Araştırmanın amacı,sınıf öğretmeni adaylarının matematik dersine yönelik matematik okuryazarlık öz yeterliliğini cinsiyet,yaş,öğrenim görülen sınıf düzeyi,mezun olunan okul türü,anne eğitim durumu,baba eğitim durumu,matematik kursuna katılıp katılmama durumu,matematik dersinde teknolojik araç gereç kullanma düzeyi gibi değişkenlere göre incelemektir.Veri toplama aracı olarak;matematik dersine yönelik matematik okuryazarlılık öz yeterliliğini belirlemeye yönelik Özgen ve Bindak (2008) tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Nicel araştırma yaklaşımına dayalı betimsel yaklaşımın uygulandığı bu çalışma ilişkisel tarama modeline göre ele alınmıştır. Araştırmanın evrenini Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören öğrencileri, örneklemini ise 212 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Elde edilen veriler SPSS 18,0 programı ile betimsel istatistik yöntemleri, t testi, One Way ANOVA ve korelasyon yapılarak analiz edilmiştir.
Yapılan bu araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının matematik okuryazarlık öz yeterliliğine ilişkin tutumlarında alt faktörleri de dikkate alındığında matematik okuryazarlık öz yeterliliği ile cinsiyet, yaş, öğrenim görülen sınıf düzeyi, mezun olunan okul türü,baba eğitim durumu , matematik kursuna katılıp katılma durumu,matematik dersinde teknolojik araç gereç kullanma düzeyi gibi gibi değişkenler açısından istatiksel olarak anlamlı farklılık bulunmazken,anne eğitim durumuyla ilgili anlamlı bir farklılık bulunmuştur.
Matematik Öğretimi Matematik Okuryazarlığı Matematik Özyeterliliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 8 |