Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PANDEMİ DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİME DAHİL OLAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ GELİŞİMİNE İLİŞKİN KAYGILARI

Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 4, 76 - 95, 31.10.2021

Öz

2020’de ortaya çıkan Covid-19 salgını pek çok şeyi etkisi altında almış, dolayısıyla eğitim sistemini de etkilemiştir. Sosyal izolasyon gereği evlerin daha sağlıklı bir ortam olacağı düşüncesi ile bu süreçte eğitim faaliyetleri online olarak daha sağlıklı bir ortamda sürdürülmüştür. Ülkemizde ve dünyada ilkokuldan üniversiteye her düzeyde eğitim kurumları uzaktan eğitime geçiş yapmıştır. Böylece okullar eve taşınmış, zaman ve mekan sınırları aşılmıştır. Bu sistem, acil durum eylem planı olarak eğitimin sürdürülebilirliğini sağlasa da dezavantajları da olmuştur. Odaklanabilme ve motivasyon açısından yetersiz kalma, psikolojik dayanıklılık, kariyer geleceğini planlamada yaşanan umutsuzluk, iletişimde yeterince etkileşim kuramama, teknolojik donanım ve internete ulaşamayanlar açısından fırsat eşitsizlliklerini daha da belirginleştirme, geçişin çok hızlı olması sebebiyle psikolojik olarak böyle bir duruma hazır hissedememe gibi olumsuzluklar yaratmıştır. Bu sebeple bu çalışmada özellikle üniversite öğrencilerinin pandemi döneminde yaşadıkları sorunlara ve mesleki becerilerine ilişkin kaygılarını tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik nitel araştırma yöntemiyle farklı üniversitelerde eğitim gören, teorik ve pratik eğitime dayalı çeşitli fakültelerde, bölümlerde okuyan 13 öğrenci ile görüşülmüştür. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmacılar bu çalışmanın sonunda uzaktan eğitim sisteminin üniversite öğrencilerinde hayal kırıklıkları yarattığını, kaygı düzeylerinin yüksek olduğunu ve geleceğe yönelik icra edecekleri mesleğe ilişkin kendilerini yetersiz gördüklerini tespit etmişlerdir. Ayrıca, çok yeni olan ve hızlı bir şekilde geçilen bu sistemde hem teknik hazırbulunuşluk hem de psikolojik hazırbulunuşluk yeterli değildir. Kısmen alternatif bir çözüm sağlasa da sürdürülebilirliği de her bakımdan yapılacak iyileştirmelere bağlı olarak değişecektir. Sürdürülebilirlik açısından teorik ve pratik derslerin de ayrıca göz önünde bulundurulması gerekebilir.

Destekleyen Kurum

Destekleyen herhangi bir kurum bulunmamaktadır.

Kaynakça

  • Aktaş B. & Bostancı N . (2021). Covid-19 Pandemisinde Üniversite Öğrencilerindeki Oyun Bağımlılığı Düzeyleri ve Pandeminin Dijital Oyun Oynama Durumlarına Etkisi. Bağımlılık Dergisi, 22(2), 129-138.
  • Aktay, Y. (2002). Eğitimde küresel imkanlar küreselleşen dünyada eğitimde fırsat eşitliği ve özgürleşim fırsatları üzerine. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2(1), 7-22.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Üstün 0000-0002-2457-5381

Nurten Özberk

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Üstün, A., & Özberk, N. (2021). PANDEMİ DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİME DAHİL OLAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ GELİŞİMİNE İLİŞKİN KAYGILARI. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(4), 76-95.