Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 12, 348 - 358, 30.12.2018

Öz

Kaynakça

  • ADIGÜZEL, Ö. (2014). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara: Pegem Akademi.
  • CRESWELL, J. W. (2007). Educational Research: Planning, Conducting, And Evaluating Quantitative And Qualitative Research. (3rd Ed.). Thousands Oaks, CA: Sage.
  • ÇABUK, B. (2001). Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Çevreyle İlgili Farkındalık Düzeyleri. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Ev Ekonomisi Anabilim Dalı. Ankara.
  • SOBEL, D. (2014). Ekofobiyi Aşmak (Çev. İ.U. Kelso). Yeni İnsan Yayınevi.
  • OLTMAN, M. (2002). Natural Wonders: A Guide to Early Childhood Environmental Education. 10.11.2018 tarihinde http://seek.minnesotaee.org/sites/default/files/naturalwonders.pdf adresinden erişilmiştir.
  • WILSON, R.A. (1994). Environmental Education At The Early Childhood Level. Washington, DC: North American Association for Environmental Education.
  • YILDIRIM, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

ÇEVRESEL FARKINDALIK GELİŞTİRMEDE YARATICI DRAMA YÖNTEMİ

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 12, 348 - 358, 30.12.2018

Öz

Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının
çocukların çevresel farkındalığını geliştirmede yaratıcı drama yöntemini
kullanma durumlarının incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemi kullanılan
araştırmada, öğretmen adayları tarafından hazırlanan yaratıcı drama planları
doküman olarak kullanılmıştır. Çalışma grubunu öğretmen adayları arasından
çalışmaya katılmaya gönüllü olan toplam 42 öğretmen adayı (altışar kişilik
gruplardan oluşan 7 grup olmak üzere) oluşturmaktadır.  Her bir grup bir etkinlik planı hazırlamış ve
toplam yedi etkinlik planı araştırmanın veri setini oluşturmuştur. Araştırma
verilerinin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmış, araştırmacılar
tarafından belirli temalara uygun olarak doküman analizi formu hazırlanmıştır.
Araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının çevresel farkındalık geliştirme
kazanımına uygun olarak çevre ile ilişkili konulara yer verdikleri ve canlandırma
aşamasında dramatik durum bileşenlerini dikkate aldıkları görülmüştür. Ancak,
tüm aşamalarda konuyu ve teknikleri detaylandırma ve aşamaların bütünlüğünün
sağlanması konusunda; oyunlarda kullanılan öğeleri çeşitlendirmede, çocuğun
düşünme becerilerini harekete geçirme, merak uyandırma ve yaratıcı düşünmeyi
teşvik etmede yetersiz oldukları belirlenmiştir. Ayrıca, öğretmen adaylarının
konu seçiminde çevre kirliliği ve nesli tükenen hayvanlar ile sınırlı
kaldıkları sonucuna ulaşılmıştır. 

Kaynakça

  • ADIGÜZEL, Ö. (2014). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara: Pegem Akademi.
  • CRESWELL, J. W. (2007). Educational Research: Planning, Conducting, And Evaluating Quantitative And Qualitative Research. (3rd Ed.). Thousands Oaks, CA: Sage.
  • ÇABUK, B. (2001). Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Çevreyle İlgili Farkındalık Düzeyleri. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Ev Ekonomisi Anabilim Dalı. Ankara.
  • SOBEL, D. (2014). Ekofobiyi Aşmak (Çev. İ.U. Kelso). Yeni İnsan Yayınevi.
  • OLTMAN, M. (2002). Natural Wonders: A Guide to Early Childhood Environmental Education. 10.11.2018 tarihinde http://seek.minnesotaee.org/sites/default/files/naturalwonders.pdf adresinden erişilmiştir.
  • WILSON, R.A. (1994). Environmental Education At The Early Childhood Level. Washington, DC: North American Association for Environmental Education.
  • YILDIRIM, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

H. Gözde Ertürk Kara Bu kişi benim

Zeynep Nalan Yılmaz

Özge Aydın Şengül

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Ertürk Kara, H. G., Yılmaz, Z. N., & Aydın Şengül, Ö. (2018). ÇEVRESEL FARKINDALIK GELİŞTİRMEDE YARATICI DRAMA YÖNTEMİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(12), 348-358.