Eğitim kurumlarında öğrenci memnuniyetinin
ölçülmesi kurumların geleceğe yönelik hizmet kalitelerinin artmasında önemli
bir unsurdur. Memnuniyet, bireylerin ihtiyaçları doğrultusunda almış oldukları
ürün ve hizmetin beklentilerini karşılaması veya karşılamaması durumudur.
Memnuniyet düzeyi beklentinin üzerindeyse bireyin memnun olma durumu altındaysa
memnuniyetsizlik durumu söz konusudur. Yükseköğrenimde öğrenci memnuniyetinin
ölçülmesi kurumların hizmet kaliteleri açısından önem arz etmektedir. Bu
çalışma ile meslek yüksekokullarında okuyan öğrencilerin öğrenim sürelerince
almış oldukları eğitim öğretim hizmetinden, okulun fiziksel donanımlarından
memnuniyetlerini ölçmek amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini Akdeniz
üniversitesi Korkuteli Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır.
Veriler yüz yüze anket aracılığı ile toplanmıştır. Anket sorularında
öğrencilerin demografik bilgilerinin yanı sıra memnuniyetlerini ölçmek amacıyla
memnuniyet anketi uygulanmıştır. Anket aracılığı ile toplanan verilerin
analizinde istatiksel analiz programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda
öğrenci memnuniyetinde, derslerin yürütülmesi ve değerlendirilmesi, akademik ve
idari personel ile iletişim, araç-gereç, laboratuvar kullanımı ve aidiyet ve
rehberlik hizmetlerinin etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 12 |