Bu araştırma, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin sosyal bağımlılık ile yaşam doyum düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamıştır. Çalışmada, sosyal medya bağımlılığı ve yaşam doyumunu ölçmek için kullanılan ölçekler arasındaki ilişkiyi ve demografik özelliklere göre değerlendirmeler yapılmıştır. Betimsel tarama modeli temel alınarak, kolayca ulaşılabilir bir örneklem grubuyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın katılımcı grubu, Gümüşhane Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu'nda okuyan 127 erkek ve 77 kadın olmak üzere toplam 204 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Şahin ve Yağcı (2017) tarafından uyarlanan "Sosyal Medya Bağımlılık Ölçeği" ve Bekmezci ve Mert (2018) tarafından uyarlanan "Yaşam Tatmin Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin sosyal medya bağımlılığı ve yaşam doyum düzeyleri hakkında tanımlayıcı veriler sunulmaktadır. Analiz sonuçlarına göre, çalışma grubundaki öğrencilerin sanal tolerans, sanal iletişim, toplam sosyal medya bağımlılığı ve yaşam doyum düzeylerinin orta seviye puanlarında olduğu görülmektedir. Ayrıca, öğrencilerin sanal iletişim düzeyleri ile yaşam doyum düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı (p>0.05) tespit edilmiştir. Ancak, sanal tolerans ve sosyal medya bağımlılık düzeyleri ile yaşam doyum düzeyleri arasında negatif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu (p<0.05) bulunmuştur.
This research aims to examine the relationship between social dependency and life satisfaction levels of students at the School of Physical Education and Sports. The study evaluates the relationship between scales used to measure social media addiction and life satisfaction, as well as assessments based on demographic characteristics. Conducted using a descriptive survey model, the research was carried out with an easily accessible sample group. The participant group of the study consists of a total of 204 students, including 127 males and 77 females, studying at the School of Physical Education and Sports at Gümüşhane University. "Social Media Addiction Scale" adapted by Şahin and Yağcı (2017) and "Life Satisfaction Scale" adapted by Bekmezci and Mert (2018) were used as data collection tools. Descriptive data about students' social media addiction and life satisfaction levels are presented in the research. According to the analysis results, it can be observed that the students in the study group have moderate scores in terms of virtual tolerance, virtual communication, total social media addiction, and life satisfaction levels. Additionally, it has been found that there is no significant relationship (p>0.05) between students' levels of virtual communication and life satisfaction. However, a low-level, significant negative relationship (p<0.05) exists between levels of virtual tolerance, social media addiction, and life satisfaction.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor ve Egzersiz Psikolojisi |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 2 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 4 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .