Bu araştırmanın amacı üniversite
öğrencilerinde metabilişsel güdülenme stratejilerinin farklı dersler ve bazı
değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmada betimsel nitelikli ilişkisel
tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Balıkesir Üniversitesi’nde
13 farklı bölümde öğrenim görmekte olan 297'si (%69,4) kadın ve 131'i (%30,6)
erkek olmak üzere, toplam 428 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada
veri toplama aracı olarak üniversite öğrencilerinin güdülenme stratejilerini
ortaya çıkarmak için güdülenme stratejileri ölçeği ve öğrencilerin demografik
bilgilerini toplamak için "kişisel bilgi formu" kullanılmıştır.
Verilerin analizinde parametrik test istatistiklerinden bağımsız örneklemler
için t testi, korelasyon ve varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmada
derslere göre kontrol inancı alt faktörü haricinde tüm alt faktörlerde anlamlı
farklılıklar bulunmuştur. Cinsiyete göre ise kontrol inancı, içsel ve dışsal
hedef düzenleme, öz yeterlik, sınav kaygısı alt faktörleri haricinde anlamlı
farklılıklar bulunmuştur. Sözel ve sayısal bölümler açısından, dışsal hedef
düzenleme ve sınav kaygısı alt faktörlerinin haricinde anlamlı farklılıklar
bulunmuştur. Yapılan Pearson korelasyon analizi sonucunda, en yüksek
korelasyonun içsel hedef düzenleme ile görev değeri arasında .77olduğu, ikinci
en yüksek korelasyonun ise içsel hedef düzenleme ile güdülenme toplam puanı
arasında .72 olarak bulunmuştur.
MSLQ Metabilişsel Güdülenme Stratejileri Üniversite Öğrencileri Öz Düzenleme Öz Yeterlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 7 |