Bu araştırmanın amacı,
üniversite öğrencilerinde metabilişsel öğrenme stratejilerinin farklı dersler
ve bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini
Balıkesir Üniversitesi’nde 13 farklı bölümde öğrenim görmekte olan 297 (%69,4)
kadın ve 131 (%30,6) erkek olmak üzere toplam 428 üniversite öğrencisi
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Öğrenme Stratejileri
Ölçeği kullanılmıştır. ÖSÖ
üniversite öğrencilerinin öğrenme için kullandıkları öğretim stratejilerini
belirleyen bir ölçektir. Öğrenme Stratejileri Ölçeği’nin alt faktörleri,
bilişsel stratejiler ana bileşeninde yer alan yineleme, açımlama, düzenleme ve
eleştirel düşünme stratejileri, metabilişsel stratejiler ana faktörünü
oluşturan planlama, izleme, düzenleme ve kaynak yönetimi ana faktörünü
oluşturan; zaman ve çalışma ortamı, emek yönetimi, akran işbirliği ve yardım
isteme faktörlerinden oluşmaktadır. Araştırmada betimsel nitelikli ilişkisel
tarama yöntemi kullanılmıştır. Veriler normal dağılım gösterdiği için veri
analizinde parametrik test istatistiklerinden yararlanılmıştır. Bağımsız
örneklemler için t testi, korelasyon ve varyans analizi yapılmıştır. Derslere
göre emek yönetimi alt faktörü haricinde, tüm alt faktörlerde anlamlı
farklılıklar bulunmuştur. Cinsiyet değişkenine göre ise akran işbirliği ve
eleştirel düşünme alt faktörlerinin haricinde anlamlı farklılıklar
bulunmuştur. Sözel ve sayısal bölümler
açısından emek yönetimi, akran işbirliği ve yardım arama alt faktörlerinin
haricinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Yapılan Pearson korelasyon analizi
sonucunda en yüksek korelasyon açımlama ile metabilişsel öz düzenleme arasında
(r=.73) olduğu bulunmuştur.
MSLQ Öğrenme Stratejileri Üniversite Öğrencileri Öz Düzenleme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 6 |