Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İLE NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLERDE DUYARLI SEVGİ, SOSYAL GÜVEN VE MEMNUNİYET

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 16, 142 - 152, 16.01.2019

Öz

Bu çalışmada, üstün yetenekli ve normal öğrencilerin duyarlı sevgi ve sosyal güven düzeylerinde bir

karşılaştırma yapılmıştır. Ayrıca üstün yetenekli öğrencilerde duyarlı sevgi ile sosyal güven ve memnuniyet

düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmada, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmada veri

toplamak amacıyla Balıkesir ve Manisa illerinde uygun örnekleme ile seçilmiş 200 normal öğrenci ve 200 üstün

yetenekli BİLSEM öğrencisinden faydalanılmıştır. Normal öğrencilerin 102’si kız, 98’i erkektir. Üstün yetenekli

öğrencilerin 108’i kız, 92’si erkektir. Öğrencilerin duyarlı sevgi ile sosyal güven ve memnuniyet düzeylerini

belirlemek için Duyarlı Sevgi Ölçeği ile Sosyal Güvende Hissetme ve Memnuniyet Ölçeği kullanılmıştır. Sonuç

olarak, üstün yetenekli öğrencilerin duyarlı sevgi ve sosyal güven düzeylerinin normal akranlarından daha

yüksek olduğu gözlenmiştir. Sosyal güven ve memnuniyet düzeyindeki bu farklılığın duyarlı sevgi düzeylerinin

yüksek olmasından kaynaklandığı söylenebilir.

Kaynakça

  • Akdeniz, S., & Deniz, M. E. (2016). Merhamet Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. The Journal of Happiness & Well-Being, 4(1), 50-61. Akın, A., & Eker, H. (2012). Duyarlı Sevgi Ölçeği’nin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirliği. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 2012, 75-85 Akın, A., Uysal, R., & Çitemel, N. (2013). Sosyal Güvende Hissetme ve Memnuniyet Ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 34-40. Asıcı, E., & Karaca, R. (2014). Öğretmen adaylarında affetme özelliği ve özduyarlılık. The Journal of Academic Social Science Studies, 27, 489-505. Doi: http://dx.doi.org/10.9761/JASSS2428 Bodhi, B. (2005). In the Buddha's words: An anthology of discourses from the pali canon. Boston: Wisdom Publications. Bodian, S. (2006). Meditation for dumies. Indiana: Wiley Publishing Inc. Büyüköztürk, S., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, S., & Demirel, F. (2015). Bilimsel arastirma yöntemleri (19. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayimcilik.
Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 16, 142 - 152, 16.01.2019

Öz

Kaynakça

  • Akdeniz, S., & Deniz, M. E. (2016). Merhamet Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. The Journal of Happiness & Well-Being, 4(1), 50-61. Akın, A., & Eker, H. (2012). Duyarlı Sevgi Ölçeği’nin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirliği. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 2012, 75-85 Akın, A., Uysal, R., & Çitemel, N. (2013). Sosyal Güvende Hissetme ve Memnuniyet Ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 34-40. Asıcı, E., & Karaca, R. (2014). Öğretmen adaylarında affetme özelliği ve özduyarlılık. The Journal of Academic Social Science Studies, 27, 489-505. Doi: http://dx.doi.org/10.9761/JASSS2428 Bodhi, B. (2005). In the Buddha's words: An anthology of discourses from the pali canon. Boston: Wisdom Publications. Bodian, S. (2006). Meditation for dumies. Indiana: Wiley Publishing Inc. Büyüköztürk, S., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, S., & Demirel, F. (2015). Bilimsel arastirma yöntemleri (19. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayimcilik.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adnan Özbey

Hakan Sarıçam

Yayımlanma Tarihi 16 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Özbey, A., & Sarıçam, H. (2019). ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İLE NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLERDE DUYARLI SEVGİ, SOSYAL GÜVEN VE MEMNUNİYET. Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(16), 142-152.
AMA Özbey A, Sarıçam H. ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İLE NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLERDE DUYARLI SEVGİ, SOSYAL GÜVEN VE MEMNUNİYET. ASBİDER. Ocak 2019;6(16):142-152.
Chicago Özbey, Adnan, ve Hakan Sarıçam. “ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İLE NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLERDE DUYARLI SEVGİ, SOSYAL GÜVEN VE MEMNUNİYET”. Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 6, sy. 16 (Ocak 2019): 142-52.
EndNote Özbey A, Sarıçam H (01 Ocak 2019) ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İLE NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLERDE DUYARLI SEVGİ, SOSYAL GÜVEN VE MEMNUNİYET. Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 6 16 142–152.
IEEE A. Özbey ve H. Sarıçam, “ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İLE NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLERDE DUYARLI SEVGİ, SOSYAL GÜVEN VE MEMNUNİYET”, ASBİDER, c. 6, sy. 16, ss. 142–152, 2019.
ISNAD Özbey, Adnan - Sarıçam, Hakan. “ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İLE NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLERDE DUYARLI SEVGİ, SOSYAL GÜVEN VE MEMNUNİYET”. Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 6/16 (Ocak 2019), 142-152.
JAMA Özbey A, Sarıçam H. ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İLE NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLERDE DUYARLI SEVGİ, SOSYAL GÜVEN VE MEMNUNİYET. ASBİDER. 2019;6:142–152.
MLA Özbey, Adnan ve Hakan Sarıçam. “ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İLE NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLERDE DUYARLI SEVGİ, SOSYAL GÜVEN VE MEMNUNİYET”. Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 6, sy. 16, 2019, ss. 142-5.
Vancouver Özbey A, Sarıçam H. ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İLE NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLERDE DUYARLI SEVGİ, SOSYAL GÜVEN VE MEMNUNİYET. ASBİDER. 2019;6(16):142-5.
Creative Commons License

Akademi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.