Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

An Assessment of The Potential Of Turkey's Foreign Tourism Markets

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 10, 310 - 324, 29.10.2020

Öz

Turkey is one of the most important tourism countries in the world in terms of the movements of foreign tourism markets, and with the prepared tourism plans, it has become one of the numbered countries in terms of both the number of tourists coming and the income from tourism in foreign tourism. Accordingly, the aim of the research is to examine the current potential of Turkey in foreign tourism by providing general information about Turkey's foreign tourism markets. The research is a compilation study using the literature review method and is prepared based on secondary data. According to the results of the research, it is thought that Turkey is an experienced tourist country due to the developments over the years and that Turkey will be in the desired position in the foreign tourism market potential by taking measures to increase the quality in tourism according to the targets of Tourism Strategy 2023.

Kaynakça

  • AFŞAR, M. (2013). Makro iktisadın temelleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınlar.
  • AVCIKURT, C. (2010). Turizm sosyolojisi; genel ve yapısal yaklaşım. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • BAHAR, O. ve Kozak, M. (2012). Turizm ve rekabet. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • ÇETİNEL, F. G. (2001). Turizmde tanıtım ve reklam faaliyetlerinin önemi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12.(2), 151-161.
  • FİSUNOĞLU, M. (2013). Büyüme, istihdam ve verimlilik. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınlar.
  • GÜNGÖR, A. (2011), Uluslararası turizmde ekonomik çevre. İçinde. İge Pırnar (Ed.), Uluslararası Turizm İşletmeciliği, (ss. 3-18). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • HÜSEYNİ, İ. ve Doru, Ö. (2017). Türkiye ve gelişmiş ülkelerde turizm gelirleri ve GSYH arasındaki ilişkinin yeni nesil panel veri testleri ile incelenmesi.
  • KIZILDEMİR, Ö. ve Sarıışık, M. (2018). Turist harcamalarının bölgesel kalkınmaya ekonomik etkileri: Adana örneği. 128, 142.
  • KNOEMA (2019). https://knoema.com/atlas/topics/Tourism/Key-Tourism-Indicators/Tourism-receipts
  • KOZAK, N., Kozak, M. A. ve Koza, M. (2015). Genel turizm ilkeler-kavramlar. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • KOZAK, N., Kozak, M.A. ve Kozak, M. (2010). Genel Turizm (10. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık, Ankara.
  • ÖNEN, M.O. (2008). Dünya’da ve Türkiye’de turizm. Ankara: Türkiye Kalkınma Bankası Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Müdürlüğü.
  • ÖZTAŞ, K. ve Karabulut, T. (2006). Turizm ekonomisi genel turizm bilgileri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • PAGE, S. J. and Connell, J. (2014). Tourism a modern synthesis, cengagae learning, Singapore: Seng Lee Press.
  • ROBINO, D.M. (2019). Global destination cities index 2019. New York: mastercard.
  • SAMIRKAŞ, M. ve Bahar, O. (2013). Turizm, yoksulluk ve bölgesel gelişmişlik farklılıkları. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • SINCLAIR, M.T. and Stabler. M. (1997). The economics of toursim (Ed. Brian Goodall) University of Reading: Roudledge Advances in Tourism.
  • ŞAHİNER, T. (2012). İnanç turizmi potansiyeli ve halkın inanç turizmine bakışı açısından Karaman (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karaman.
  • ŞİT, M. (2016). Türkiye’de turizm sektörünün istihdama katkısı. Akdeniz Yaklaşımlar Dergisi, 7.(1), 101-117.
  • TÜRSAB (Türkiye Seyahat Acentaları Birliği). (2019). Turizm verileri, https://www. tursab.org.tr/tr/turizm-verileri/istatistikler
  • TÜRSAB (Türkiye Seyahat Acentaları Birliği). (2020). Turizm verileri, https://www. tursab.org.tr/tr/turizm-verileri/istatistikler
  • UNWTO Tourism Highlights 2016 Edition (World Tourism Organization, 2016). http://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284418145
  • UNWTO Tourism Highlights 2018 Edition (World Tourism Organization, 2018). https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284419876
  • ÜNLÜÖNEN, K., Tayfun, A. ve Kılıçlar, A. (2015). Turizm ekonomisi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • ZENGİN, B. (2010). Turizm sektörünün Türkiye ekonomisine reel ve moneter etkileri. Akademik İncelemeler Dergisi, 5.(1), 102-1026.
  • ZENGİN, B. ve Oğuz, H. U. (2018). Türkiye’de kalkınma planları ve 10. kalkınma planı turizm özel ihtisas raporu. İstanbul: Değişim Yayınları.

TÜRKİYE’NİN DIŞ TURİZM PAZARLARI POTANSİYELİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 10, 310 - 324, 29.10.2020

Öz

Türkiye, dış turizm pazarlarının hareketleri açısından dünyanın önemli turizm ülkelerinden birisi durumunda olup, hazırlanan turizm planlarıyla da dış turizmde hem gelen turist sayısı hem de turizmden elde edilen gelir bakımından sayılı ülkelerden birisi haline gelmiştir. Buna göre araştırmanın amacı, Türkiye’nin dış turizm pazarları hakkında genel bilgiler verilerek Türkiye’nin dış turizm özelinde güncel potansiyelinin incelenmesidir. Araştırma literatür taraması yönteminin kullanıldığı derleme araştırması olup ikincil verilere dayanarak hazırlanmıştır. Araştırmanın çıktılarına göre, yıllar içindeki gelişmelere bağlı olarak Türkiye’nin deneyimli bir turizm ülkesi olduğunu ve Türkiye Turizm Stratejisi 2023 hedeflerine göre turizmde niteliğin artırılmasına yönelik tedbirlerin alınarak dış turizm pazar potansiyelinde istenilen konuma geleceği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • AFŞAR, M. (2013). Makro iktisadın temelleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınlar.
  • AVCIKURT, C. (2010). Turizm sosyolojisi; genel ve yapısal yaklaşım. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • BAHAR, O. ve Kozak, M. (2012). Turizm ve rekabet. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • ÇETİNEL, F. G. (2001). Turizmde tanıtım ve reklam faaliyetlerinin önemi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12.(2), 151-161.
  • FİSUNOĞLU, M. (2013). Büyüme, istihdam ve verimlilik. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınlar.
  • GÜNGÖR, A. (2011), Uluslararası turizmde ekonomik çevre. İçinde. İge Pırnar (Ed.), Uluslararası Turizm İşletmeciliği, (ss. 3-18). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • HÜSEYNİ, İ. ve Doru, Ö. (2017). Türkiye ve gelişmiş ülkelerde turizm gelirleri ve GSYH arasındaki ilişkinin yeni nesil panel veri testleri ile incelenmesi.
  • KIZILDEMİR, Ö. ve Sarıışık, M. (2018). Turist harcamalarının bölgesel kalkınmaya ekonomik etkileri: Adana örneği. 128, 142.
  • KNOEMA (2019). https://knoema.com/atlas/topics/Tourism/Key-Tourism-Indicators/Tourism-receipts
  • KOZAK, N., Kozak, M. A. ve Koza, M. (2015). Genel turizm ilkeler-kavramlar. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • KOZAK, N., Kozak, M.A. ve Kozak, M. (2010). Genel Turizm (10. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık, Ankara.
  • ÖNEN, M.O. (2008). Dünya’da ve Türkiye’de turizm. Ankara: Türkiye Kalkınma Bankası Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Müdürlüğü.
  • ÖZTAŞ, K. ve Karabulut, T. (2006). Turizm ekonomisi genel turizm bilgileri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • PAGE, S. J. and Connell, J. (2014). Tourism a modern synthesis, cengagae learning, Singapore: Seng Lee Press.
  • ROBINO, D.M. (2019). Global destination cities index 2019. New York: mastercard.
  • SAMIRKAŞ, M. ve Bahar, O. (2013). Turizm, yoksulluk ve bölgesel gelişmişlik farklılıkları. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • SINCLAIR, M.T. and Stabler. M. (1997). The economics of toursim (Ed. Brian Goodall) University of Reading: Roudledge Advances in Tourism.
  • ŞAHİNER, T. (2012). İnanç turizmi potansiyeli ve halkın inanç turizmine bakışı açısından Karaman (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karaman.
  • ŞİT, M. (2016). Türkiye’de turizm sektörünün istihdama katkısı. Akdeniz Yaklaşımlar Dergisi, 7.(1), 101-117.
  • TÜRSAB (Türkiye Seyahat Acentaları Birliği). (2019). Turizm verileri, https://www. tursab.org.tr/tr/turizm-verileri/istatistikler
  • TÜRSAB (Türkiye Seyahat Acentaları Birliği). (2020). Turizm verileri, https://www. tursab.org.tr/tr/turizm-verileri/istatistikler
  • UNWTO Tourism Highlights 2016 Edition (World Tourism Organization, 2016). http://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284418145
  • UNWTO Tourism Highlights 2018 Edition (World Tourism Organization, 2018). https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284419876
  • ÜNLÜÖNEN, K., Tayfun, A. ve Kılıçlar, A. (2015). Turizm ekonomisi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • ZENGİN, B. (2010). Turizm sektörünün Türkiye ekonomisine reel ve moneter etkileri. Akademik İncelemeler Dergisi, 5.(1), 102-1026.
  • ZENGİN, B. ve Oğuz, H. U. (2018). Türkiye’de kalkınma planları ve 10. kalkınma planı turizm özel ihtisas raporu. İstanbul: Değişim Yayınları.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İrfan Yaşar

Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Yaşar, İ. (2020). TÜRKİYE’NİN DIŞ TURİZM PAZARLARI POTANSİYELİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(10), 310-324.