Today, developments in information and internet technologies have caused many habits to change. Particularly, the pandemic restrictions may have accelerated this change, and internet applications may affected sports activities as they affected every aspect of our lives. The aim of this research is to examine the relationship between digital literacy and dijital citizenship levels of coaches. The sample of this research consisted of 736 football, basketball, volleyball, athletics, tennis, swimming, fitness, gymnastics and chess coaches who have coaching certificate in Izmir. As data collection tools, “Digital Citizenship Scale” developed by Kuş et al. (2017) and “Digital Literacy Scale” developed by Ng (2012) which was adapted into Turkish by Üstündağ et al.. (2017), were used. The data were analyzed with descriptive and relational scanning technique. Findings showed positive and moderate relationships between the digital literacy scores of the coaches and digital citizenship total scores, digital rights and responsibilities, digital participation, digital skills, ethics and digital commerce scores (p=0,000; p<0,01). It was found that there are positive and low relationships between the digital literacy scores of the coaches and their digital communication, critical thinking and digital trust scores (p=,000; p<,01).
HERHANGİ BİR PROJE KATKISI YOKTUR
Günümüzde bilişim ve internet teknolojilerinde yaşanan gelişmeler birçok alışkanlığımızın değişmesine neden olabilmektedir. Özellikle pandemi kısıtlamalarının bu değişimi hızlandırdığı, internet uygulamaları hayatımızın her alanını etkilediği gibi spor faaliyetlerinde de etkide bulunduğu değerlendirilebilir . Bu araştırmanın amacı, antrenörlerin dijital vatandaşlık ile dijital okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini, İzmir’de antrenörlük belgesine sahip olan futbol, basketbol, voleybol, atletizm, tenis, yüzme, fitness, jimnastik ve satranç branşlarında 736 antrenör oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu”, Kuş vd. (2017) tarafından geliştirilen “Dijital Vatandaşlık Ölçeği” ve Ng (2012) tarafından geliştirilen, Üstündağ vd. (2017) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Dijital Okuryazarlık Ölçeği” kullanılmıştır. Toplanan veriler betimsel ve ilişkisel tarama tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgularda; Antrenörlerin dijital okuryazarlık puanları ile dijital vatandaşlık toplam puanları, dijital hak ve sorumluluk, dijital katılım, dijital beceriler, etik ve dijital ticaret puanları arasındaki istatistiksel ilişkinin anlamlı, pozitif yönlü ve orta düzeyde olduğu görülmektedir (p=,000; p<,01). Antrenörlerin dijital okuryazarlık puanları ile dijital iletişim, eleştirel düşünme ve dijital güven puanları arasındaki istatistiksel ilişkinin anlamlı, pozitif yönlü ve düşük düzeyde olduğu bulunmuştur (p=,000; p<,01).
HERHANGİ BİR PROJE KATKISI YOKTUR
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Proje Numarası | HERHANGİ BİR PROJE KATKISI YOKTUR |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 27 Eylül 2023 |
Kabul Tarihi | 9 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1-Cumhuriyet'in 100. Yılı Özel Sayısı |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .