Topluma hizmet uygulamaları dersi öğretmen adaylarını toplumdan
soyutlanmış olarak yetişmemesi için önemlidir. Türkiye’nin şu anki en temel
toplumsal konularından biri tüketici hakları olduğu göz önüne alınırsa, topluma
hizmet uygulamaları dersi kapsamında tüketici haklarına yönelik etkinliklerin
gerçekleştirilmesi elzem görülmektedir. İlgili literatürde tüketici haklarına
yönelik topluma hizmet uygulamalarına ilişkin herhangi bir bilimsel çalışmaya
rastlanmamıştır. Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının,
“Tüketici Hakları” adlı topluma hizmet uygulamaları dersi projesine ilişkin
görüşlerini incelemektir. Amacı doğrultusunda araştırma nitel araştırma
yöntemlerinden durum çalışması yöntemiyle desenlenmiştir. Araştırma, 2017-2018
öğretim yılında bir devlet üniversitesine bağlı eğitim fakültesi sosyal
bilgiler öğretmenliği anabilim dalı III. Sınıfta öğrenim gören üç öğretmen
adayı üzerinde yürütülmüştür. Öğretmen adaylarının seçimi amaçlı örnekleme
yöntemlerinden ölçüt örneklemeye göre belirlenmiştir. Veriler, etkinlikler
boyunca yazılmış günlüklerden ve çekilmiş fotoğraflardan elde edilmiştir. Elde
edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmacı
çalışmada katılımcı rolünde değildir.
Araştırmada inandırıcılık, aktarılabilirlik ve tutarlılık sağlanmıştır.
Etik konulara dikkat edilmiştir. Araştırmanın sonucunda sosyal bilgiler
öğretmen adaylarının tüketici hakları konusunda bilgi eksiklikleri yaşadıkları,
bu konuya yönelik etkinlik bulma ve uygulamada zorluklar yaşadıkları, tüketici
hakları konusunda topluma hizmet etkinliklerinin yapılandırılması gerektiği
görülmüştür. Bu sonuçlara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Sosyal Proje Topluma Hizmet Uygulamaları Tüketici Hakları Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 12 |