Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SANAL DÜNYA SARMALINDA GENÇLİK

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 9, 199 - 209, 30.09.2020

Öz

ÖZ
Nefsi meşgalelerle kuşatılan, ebeveynler ve toplum tarafından kendilerine teknoloji merkezli bir dünya sunulan, tarihin önceki dönemlerinde benzerine rastlanılmamış olan bir gençlik kitlesi ile karşı karşıyayız. Bu gençliğin sorunları her geçen gün farklılaşarak çığ misali artmaktadır. Şiddet eğiliminde, depresyonda, anksiyete bozukluğunda, eşcinselliğe yönelimde ve intiharlarda geçmişe nazaran büyük artışlar gözlenirken ahlaki yapıda olumsuzluğa doğru bir kayış söz konusudur. 1990’lı yıllardaki gençlik için, narsizm ve bencillik merkezli sorunlar nedeniyle depresyon ve kaygı düzeyi yüksek bir nesil olduğu Twenge tarafından belirtilmişti. Ancak cep telefonlarının hayatımıza yoğun bir şekilde girmesi adeta tsunami etkisi meydana getirmiş ve 2012 yılından sonraki araştırma verileri sanallığın genç neslin birçok duygu ve düşüncesini öldürdüğünü, sanal bağımlılık ile birlikte farklı psikolojik ve sosyal problemlerin ortaya çıktığını göstermektedir. İnsanlık sanal dünyaya dalmakla birlikte bir matriksin içerisinde yaşamaktadır aslında. Bu araştırma sanal bağımlılık ve sanallıkla mücadele konularına açıklık getirmektedir.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA ARICAK, O. T. (2020). İnternet Oyun Bağımlılığı. M. Atak içinde, Maneviyat Psikolojisi IV:Gençliğin Durumu ve Gelecek. Kayseri: Kimlik Yayınları.
  • ATAK, M. (2020). Ailede Muhabbet ve Sanal Bağımlılık. M. Atak içinde, Maneviyat Psikolojisi IV:Gençliğin Durumu ve Gelecek. Kayseri: Kimlik Yayınları.
  • BALCI, Ş., & Birol Gülnar. (2009). Üniversite Öğrencileri Arasında İnternet Bağımlılığı Ve İnternet Oyunlarının Profili. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 5-21.
  • BAZ, F. Ç. (2018). Sosyal Medya Bağımlılığı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Çalışma. Uluslararası Toplum Aarştırma Dergisi, 276-295.
  • ÇANKIRILI, A. (2011). Evlilik Okulu. İstanbul: Zafer Yaynları.
  • ÇAVUŞ, S. AYHAN, B., & TUNCER, M. (2016). Bilgisayar Oyunları ve Bağımlılık:Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Alan Araştırması. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 265-289.
  • (2019). Dijital Oyunlar Raporu. Ankara: Güvenli İnternet Merkezi.
  • GÖKA, E. (2017, Ekim 19). Uyandım Ben Ipıssız Bir Tokatla: Yalnızlık. Yeni Şafak Gazetesi.
  • GÖKA, E. (2020). Teknomedyatik Dünyada Gençliğin Durumu ve Görevlerimiz. M. Atak içinde, Maneviyat Psikolojisi IV: Gençliğin Durumu ve Gelecek. Kayseri: Kimlik Yayınları.
  • GÜLTEKİN, M. (2020). Dijital Oyunların Dinamikleri ve Gençlerin Dünyası. M. Atak içinde, Maneviyat Psikolojisis IV: Gençliğin Durumu ve Gelecek. Kayseri: Kimlik Yayınları.
  • MERTER, M. (2013). Nefs Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • MERTER, M. (2013). Nefs Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs.
  • MERTER, M. (2020). Cep Telefonu Bağımlılığı ve Nefs Psikolojisi. M. Atak içinde, Maneviyat Psikolojisi IV. Gençliğin Durumu ve Gelecek . Kayseri: Kimlik Yayınları.
  • MERTER, M., & Merter, M. (2013). Nefs Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • TWENGE, J. (2018). İnternet Nesli. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • VATANDAŞ, S. (2020). Gençlerin Kişilik Özellikleri Bağlamında Cep Telefonunun Anlam ve Önemi. ASEAD, 208-226.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Atak 0000-0003-2913-411X

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Atak, M. (2020). SANAL DÜNYA SARMALINDA GENÇLİK. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(9), 199-209.