KÜÇÜK VE ORTA ÖLÇEKLİ OTEL İŞLETMELERİNDE YÖNETSEL ETKİNLİĞİN İŞ DOYUMUNA ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Yıl 2018,
Cilt: 5 Sayı: 7, 33 - 45, 31.07.2018
Said Kıngır
,
Aydın Yılmazer
,
Nilüfer Şahin
Öz
İşletme içinde faaliyet gösteren işgörenlerin iş doyumu, işletme yöneticilerini yakından ilgilendiren önemli konulardandır. Nicel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı bu araştırmada yöneticilerin yönetsel etkinlikleri ile işgörenlerin iş doyumu arasındaki ilişkinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Değişkenlerin ölçülmesi amacıyla anket tekniği kullanılmıştır. Araştırma evrenini Bartın ve Zonguldak illeri otel işletmeleri çalışanları oluşturmaktadır ve analizler için 81 adet kullanılabilir anket formu elde edilmiştir. Elde edilen veriler ile çeşitli analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırmada frekans analizleri, t testi, ANOVA testi ve regresyon analizi aracılığı ile çeşitli sonuçlara ulaşılmıştır. Yapılan analizler sonucunda iş doyumunda çeşitli değişkenler bakımından farklılıklar meydana geldiği ve yönetsel etkinliğin işgörenlerin iş doyumu üzerinde etkisinin olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Kaynakça
- Akçadağ, S., & Özdemir, E. (2005). İnsan Kaynakları Kapsamında 4 ve 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde İş Tatmini: İstanbul’da Yapılan Ampirik Bir Çalışma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(10), 167-193.
- Artık, S. (2009). Yönetsel Davranış Biçimleinin İş Doyumuna Etkisi Üzerine Bir Araştırma . Yükseklisans Tezi. Ankara: Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Çelik , S., Dedeoğlu, B., & İnanır , A. (2015). Relationship Between Ethical Leadership, Organizational Commitment and Job Satisfaction at Hotel Organizations. Ege Akademik Bakış Dergisi, 15(1), 53-63.
- Eğinli, A. (2009). Çalışanlarda İş Doyumu: Kamu ve Özel Sektör Çalışanlarının İş Doyumuna Yönelik Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23(3).
- Ilıcak, E. (2009). Liderlerin Yönetsel Davranışları ile Çalışanların İş Tatmini Arasındaki İlişki. Yükseklisans Tezi. Malatya: İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Kalaycı, Ş. (2009). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayınları.
- Kaya, İ. (2007). Otel İşletmelerinde İşgörenlerin İş Tatminini Etkileyen Faktörler: Geliştirilen Bir İş Tatmini Ölçeği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 355-372.
- Kıngır, S. (2006). Bir Hizmet İşletmesi Olarak Beş Yıldızlı Otel İşletmelerindeki Yönetsel Sorunlar . Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 457-481.
- Kline, R. (2011). Principles and Practice of Structural Equation Modeling (3 b.). New York: The Guilford Press.
- Koçel, T. (1998). İşletme Yöneticiliği (6 b.). Beta Yayıncılık.
- Kuşluvan, Z., & Kuşluvan , S. (2005). Otel İşletmelerinde İş ve İşletme ile İlgili Faktörlerin İşgören Tatmini Üzerindeki Görece Etkisi: Nevşehir Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2), 183-203.
- Solmuş, T. (2004). İş Yaşamında Duygular ve Kişilerarası İlişkiler. İstanbul: Beta Yayıncılık.
- Taylor, D., & Tashakkori, A. (1995). Decision Participation and School Climate as Predictors of Job Satisfaction and Teachers' Sense of Efficacy. Journal of Experimental Education, 63(3), 217-230.
- Tengilimoğlu, D., & Yiğit , A. (2005). Hastanelerde Liderlik Davranışlarının Personel İş Doyumuna Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Alan Çalışması. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 8(3), 374-400.
- Toker, B. (2007). Konaklama İşletmelerinde İş Doyumu: Demografik Değişkenlerin İş Doyumu Faktörlerine Etkisi Üzerine Bir Çalışma. Journal of Yasar University, 2(6), 591-614.
- Ülgen, H., & Mirze, S. (2013). İşletmelerde Stratejik Yönetim (8 b.). İstanbul: Beta Yayıncılık.
- Voelck, J. (1995). Job Satisfaction Among Support Staff in Michigan Academic Libraries. College and Research Libraries, 56(2), 157-170.
- Winstead, B., Derlega, V., Montgomery, M., & Pilkington, C. (1995). The Quality of Friendships at Work and Job Satisfaction. Journal of Social and Personal Relationships, 12(2), 199-215.
- Yazıcı, K. (2007). İşletme Bilimine Giriş (4 b.). Trabzon: Derya Kitabevi.
- Zhao, X., Qu, H., & Ghiselli, R. (2011). Examining the Relationship of Work–Family Conflict to Job and Life Satisfaction: A Case of Hotel Sales Managers. International Journal of Hospitality Management, 30, 46-54