Bu
araştırmanın amacı, Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi bünyesindeki
meslek yüksekokullarında eğitim alan öğrencilerin bireysel kariyer planlamalarının
başarılarına bir etkisi olup olmadığının belirlenmesidir. Bu çalışmanın önemi
ise, meslek yüksekokullarına bir kariyer planlaması ile gelen öğrencilerle
gelmeyen öğrenciler arasındaki akademik başarı açısından bir farkındalığın
ortaya konulmasıdır.
Bu
çalışma tanımlayıcı (tesadüfü olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örneklem
yöntemi) yöntem tercih edilmiş olup, gerekli verileri elde edebilmek için, veri
toplama tekniği kullanılmış ve yüz yüze anket tekniği seçilmiştir. Çalışmanın
örneklemi, Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesine bağlı meslek yüksekokullarında
eğitim gören 30,110 önlisans öğrencilerini kapsamaktadır. Araştırma için
hazırlanan anketler önlisans öğrencilerinin eğitim aldıkları birimlerde uygulanmıştır.
Elde edilecek olan veriler, “Microsoft Excel 2010” programında kodlanarak
“Statistical Package for the Social Science (SPSS) 22.0” programına aktarılmıştır.
Bu programda uyun analizler yapılarak betimsel özellikler ve akademik başarı
puanı ile “kendini değerlendirme”, “fırsatları değerlendirme”, “hedef
belirleme” ve “plan oluşturma” faktörleri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.
Kariyer Kariyer Planlama Meslek Yüksekokulları Akademik Başarı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 8 |