Öğrenen organizasyon
yaklaşımı çağımızın etki bırakan en önemli örgüt yaklaşımlarından biridir.
Birçok çalışma örgüt içinde çalışanlara sunulan öğrenme olanaklarının temel
düzey ve ileri düzey beceri ile performans seviyeleri üzerinde etkili olup
olmadığını araştırmıştır. Diğer yandan bu öğrenme olanakları ile çalışan
bireylerin öğrenme stilleri arasında bir ilişki olup olmadığı da önemli bir
araştırma sorusudur. Bu araştırma sorusu temelinde Türkiye’de farklı kurumlarda
çalışan 42 katılımcıyla bu araştırma yapılmıştır. Kullanılan ölçekler Watkins
ve Marsick “Öğrenen Organizasyon Boyutları Ölçeği” ve New Orleans Sosyal
Bilimler Eğitim Bölümü’nün geliştirmiş olduğu “Öğrenme Tarzları Anketi’dir.
Sonuçlar kurumlarda pozitif öğrenme ortamının var olması ile bireysel ve
kurumsal performans çıktıları arasında olumlu bir ilişki olduğunu göstermiştir.
Diğer yandan öğrenme tarzları ile sunulan öğrenme araçlarının içeriği ve biçimi
arasında bir ilişki bulunmamıştır. Böyle bir ilişkinin olmaması bireylerin iş
memnuniyetlerini de olumsuz olarak etkilememektedir.
Örgütsel Öğrenme Öğrenme Tarzları Öğrenen Organizasyonlar Performans Çalışan Memnuniyeti Liderlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 6 |