
  • Son, M. G. (2005). An empirical study on unpaid work time of dual-earner couples: Focusing on statistics from lifetime use survey. Korean Feminism Studies, 5(2), 239-287.
  • Şimşir, İ., ve Seyran, F. (2020). İş tatmininin önemi ve etkileri. Meyad Akademi, 1(1), 25-42.
  • Tekingündüz, S., Kurtuldu, A., ve Öksüz, S. (2015). İş-aile yaşam çatışması, iş tatmini ve iş stresi arasındaki ilişkiler. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 27-42.
  • Toker, B. (2011). Job satisfaction of academic staff: an empirical study on Turkey. Quality Assurance in Education, 19(2), 156-169. https://doi.org/10.1108/09684881111125050
  • Torkildsen, G. (2005). Leisure and recreation management (5th Edition). Routledge.
  • Üçüncü, K. (2016). İş tatmini ve motivasyon. aves.ktu.edu.tr 2 Nisan 2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Wang, P., Wei, X., Hu, D., ve Meng, F. (2022). Does leisure contribute to the improvement of individual job performance? A field tracking study based on the Chinese manufacturing industry. Sustainability, 14(11), 1-17. https://doi.org/10.3390/su14116594
  • Weaver, Charles N. (1980). Job satisfaction in the United States in the 1970s.. Journal of Applied Psychology, 65(3), 364–367. https://doi.org//10.1037/0021-9010.65.3.364
  • Wei, X., Huang, S., Stodolska, M., ve Yu, Y. (2015). Leisure time, leisure activities, and happiness in China: Evidence from a national survey. Journal of Leisure Research, 47(5), 556-576. https://doi.org/10.18666/jlr-2015-v47-i5-6120
  • Weiss, D. J., Dawis, R. V., ve England, G. W. (1967). Manual for the Minnesota Satisfaction Questionnaire. Minnesota Studies in Vocational Rehabilitation, 22, 120.
  • Wihler, A., Hülsheger, U. R., Reb, J., ve Menges, J. I. (2022). It’s so boring–or is it? Examining the role of mindfulness for work performance and attitudes in monotonous jobs. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 95(1), 131-154. https://doi.org/10.1111/joop.12370
  • Yarnal, C. M. (2006). The Red Hat Society: Exploring the role of play, liminality, and communitas in older women’s lives. Journal of Women and Aging, 18, 51-73. https://doi.org/10.1300/J074v18n03_05
  • Yaşartürk, F. (2013). Lise ve üniversite öğrencilerinin rekreatif eğilimlerinin belirlenmesi (Bartın ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Yaşartürk, F., ve Bilgin, B. (2018). Üniversitede öğrenim gören hentbolcuların serbest zaman tatmin ve yaşam doyum düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi (UGEAD), 4(2), 50-60.
  • Yean, T. F., Johari, J., Yahya, K. K., ve Chin, T. L. (2022). Determinants of job dissatisfaction and ıts ımpact on the counterproductive work behavior of university staff. SAGE Open, 12(3), 1-11. https://doi.org/10.1177/21582440221123289
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yoon, H., Kim, E., ve Kim, C. (2021). Sociodemographic characteristics and leisure participation through the perspective of leisure inequalities in later life. Sustainability, 13(16), 8787. https://doi.org/10.3390/su13168787
  • Zaniboni, S., Truxillo, D. M., Rineer, J. R., Bodner, T. E., Hammer, L. B., ve Krainer, M. (2016). Relating age, decision authority, job satisfaction, and mental health: A study of construction workers. Work, Aging and Retirement, 2(4), 428-435. https://doi.org/10.1093/workar/waw006

The Effect of Leisure Involvement on Work Satisfaction: A Study on The Administrative Personnel

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 1-Cumhuriyet'in 100. Yılı Özel Sayısı, 79 - 96, 29.10.2023
https://doi.org/10.38021/asbid.1311046

Öz

This study aimed to reveal the effect of leisure involvement on work satisfaction among the administrative personnel. A total of 205 administrative personnel (137 male and 68 female) working at Kırıkkale University participated in the study. Personal information form (gender, marital status, age and income), “Leisure Involvement Scale (LIS)” and “Minnesota Work Satisfaction Scale” were applied to the participants as data collection tools. The analysis process included a t-test to examine the differences between the leisure involvement and work satisfaction levels based on the demographic characteristics of the participants; Pearson correlation analysis and finally simple linear regression analysis were performed to examine the relationships between the variables. A significant difference was found in the LIS and the sub-dimension of social bonding to gender in the findings of the study. According to the marital status of the participants, a significant difference was found in the centrality sub-dimension of the LIS. There was a significant positive correlation between participants’ ages and scores on the LIS and the work satisfaction scale. A positive significant correlation was found between the participants’ family income and the work satisfaction. As a result of simple linear regression analysis, the leisure involvement positively affected the work satisfaction in the administrative personnel (R = 0.47, R2 = 0.22). The leisure involvement explains 22% of the variance in the work satisfaction. These results suggest that planning activities that will improve the level of leisure involvement of administrative personnel will have a positive impact on their working lives.

Kaynakça

  • Akçay, V. H. (2012). Pozitif psikolojik sermayenin iş tatmini ile ilişkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 123-140.
  • Arslan, E. T., ve Demir, H. (2017). İşe angaje olma ve iş tatmini arasındaki ilişki: Hekim ve hemşireler üzerine nicel bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 24(2), 371-389. https://doi.org/10.18657/yonveek.335232
  • Aşan, Ö., ve Erenler, E. (2008). İş tatmini ve yaşam tatmini ilişkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(2), 203-216.
  • Aşık, N. A. (2010). Çalışanların iş doyumunu etkileyen bireysel ve örgütsel faktörler ile sonuçlarına ilişkin kavramsal bir değerlendirme. Türk İdare Dergisi, 467(6), 31-51.
  • Aydın, İ., ve Yaşartürk, F. (2016). Rekreasyonel etkinliklere yönelik fitnes katılımcılarının ilgilenim düzeyleri: Demografik özelliklere göre durumu. International Journal of Science Culture and Sport, 4(Special Issue 3), 704-711. https://doi.org/10.14486/IntJSCS617
  • Aydın, İ. (2016). Fitness katılımcılarının rekreasyonel etkinliklere yönelik ilgilenim ve mutluluk düzeylerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Aydın, İ. (2020). Rekreasyonel fiziksel aktivitelere düzenli katılan bireylerde ilgilenim, algılanan sağlık çıktısı ve yaşam doyumu ilişkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Aydın, İ. (2022). Serbest zaman ilgilenimi ve yaşam doyum ilişkisinde etkinlik doyumunun kısmi aracılık etkisi: rekreasyonel koşucular örneği. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 13(1), 53-72. https://doi.org/10.17155/omuspd.911751
  • Bakotić, D. (2016). Relationship between job satisfaction and organisational performance. Economic Research-Ekonomska İstraživanja, 29(1), 118-130. https://doi.org/10.1080/1331677X.2016.1163946
  • Bayar, H., ve Öztürk, M. (2017). İş stresinin iş tatmini üzerindeki etkisi: Süleyman Demirel Üniversitesi araştırma görevlileri üzerine bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(2), 525-546.
  • Baycan, F. A. (1985). Farklı gruplarda çalışan kişilerde iş doyumunun bazı yönlerinin analizi. Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Bayram, L. (2006). Geleneksel performans değerlendirme yöntemlerine yeni bir alternatif: 360 derece performans değerlendirme. Sayıştay Dergisi, 62, 47-65.
  • Bellet, C., De Neve, J., ve Ward, G. (2019). Does Employee Happiness have an Impact on Productivity? Saïd Business School WP, 13. https://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3470734
  • Bernal, D., Snyder, D., ve McDaniel, M. (1998). The age and job satisfaction relationship: Does its shape and strength still evade us?. The Journals of Gerontology Series B: Psychological Sciences and Social Sciences, 53(5), 287-293.
  • Beutell, N. J., ve Wittig-Berman, U. (1999). Predictors of work-family conflict and satisfaction with family, job, career, and life. Psychological Reports, 85(3), 893-903. https://doi.org/10.2466/pr0.1999.85.3.893
  • Bilge, F., Akman, Y., ve Kelecioğlu, H. (2005). Öğretim Elemanlarının İş Doyumlarının İncelenmesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 22, 47-60
  • Blair, S. N., Blair, A., Howe, H. G., Pate, R., Rosenberg, M., ve Parker, G. M. (1980). Leisure time physical activity and job performance. Research Quarterly for Exercise and Sport, 51(4), 718-723. https://doi.org/10.1080/02701367.1980.10609333
  • Büküşoğlu, N., ve Bayturan, A. F. (2005). Serbest zaman etkinliklerinin gençlerin psiko-sosyal durumlarına ilişkin algısı üzerindeki rolü. Ege Tıp Dergisi, 44(3), 173-177.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demiral, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (34. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Clark, A. E. (1997). Job satisfaction and gender: why are women so happy at work?. Labour Economics, 4(4), 341-372. https://doi.org/10.1016/S0927-5371(97)00010-9
  • Clark, B., Chatterjee, K., Martin, A., ve Davis, A. (2020). How commuting affects subjective wellbeing. Transportation, 47, 2777-2805. https://doi.org/10.1007/s11116-019-09983-9
  • Çetin, A. (2020). Spor eğitmenlerinin iş tatmini ve tükenmişik düzeyleri ilişkisi: İstanbul'da bir araştırma. Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 2(1), 18-33.
  • Demirel, M. (2019). Leisure involvement and happiness levels of ındividuals having fitness center membership. Journal of Education and Learning, 8(6), 140-149. https://doi.org/10.5539/jel.v8n6p140
  • Deng, S., ve Gao, J. (2017). The mediating roles of work–family conflict and facilitation in the relations between leisure experience and job/life satisfaction among employees in Shanghai banking industry. Journal of Happiness Studies, 18, 1641-1657. https://doi.org/10.1007/s10902-016-9771-8
  • Dionigi, R. (2006). Competitive sport as leisure in later life: Negotiations, discourse, and aging. Leisure Sciences, 28, 181-196. https://doi.org/10.1080/01490400500484081
  • Doğan, M., Elçi, G., ve Gürbüz, B. (2019). Serbest zaman doyumu, serbest zamanda sıkılma algısı ve iş tatmini ilişkisi: akademisyenler üzerine bir araştırma. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(1), 154-164. https://doi.org/10.33689/spormetre.521555
  • Donohue, S., ve Heywood, J. (2004). Job satisfaction and gender: an expanded specification from the NLSY. International Journal of Manpower, 25(2), 211-234. https://doi.org/10.1108/01437720410536007
  • Dost, M. T., ve Cenkseven, F. (2008). Öğretim elemanlarının sosyodemografik değişkenlere ve üniversitelerini değerlendirmelerine göre iş doyumları. Eğitim ve Bilim, 33(148), 28-39.
  • Eroğlu, Ş. G., Çoban, H., ve İrmiş, A. (2014). A research on job dissatisfaction of the university staff. European Journal of Research on Education, 2(Special Issue), 185-192. http://dx.doi.org/10.15527/ejre.201426574
  • Freire, T. (2013). Leisure experience and positive identity development in adolescents In: positive leisure science. Netherlands: Springer.
  • George, D., ve Mallery, P. (2019). IBM SPSS statistics 26 step by step: A simple guide and reference (16th Edition). Routledge.
  • Griffin, B., Bayl-Smith, P., ve Hesketh, B. (2016). The longitudinal effects of perceived age discrimination on the job satisfaction and work withdrawal of older employees. Work, Aging and Retirement, 2(4), 415-427. https://doi.org/10.1093/workar/waw014
  • Grissom, J. A., Nicholson-Crotty, J., ve Keiser, L. (2012). Does my boss’ gender matter? Explaining job satisfaction and employee turnover in the public sector. Journal of Public Administration Research and Theory, 22(4), 649-673. https://doi.org/10.1093/jopart/mus004
  • Guan, J., ve Tena, J. D. (2022). Physical activity, leisure-time, cognition and academic grades: Connections and causal effects in Chinese students. Journal of Asian Economics, 78, 01423. https://doi.org/10.1016/j.asieco.2021.101423
  • Güldür, B. B. ve Yaşartürk, F. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin rekreasyon faaliyetlerine katılımındaki fayda ve yaşam doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Journal of Contemporary Educational Studies, 6(2), 495-506.
  • Gündüz Çekmecelioğlu, H., Of, M., ve Mirzayev, M. (2020). Akademik ve idari personelin iş tatmini sonuçlarının karşılaştırılması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(61), 3097-3108. http://dx.doi.org/10.26450/jshsr.2078
  • Güngör, B. ve Çetin, S. (2018). İş tatmini algısının çalışanların demografik özelliklerine göre farklılıkları: Kastamonu ili kamu sektörü ve özel sektör kurumlarında bir araştırma. Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi, 2(1), 50-73.
  • Gürbüz, B., Çimen, Z., ve Aydın, İ. (2018). Serbest zaman ilgilenim ölçeği: Türkçe formu geçerlik ve güvenirlik çalışması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(4), 256-265. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000408
  • Gürbüz, B., Güngörmüş, H. A., Aydın, İ., ve Çimen, Z. (2019 Nisan 11-14). Serbest zaman ilgilenimi ve mutluluk: Macera rekreasyon katılımcıları örneği. II. Uluslararası Rekreasyon ve Spor Yönetimi Kongresi, 153-157. Muğla, Türkiye.
  • Gürkan, G. Ç. (2006). Örgütsel bağlılık: Örgütsel iklimin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi ve Trakya Üniversitesi'nde örgüt iklimi ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Edirne.
  • Häusser, J. A., Schulz‐Hardt, S., Schultze, T., Tomaschek, A., ve Mojzisch, A. (2014). Experimental evidence for the effects of task repetitiveness on mental strain and objective work performance. Journal of Organizational Behavior, 35(5), 705-721. https://doi.org/10.1002/job.1920
  • Hee, O. C., Shi, C. H., Kowang, T. O., Fei, G. C., ve Ping, L. L. (2020). Factors influencing job satisfaction among academic staffs. International Journal of Evaluation and Research in Education, 9(2), 285-291. https://doi.org/10.11591/ijere.v9i2.20509
  • Iwasaki, Y. (2003). Roles of leisure in coping with stress among university students: A repeated-assessment field study. Anxiety, Stress ve Coping, 16(1), 31-57. https://doi.org/10.1080/1061580021000057022
  • Karaman, D. (2018). Demografik özelliklerin iş tatmini üzerindeki etkisi: eğitim sektöründe bir uygulama. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 65-78.
  • Karasar, N. (2020), Bilimsel araştırma yöntemleri (36.baskı). Nobel Yayıncılık.
  • Karataş, S., ve Güleş, H. (2010). İlköğretim okulu öğretmenlerinin iş tatmini ile örgütsel bağlılığı arasındaki ilişki. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 74-89. https://doi.org/10.12780/UUSBD73
  • Keklik, B., ve Coşkun Us, N. (2013). Örgütsel adalet algılamalarının iş tatminine etkisi: Hastane çalışanları üzerinde bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 143-161.
  • Kocaer, G., ve Yaşartürk, F. (2022). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleğe yönelik tutum, serbest zaman ilgilenim ve rekreasyon faaliyetlerine yönelik fayda düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Bartın ili örneği). Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(2), 608-623.
  • Kun, A., ve Gadanecz, P. (2022). Workplace happiness, well-being and their relationship with psychological capital: A study of Hungarian teachers. A Journal for Diverse Perspectives on Diverse Psychological Issues, 41(1), 185-199. https://doi.org/10.1007/s12144-019-00550-0
  • Kyle, G. T., Absher, J., Norman, W., Hammit, W., ve Jodice, L. (2007). Modified involvement scale. Leisure Studies, 26(4), 398-427. https://doi.org/10.1080/02614360600896668
  • Ludvík, E., Łukasz, T., Milan, K., Mária, P., ve Gabriela, P. (2020). How do first year university students use ICT in their leisure time and for learning purposes? International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education, 8(2), 35-52. https://doi.org/10.5937/IJCRSEE2002035E
  • Malka, A., ve Chatman, J. A. (2003). Intrinsic and extrinsic work orientations as moderators of the effect of annual income on subjective well-being: A longitudinal study. Personality and Social Psychology Bulletin, 29(6), 737-746. https://doi.org/10.1177/0146167203029006006
  • Matte, J., Fachinelli, A. C., Toni, D. D., Milan, G. S., ve Olea, P. M. (2021). Relationship between leisure involvement, voluntary simplicity, leisure satisfaction, and experiential consumption. Leisure Sciences, 1-20. https://doi.org/10.1080/01490400.2021.2001703
  • Murad, S., ve Versey, H. S. (2021). Barriers to leisure-time social participation and community integration among Syrian and Iraqi refugees. Leisure Studies, 40(3), 378-391. https://doi.org/10.1080/02614367.2020.1862281
  • Nimrod, G., ve Shrira, A. (2016). The paradox of leisure in later life. Journals of Gerontology Series B: Psychological Sciences and Social Sciences, 71(1), 106-111. https://doi.org/10.1093/geronb/gbu143
  • Organ, D. W., ve Lingl, A. (1995). Personality, satisfaction, and organizational citizenship behavior. The Journal of Social Psychology, 135(3), 339-350. https://doi.org/10.1080/00224545.1995.9713963
  • Öncel, T. A. (1998). Üniversite öğretim elemanlarının meslek doyum düzeylerine ilişkin bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Konya.
  • Özaydın, M. M., ve Özdemir, Ö. (2014). Çalışanların bireysel özelliklerinin iş tatmini üzerindeki etkileri: Bir kamu bankası örneği. İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(1), 251-281.
  • Özüpek, A. A. (2019). İnşaat Sektörü Çalışanlarının İş Tatmini ve Örgütsel Sessizlik Algılarının İncelenmesi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 74-86. https://doi.org/10.18221/bujss.529500
  • Pearson, Q. M. (1998). Job satisfaction, leisure satisfaction, and psychological health. The Career Development Quarterly, 46(4), 416-426. https://doi.org/10.1002/j.2161-0045.1998.tb00718.x
  • Priesemuth, M. (2020). Time’s Up for Toxic Workplaces. https://hbr.org/2020/06/times-up-for-toxic-workplaces adresinden 12 Mayıs 2023 tarihinde erişildi.
  • Qian, X. L., Yarnal, C. M., ve Almeida, D. M. (2014). Does leisure time moderate or mediate the effect of daily stress on positve affect? An examination using eight-day diary data. Journal of Leisure Research, 46(1), 106-124. https://doi.org/10.1080/00222216.2014.11950315
  • Rad, A. M. M., ve Yarmohammadian, M. H. (2006). A study of relationship between managers' leadership style and employees' job satisfaction. Leadership in Health Services, 19(2), 11-28. https://doi.org/10.1108/13660750610665008
  • Rasool, S. F., Wang, M., Tang, M., Saeed, A., ve Iqbal, J. (2021). How toxic workplace environment effects the employee engagement: The mediating role of organizational support and employee wellbeing. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(5), 1-17. https://doi.org/10.3390/ijerph18052294
  • Robinson, J. P., ve Godbey, G. (1997). Time for Life: The surprising ways that Americans use their time (Second Edition). Penn State Press.
  • Schwabe, H., ve Castellacci, F. (2020). Automation, workers’ skills and job satisfaction. Plos One, 15(11), 1-26. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0242929
  • Serdar, E. (2021). The relationship between perceived freedom in leisure and job satisfaction: A research on private sector employees. International Journal of Sport Culture and Science, 9(1), 127-136. https://doi.org/10.14486/IntJSCS.2021.632
  • Serdar, E. (2021). Serbest zaman engelleri ile ilgilenim arasındaki ilişki: Fitness merkezi katılımcıları üzerine bir araştırma. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(1), 49-61. https://doi.org/10.25307/jssr.889333
  • Serdar, E., ve Harmandar Demirel, D. (2021). Üniversite öğrencilerinin serbest zaman tutumları ile serbest zamanda sıkılma algıları arasındaki ilişki. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 10(27), 1-14. https://doi.org/10.52528/genclikarastirmalari.939150
  • Shaw, S. M. (1996). The gendered nature of leisure: Individual and societal outcomes of leisure practice. World Leisure and Recreation Association Journal, 38(4), 4-6. http://dx.doi.org/10.1080/10261133.1996.9674034
  • Sobal, J., ve Hanson, K. (2010). Marital status and physical activity in US adults. International Journal of Sociology of the Family, 36(2), 181-198. https://doi.org/10.2307/23028828
  • Son, M. G. (2005). An empirical study on unpaid work time of dual-earner couples: Focusing on statistics from lifetime use survey. Korean Feminism Studies, 5(2), 239-287.
  • Şimşir, İ., ve Seyran, F. (2020). İş tatmininin önemi ve etkileri. Meyad Akademi, 1(1), 25-42.
  • Tekingündüz, S., Kurtuldu, A., ve Öksüz, S. (2015). İş-aile yaşam çatışması, iş tatmini ve iş stresi arasındaki ilişkiler. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 27-42.
  • Toker, B. (2011). Job satisfaction of academic staff: an empirical study on Turkey. Quality Assurance in Education, 19(2), 156-169. https://doi.org/10.1108/09684881111125050
  • Torkildsen, G. (2005). Leisure and recreation management (5th Edition). Routledge.
  • Üçüncü, K. (2016). İş tatmini ve motivasyon. aves.ktu.edu.tr 2 Nisan 2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Wang, P., Wei, X., Hu, D., ve Meng, F. (2022). Does leisure contribute to the improvement of individual job performance? A field tracking study based on the Chinese manufacturing industry. Sustainability, 14(11), 1-17. https://doi.org/10.3390/su14116594
  • Weaver, Charles N. (1980). Job satisfaction in the United States in the 1970s.. Journal of Applied Psychology, 65(3), 364–367. https://doi.org//10.1037/0021-9010.65.3.364
  • Wei, X., Huang, S., Stodolska, M., ve Yu, Y. (2015). Leisure time, leisure activities, and happiness in China: Evidence from a national survey. Journal of Leisure Research, 47(5), 556-576. https://doi.org/10.18666/jlr-2015-v47-i5-6120
  • Weiss, D. J., Dawis, R. V., ve England, G. W. (1967). Manual for the Minnesota Satisfaction Questionnaire. Minnesota Studies in Vocational Rehabilitation, 22, 120.
  • Wihler, A., Hülsheger, U. R., Reb, J., ve Menges, J. I. (2022). It’s so boring–or is it? Examining the role of mindfulness for work performance and attitudes in monotonous jobs. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 95(1), 131-154. https://doi.org/10.1111/joop.12370
  • Yarnal, C. M. (2006). The Red Hat Society: Exploring the role of play, liminality, and communitas in older women’s lives. Journal of Women and Aging, 18, 51-73. https://doi.org/10.1300/J074v18n03_05
  • Yaşartürk, F. (2013). Lise ve üniversite öğrencilerinin rekreatif eğilimlerinin belirlenmesi (Bartın ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Yaşartürk, F., ve Bilgin, B. (2018). Üniversitede öğrenim gören hentbolcuların serbest zaman tatmin ve yaşam doyum düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi (UGEAD), 4(2), 50-60.
  • Yean, T. F., Johari, J., Yahya, K. K., ve Chin, T. L. (2022). Determinants of job dissatisfaction and ıts ımpact on the counterproductive work behavior of university staff. SAGE Open, 12(3), 1-11. https://doi.org/10.1177/21582440221123289
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yoon, H., Kim, E., ve Kim, C. (2021). Sociodemographic characteristics and leisure participation through the perspective of leisure inequalities in later life. Sustainability, 13(16), 8787. https://doi.org/10.3390/su13168787
  • Zaniboni, S., Truxillo, D. M., Rineer, J. R., Bodner, T. E., Hammer, L. B., ve Krainer, M. (2016). Relating age, decision authority, job satisfaction, and mental health: A study of construction workers. Work, Aging and Retirement, 2(4), 428-435. https://doi.org/10.1093/workar/waw006
Toplam 89 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor ve Rekreasyon
Bölüm Arşiv
Yazarlar

Fatih Yaşartürk 0000-0003-4934-101X

Mehmet Ceylan 0000-0003-0291-4247

Buğra Akay 0000-0003-2567-6544

Erken Görünüm Tarihi 16 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 7 Haziran 2023
Kabul Tarihi 17 Ağustos 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1-Cumhuriyet'in 100. Yılı Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Yaşartürk, F., Ceylan, M., & Akay, B. (2023). Serbest Zaman İlgileniminin İş Tatmini Üzerindeki Etkisi: İdari Personeller Üzerine Bir Araştırma. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 6(1-Cumhuriyet’in 100. Yılı Özel Sayısı), 79-96. https://doi.org/10.38021/asbid.1311046

  Flag Counter     


27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .


26245 26366