Games played with electronic devices have started to lead to a tense and stressful life as they lead to addiction. This study aimed to examine the digital game addictions of student in provincial sports centers. This study is a study with a survey model and quantitative research method. The sample of the research consists of 181 athletes selected by easily accessible case sampling method in sports centers in Yozgat. The "Digital Game Addiction Scale for Children" (DGASC), developed by Hazar and Hazar (2017), was used to examine students' digital game addiction with a personal information form. Data was obtained via google form. The distribution of the data was examined with the Kolmogorov-Smirnov test and it was determined that it showed normal distribution. One-Way ANOVA and t- test were used to analyze the data. No significant difference could be detected in the gender and sport type variables and the sub-dimensions of the scale. A significant difference was detected between the age variable and the psychological-physiological reflection of deprivation and game immersion sub-dimension, the sports year variable and the development of tolerance in playing time and the value attributed to the game sub-dimension, and the playing time variable and all sub-dimensions of the scale. In the study, it was concluded that digital game addiction is not affected by gender and sport type variables, but is affected by age, sports year, sports branch and game playing time variables.
Elektronik aletlerle oynanan oyunlar beraberinde bağımlılığa yol açtığı için gergin stresli bir hayat sürülmesine neden olmaya başlamıştır. Bu çalışmada il spor merkezlerindeki öğrencilerin dijital oyun bağımlılıklarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma tarama modelli nicel araştırma yöntemli bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini Yozgat’taki spor merkezlerinde kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi ile seçilen 181 sporcu oluşturmaktadır. Kişisel bilgilerini içeren form ile öğrencilerin dijital oyun bağımlılığını incelemek amacıyla Hazar ve Hazar (2017)’ın geliştirdiği “Çocuklar İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği” (ÇİDOBÖ) kullanılmıştır. Veriler google form aracılığı ile elde edilmiştir. Verilerin dağılımında Kolmogorov-Smirnov testi kullanılmış ve normal bir dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Verilerin analizinde One-Way ANOVA ve t- Testi kullanılmıştır. Cinsiyet ve spor türü değişkeni ile ölçeğin alt boyutlarında anlamlı farklılık tespit edilememiştir. Yaş değişkeni ile yoksunluğun psikolojik-fizyolojik yansıması ile oyuna dalma alt boyutunda, spor yılı değişkeni ile oyun süresinde tolerans gelişimi ile oyuna yüklenen değer alt boyutunda, oyun oynama süresi değişkeni ile ölçeğin tüm alt boyutları arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Araştırmada, dijital oyun bağımlılığının cinsiyet ve spor türü değişkenlerinden etkilenmediği, yaş, spor yılı, spor branşı ve oyun oynama süreleri değişkenlerinden etkilendiği sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Psikolojisi |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 4 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .