2011 yılında Almanya’ da Hannover Fuarı’nda ortaya çıkan Sanayi 4.0, üretimden bilişime, iletişimden güvenliğe kadar geniş bir alandaki gelişmelerin siber sistemleraracılığıyla internet üzerinden takip edileceği yeni bir dönemi kapsamaktadır. Nesnelerin interneti veya dördüncü sanayi devrimi olarak da adlandırılan Sanayi 4.0 ile birlikte, bilginin ve bilgiye dayalı her alanın hızlı bir dijitalleşme sürecine girmesi beklenmektedir. Bu süreçte dijitalleşmekte olan bilginin ön planda olması, bilginin temin edilmesi, düzenlenmesi ve dağıtılması aşamalarının da şekil değiştireceğinin sinyalini vermektedir. Bu kapsamda bilginin kaynağından temin edilip topluma iletilmesi aşamaları üzerinde yapılmakta olan çalışmalara ev sahipliği yapan iletişim fakültelerinin de yeni bir yaklaşım sergilemesi gerektiği düşünülmektedir. Bu çalışmada dördüncü sanayi devrimi sürecinde iletişim fakültesi eğitim programı oluşturmada kullanılacak yeni yaklaşımları tartışmak amaçlanmıştır. Çalışmanın ilk bölümünde Sanayi 4.0’ın kavramsal yapısı ve gelişim süreci incelenmiş, Türkiye’ de ve dünyada dördüncü sanayi devrimi üzerine yapılmakta olan çalışmalara değinilmiştir. İkinci bölümde Sanayi 4.0 sürecinde iletişim fakülteleri başlığı altında iletişim fakülteleri iki ayrı alanda ele alınmıştır. Bir yandan iletişim fakültelerindeki mevcut fiziksel yapı analiz edilmiş; diğer yandan da iletişim fakültelerindeki eğitim programlarının genel çerçevesi üzerinde durulmuştur. Son bölümde ise iletişim fakültelerinde uygulanmakta olan eğitim programlarında dördüncü sanayi devrimi kapsamında geliştirilebilecek yeni yaklaşımlara değinilmiştir. Çalışmada literatür taraması ve kurgulama yöntemleri birlikte kullanılmaktadır.
Sanayi 4.0 ve İletişim Fakültesi Eğitimi Nesnelerin İnterneti Dijital Bilgi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 8 |