Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 6, 166 - 183, 30.06.2019

Öz

Kaynakça

  • BRUNS, A., & BAHNİSCH, M. (2009). Social Media: Tools For User-Generated Content: Social Drivers Behind Growing Consumer Participation in User-Led Content Generation [Volume 1: state of the art]. CEZİK, A., & ALANKA, Ö. (2016). Dijital Kibir: Sosyal Medyadaki Narsistik Ritüellere İlişkin Bir İnceleme. TRT Akademi, 1(2), 548-569. EKİNCİ, A. (2002). Aziz Antonius’ un Baştan Çıkarılması: Bir Kötü Alışkanlık Olarak Internet (Enticing Saint Antonius: Internet as an Abusing Addiction). Cogito Dergisi, 30, 227-235. ERTÜRK, Y. D., & ERAY, T. E. (2016). Fenomenolojik Bir Kavram Olarak Kendilik ve Sosyal Ağlarda Kendilik Sunumu İle Narsistik Eğilimler İlişkisi: İletişim Fakültesi (İÜİF) Öğrencileri Üzerine Bir Ön Çalışma. Intermedia International e-Journal ISSN: 2149-3669, 3(4), 12-29. FREUD, S. (1998). Narsizm Üzerine ve Schreber Vakası, (çev. Banu Büyükkal, Saffet Murat Tura). Metis Yayınları, İstanbul. FUREDI, F. (2001). Korku Kültürü, (çev. Barış Yıldırım). Ayrıntı Yayınları, İstanbul. GAUNTLET, D. (2009). Case Sudy: Wikipedia, G. Creeber and R. Martin (eds), Digital Cultures Understanding New Media, Open University Press, England, 40-45. HAMEDOĞLU, M.A. (2009). Örgütsel Narsisizm Düzeyine İlişkin Yönetici ve Öğretmen Algıları. Yayımlanmamış doktora tezi, Hacet¬tepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. KERNBERG, O. F. (2006). Sınır Durumlar ve Patolojik Narsisizm (Çev: Mustafa Atakay) Metis Yayınları, İstanbul. KOÇ, H.A. (2017). Sosyal Medya ve Narsisizm Kültürü. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. KÖSEOĞLU, Ö. (2012). Sosyal Ağ Sitesi Kullanıcılarının Motivasyonları: Facebook Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 7(2), 58-81. LEUNG, L. (2013). Generational differences in content generation in social media: The roles of the gratifications sought and of narcissism. Computers in Human Behavior, 29(3), 997-1006. OĞUZ, T., (2016). Çağdaş Narkisisos’lar: Facebook Kullanım Alışkanlıkları ve Narsisizm. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 9 (2), 51-68 RHEINGOLD, H. (2000). The virtual community: Homesteading on the electronic frontier. MIT press. SOKOLOVA, Elena T. (2010), “Narcissism As Clinical and Socio-Cultural Phenomenon”, Psychology in Russia: State of the Art, Volume 3, pp. 684-702. TÜRK DİL KURUMU (2019) Büyük Türkçe Sözlük, www.tdk.gov.tr (15 Mart 2019). YAĞBASAN, M. (2009). Kültürlerarası İletişim ve Diyaloğun Almanya Özelinde Analizi. Humanities Sciences; Volume: 4 Number: 1; 113-136.

Z KUŞAĞININ SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI ve NARSİST EĞİLİMLER: ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 6, 166 - 183, 30.06.2019

Öz

Narsisizm bireyin sahip olduğu değer ve sahip
olduğu gücün abartılı bir biçimde yansımasını dile getiren karakter olarak
değerlendirilmektedir. Bu şekilde değerlendirilen narsist bireyler, kendilerini
en ünlü, en popüler, en yetenekli ve en başarılı bir dünyada yaşadıklarını
düşünmektedir. Başka bir ifadeyle narsist kişiler kendilerini, dünyanın başrolünde oynadığını düşünmekte ve
her şeyin kendileri doğrultusunda gerçekleştiğini varsaymaktadır. Bu anlamda narsisizm genel olarak kişinin
kendi fiziksel ve psikolojik özelliklerine yönelik abartılı hayranlığı olarak
tanımlanmaktadır. Narsistik eğilimler
gösteren bireyler sosyal medya araçlarında daha fazla yer aldıkları
düşünülmektedir. Sürekli gelişen ve yenilenen iletişim teknolojileri her
kuşakta olduğu gibi Z kuşağını da etkisi altına almıştır. Z kuşağı teknolojiyi
en çok kullanan ve seven kuşak olduğu bilinmektedir. Z kuşağının
özelliklerinden en belirgin özelliği ise bu bireylerin internetle, teknolojiyle
büyümeleridir. Bu anlamda sosyal medyanın da Z kuşağını etkilediği söylenebilir.
Sosyal medyanın narsistik eğilimleri
nasıl etkilediği konulu bu araştırmanın
amacı, Z kuşağının sosyal medya kullanımının narsistik eğilimler göstermesindeki rolünü ölçmeye çalışmaktır. Bu
bağlamda Z kuşağını temsil eden 410 ortaöğretim öğrencisine anket uygulanmıştır.
Araştırma kapsamında elde edilen bulgulara göre narsist kişilik özelliğinin bir
görünümü olan kendine dönüklüğün ve benliği merkeze almanın sosyal medya
kullanıcıları arasında  baskın bir
karakter özelliği olduğunu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • BRUNS, A., & BAHNİSCH, M. (2009). Social Media: Tools For User-Generated Content: Social Drivers Behind Growing Consumer Participation in User-Led Content Generation [Volume 1: state of the art]. CEZİK, A., & ALANKA, Ö. (2016). Dijital Kibir: Sosyal Medyadaki Narsistik Ritüellere İlişkin Bir İnceleme. TRT Akademi, 1(2), 548-569. EKİNCİ, A. (2002). Aziz Antonius’ un Baştan Çıkarılması: Bir Kötü Alışkanlık Olarak Internet (Enticing Saint Antonius: Internet as an Abusing Addiction). Cogito Dergisi, 30, 227-235. ERTÜRK, Y. D., & ERAY, T. E. (2016). Fenomenolojik Bir Kavram Olarak Kendilik ve Sosyal Ağlarda Kendilik Sunumu İle Narsistik Eğilimler İlişkisi: İletişim Fakültesi (İÜİF) Öğrencileri Üzerine Bir Ön Çalışma. Intermedia International e-Journal ISSN: 2149-3669, 3(4), 12-29. FREUD, S. (1998). Narsizm Üzerine ve Schreber Vakası, (çev. Banu Büyükkal, Saffet Murat Tura). Metis Yayınları, İstanbul. FUREDI, F. (2001). Korku Kültürü, (çev. Barış Yıldırım). Ayrıntı Yayınları, İstanbul. GAUNTLET, D. (2009). Case Sudy: Wikipedia, G. Creeber and R. Martin (eds), Digital Cultures Understanding New Media, Open University Press, England, 40-45. HAMEDOĞLU, M.A. (2009). Örgütsel Narsisizm Düzeyine İlişkin Yönetici ve Öğretmen Algıları. Yayımlanmamış doktora tezi, Hacet¬tepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. KERNBERG, O. F. (2006). Sınır Durumlar ve Patolojik Narsisizm (Çev: Mustafa Atakay) Metis Yayınları, İstanbul. KOÇ, H.A. (2017). Sosyal Medya ve Narsisizm Kültürü. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. KÖSEOĞLU, Ö. (2012). Sosyal Ağ Sitesi Kullanıcılarının Motivasyonları: Facebook Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 7(2), 58-81. LEUNG, L. (2013). Generational differences in content generation in social media: The roles of the gratifications sought and of narcissism. Computers in Human Behavior, 29(3), 997-1006. OĞUZ, T., (2016). Çağdaş Narkisisos’lar: Facebook Kullanım Alışkanlıkları ve Narsisizm. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 9 (2), 51-68 RHEINGOLD, H. (2000). The virtual community: Homesteading on the electronic frontier. MIT press. SOKOLOVA, Elena T. (2010), “Narcissism As Clinical and Socio-Cultural Phenomenon”, Psychology in Russia: State of the Art, Volume 3, pp. 684-702. TÜRK DİL KURUMU (2019) Büyük Türkçe Sözlük, www.tdk.gov.tr (15 Mart 2019). YAĞBASAN, M. (2009). Kültürlerarası İletişim ve Diyaloğun Almanya Özelinde Analizi. Humanities Sciences; Volume: 4 Number: 1; 113-136.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emrah Arğın

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Arğın, E. (2019). Z KUŞAĞININ SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI ve NARSİST EĞİLİMLER: ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(6), 166-183.