Teknolojinin
gelişmesi toplumsal, sosyal ve kültürel anlamda hayatımızın her anını gün
geçtikçe artan seviyede etkilemektedir. Bu etkilemeye bağlı olarak teknolojinin
kullanımı kamu kurumları, işletmeler ve bireysel arasında yaygınlaşmaktadır.
Özellikle işletmeler sosyal medya üzerinden ürünlerinin tanıtım, reklam, satış
pazarlama vb. birçok aşamasında yoğun olarak kullanmaktadır. Sosyal medya
araçları sürekli olarak gelişmekte ve artmaktadır. Dünya genelinde olduğu gibi
ülkemizde de ınstagram sosyal medya araçları arasında en yoğun ve fazla şekilde
kullanılan araçtır. Bu çalışma, sosyal medya araçlarından instagram kullanan
tüketicilerin algılarının demografik faktörler açısından farklılık gösterip
göstermediğini incelemeyi amaçlamaktadır. Üniversite öğrencilerinin sosyal
medya kullanım oranları fazla olduğu için araştırma bu grup üzerinde planlanmış
ve yürütülmüştür. Çalışmanın örneklem grubunu Kastamonu Üniversitesi Devrekâni TOBB
Meslek Yüksekokulu ve İletişim fakültesi öğrencileri oluşturmaktadır. Veri
toplama aracı olarak anket uygulaması yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS
23™paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Anketin değerlendirilmesi sonucunda;
yaş, cinsiyet ve eğitim durumunun ınstagram algıları arasındaki fark
istatistiksel olarak önemsiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 4 |