Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİREYSEL KARİYER PLANLAMANIN ÖĞRENCİ DERS BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: ISUBÜ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 8, 14 - 25, 21.10.2019

Öz

Bu
araştırmanın amacı, Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi bünyesindeki
meslek yüksekokullarında eğitim alan öğrencilerin bireysel kariyer planlamalarının
başarılarına bir etkisi olup olmadığının belirlenmesidir. Bu çalışmanın önemi
ise, meslek yüksekokullarına bir kariyer planlaması ile gelen öğrencilerle
gelmeyen öğrenciler arasındaki akademik başarı açısından bir farkındalığın
ortaya konulmasıdır.



Bu
çalışma tanımlayıcı (tesadüfü olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örneklem
yöntemi) yöntem tercih edilmiş olup, gerekli verileri elde edebilmek için, veri
toplama tekniği kullanılmış ve yüz yüze anket tekniği seçilmiştir. Çalışmanın
örneklemi, Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesine bağlı meslek yüksekokullarında
eğitim gören 30,110 önlisans öğrencilerini kapsamaktadır. Araştırma için
hazırlanan anketler önlisans öğrencilerinin eğitim aldıkları birimlerde uygulanmıştır.
Elde edilecek olan veriler, “Microsoft Excel 2010” programında kodlanarak
“Statistical Package for the Social Science (SPSS) 22.0” programına aktarılmıştır.
Bu programda uyun analizler yapılarak betimsel özellikler ve akademik başarı
puanı ile “kendini değerlendirme”, “fırsatları değerlendirme”, “hedef
belirleme” ve “plan oluşturma” faktörleri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.

Kaynakça

  • Acar, R. ve Özdaşlı, K. (2017). Bireysel kariyer planlama yapmanın öğrenci başarısı Üzerindeki etkisi: sbmyo öğrenci üzerine bir araştırma, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, ISSN:1309-1387,cilt:9, sayı: 21(özel sayı), 301-314 Ahmetoğulları, K. ve Güneş, M. (2018). Myo Öğrencilerinin Kariyer Planlaması: Hilvan Örneği, International journal of academic value studies, vol:3, ıssue:13, 166-177. Aytaç S. (2005). Çalışma Yaşamında Kariyer. Bursa: Ezgi Kitabevi. Bingöl D. (2014). İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınevi. Eryılmaz, A. ve Kara A. (2017). Kariyer Uyumluluğunun Bireysel Yönü: Kişilik Özellikleri ve Duygulanım Açısından İncelenmesi, Journal of Mood Disorders Volume: 7, Number: 4, www.jmood.org. 212-218 Güldü, Ö. ve Ersoy Kart, M. (2017). Kariyer Planlama Sürecinde Kariyer Engelleri Ve Kariyer Geleceği Algılarının Rolü, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, Cilt 72, No. 2, 2017, 377 – 400. Işık, N., Pektaş, Ç. ve Atılgan, E. (2018). Turizm Ön Lisans Eğitiminde Kariyer Planlaması: Gaziantep Örneği, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt:2, Sayı:2, 10-20. Kanten, S. (2012). Kariyer uyum yetenekleri ölçeği: geçerlilik ve güvenilirlik çalışması, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiYıl: 2012/2, Sayı:16, 191-205. Kariyer nedir?, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid= TDK.GTS.5cabce76d76371.96122396. LITOIU N. (2010), Career Counseling At Romanian Universities Level: Management by Whose bjectives?, UniversităŃii Petrol – Gaze din Ploiesti, Vol. LXII, No:2, Pp. 170-176. Sağdıç, M. Ve Demirkaya, H. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Gelişim Plânlarına İlişkin Yaklaşımları, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:26, 2009/1, 233-246. Sngh, A. ve Pandey, P. (2017). A Study Of Academıc Achıevements In Career Plannıng And Development, Volume 8, Issue 12, ISSN 2319-9202, 394-400. Soysal, A. ve Söylemez, C. (2014). İktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencilerinin bireysel kariyer planlamalarına etki eden faktörler: Kilis 7 aralık üniversitesi örneği, International Journal of Economic and Administrative Studies, Year:6 Number 12, ISSN 1307-9832 Stewart, T. A (1997) “Intellectual Capital: The New Wealth of Organizations”, Nicholas Brealey, London. Şamiloğlu, Famil (2002) Entelektüel Sermaye. Gazi Kitabevi, Ankara. Tanrıöğen, A. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 3. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık. Taşlıyan M., Arı N.Ü. ve Duzman B. (2011). İnsan Kaynakları Yönetiminde Kariyer Planlama Ve Kariyer Yönetimi: İİBF Öğrencileri Üzerinde Bir Alan Araştırması. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3(2), 232-241. Tortop N. (1994). Personel Yönetimi. Ankara. Tüz M.V. (2003). Kariyer Planlamasında Yeni Yaklaşımlar. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(4), 169-176. Yeşil, Y. Ve Arpat, B. (2018). İş sağlığı ve güvenliği öğrencilerinin kariyer Planlamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi: Pamukkale üniversitesi’nde bir araştırma, GÜSBEED, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, Cilt: 9, Sayı: 22, 122-141. Yetgin, D., Kaya Yılmaz, A. ve Çiftci, G. (2017). The Effects of Crises on Career Plans of Tour Guiding Students, The 4th Business Management International Conference (BMIC 2017), Chonburi, Thailand, 189-197. Yıdız, S.M. ve Tüfekçioğlu, E. (2008). Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokullarında Eğitim Destekleri, Kariyer Gelişim Olanakları Ve Eğitim Sonrasında İstihdam Durumunun Öğretim Elemanları Ve Öğrencilerin Görüşlerine Göre Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi Cilt2, Sayı2, 89-97.
Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 8, 14 - 25, 21.10.2019

Öz

Kaynakça

  • Acar, R. ve Özdaşlı, K. (2017). Bireysel kariyer planlama yapmanın öğrenci başarısı Üzerindeki etkisi: sbmyo öğrenci üzerine bir araştırma, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, ISSN:1309-1387,cilt:9, sayı: 21(özel sayı), 301-314 Ahmetoğulları, K. ve Güneş, M. (2018). Myo Öğrencilerinin Kariyer Planlaması: Hilvan Örneği, International journal of academic value studies, vol:3, ıssue:13, 166-177. Aytaç S. (2005). Çalışma Yaşamında Kariyer. Bursa: Ezgi Kitabevi. Bingöl D. (2014). İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınevi. Eryılmaz, A. ve Kara A. (2017). Kariyer Uyumluluğunun Bireysel Yönü: Kişilik Özellikleri ve Duygulanım Açısından İncelenmesi, Journal of Mood Disorders Volume: 7, Number: 4, www.jmood.org. 212-218 Güldü, Ö. ve Ersoy Kart, M. (2017). Kariyer Planlama Sürecinde Kariyer Engelleri Ve Kariyer Geleceği Algılarının Rolü, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, Cilt 72, No. 2, 2017, 377 – 400. Işık, N., Pektaş, Ç. ve Atılgan, E. (2018). Turizm Ön Lisans Eğitiminde Kariyer Planlaması: Gaziantep Örneği, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt:2, Sayı:2, 10-20. Kanten, S. (2012). Kariyer uyum yetenekleri ölçeği: geçerlilik ve güvenilirlik çalışması, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiYıl: 2012/2, Sayı:16, 191-205. Kariyer nedir?, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid= TDK.GTS.5cabce76d76371.96122396. LITOIU N. (2010), Career Counseling At Romanian Universities Level: Management by Whose bjectives?, UniversităŃii Petrol – Gaze din Ploiesti, Vol. LXII, No:2, Pp. 170-176. Sağdıç, M. Ve Demirkaya, H. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Gelişim Plânlarına İlişkin Yaklaşımları, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:26, 2009/1, 233-246. Sngh, A. ve Pandey, P. (2017). A Study Of Academıc Achıevements In Career Plannıng And Development, Volume 8, Issue 12, ISSN 2319-9202, 394-400. Soysal, A. ve Söylemez, C. (2014). İktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencilerinin bireysel kariyer planlamalarına etki eden faktörler: Kilis 7 aralık üniversitesi örneği, International Journal of Economic and Administrative Studies, Year:6 Number 12, ISSN 1307-9832 Stewart, T. A (1997) “Intellectual Capital: The New Wealth of Organizations”, Nicholas Brealey, London. Şamiloğlu, Famil (2002) Entelektüel Sermaye. Gazi Kitabevi, Ankara. Tanrıöğen, A. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 3. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık. Taşlıyan M., Arı N.Ü. ve Duzman B. (2011). İnsan Kaynakları Yönetiminde Kariyer Planlama Ve Kariyer Yönetimi: İİBF Öğrencileri Üzerinde Bir Alan Araştırması. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3(2), 232-241. Tortop N. (1994). Personel Yönetimi. Ankara. Tüz M.V. (2003). Kariyer Planlamasında Yeni Yaklaşımlar. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(4), 169-176. Yeşil, Y. Ve Arpat, B. (2018). İş sağlığı ve güvenliği öğrencilerinin kariyer Planlamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi: Pamukkale üniversitesi’nde bir araştırma, GÜSBEED, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, Cilt: 9, Sayı: 22, 122-141. Yetgin, D., Kaya Yılmaz, A. ve Çiftci, G. (2017). The Effects of Crises on Career Plans of Tour Guiding Students, The 4th Business Management International Conference (BMIC 2017), Chonburi, Thailand, 189-197. Yıdız, S.M. ve Tüfekçioğlu, E. (2008). Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokullarında Eğitim Destekleri, Kariyer Gelişim Olanakları Ve Eğitim Sonrasında İstihdam Durumunun Öğretim Elemanları Ve Öğrencilerin Görüşlerine Göre Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi Cilt2, Sayı2, 89-97.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Erhan Türkoğlu Bu kişi benim

Osman Kürşat Acar

Yayımlanma Tarihi 21 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Türkoğlu, M. E., & Acar, O. K. (2019). BİREYSEL KARİYER PLANLAMANIN ÖĞRENCİ DERS BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: ISUBÜ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(8), 14-25.