Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının
çocukların çevresel farkındalığını geliştirmede yaratıcı drama yöntemini
kullanma durumlarının incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemi kullanılan
araştırmada, öğretmen adayları tarafından hazırlanan yaratıcı drama planları
doküman olarak kullanılmıştır. Çalışma grubunu öğretmen adayları arasından
çalışmaya katılmaya gönüllü olan toplam 42 öğretmen adayı (altışar kişilik
gruplardan oluşan 7 grup olmak üzere) oluşturmaktadır. Her bir grup bir etkinlik planı hazırlamış ve
toplam yedi etkinlik planı araştırmanın veri setini oluşturmuştur. Araştırma
verilerinin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmış, araştırmacılar
tarafından belirli temalara uygun olarak doküman analizi formu hazırlanmıştır.
Araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının çevresel farkındalık geliştirme
kazanımına uygun olarak çevre ile ilişkili konulara yer verdikleri ve canlandırma
aşamasında dramatik durum bileşenlerini dikkate aldıkları görülmüştür. Ancak,
tüm aşamalarda konuyu ve teknikleri detaylandırma ve aşamaların bütünlüğünün
sağlanması konusunda; oyunlarda kullanılan öğeleri çeşitlendirmede, çocuğun
düşünme becerilerini harekete geçirme, merak uyandırma ve yaratıcı düşünmeyi
teşvik etmede yetersiz oldukları belirlenmiştir. Ayrıca, öğretmen adaylarının
konu seçiminde çevre kirliliği ve nesli tükenen hayvanlar ile sınırlı
kaldıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 12 |