Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DOWN SENDROMLU BİREYLERİN SOSYAL GELİŞİMLERİNDE SPORUN ETKİSİ: DOLAYOBA BÜTÜNLEŞİK FİZİKSEL AKTİVİTE MERKEZİ ÖRNEĞİ

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 1, 319 - 331, 31.01.2022

Öz

Bu araştırmanın amacı Down Sendromlu bireylerin spor aktivitelerine katılımının sosyal gelişimleri üzerinde bir etkisi olup olmadığını incelemek ve eğer varsa ne gibi etkileri olduğunu ortaya koymaktır. Bu araştırma bir nitel çalışma olarak tasarlandı. Bu kapsamda Down Sendromlu bireylere Dolayoba Bütünleşik Fiziksel Aktivite Merkezi’nde spor aktivitelerinde eşlik eden yakınları ile standartlaştırılmış açık uçlu sorular sorularak görüşmeler yapıldı. Yapılan analizlere göre göre spor aktivitelerinin Down Sendromlu bireylerin sosyal gelişimlerinde olumlu bir katkısı olduğu sonucuna ulaşıldı. Bu çalışma bu alanda gerçekleştirilen diğer araştırmalardan kullandığı yöntem sebebiyle farklılaşmaktadır, bundan dolayı bu çalışma literatüre önemli bir katkı sağlamaktadır.

Kaynakça

  • Kaynaklar 1. Altun, F. B. (2010). Bedensel Engellilerin Sportif Aktivitelere Katılımının Yaşam Kalitesi Üzerine Etkisinin Değerlendirilmesi.
  • 2. Bor, M. Ö. (2018). Terapatik Rekreasyon Faaliyetlerinin Down Sendromlu Çocukların Sosyal Gelişimine Etkisi. Batman Üniversitesi.
  • 3. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Pegem Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri—
  • 4. Şener Büyüköztürk Pegem Akademi Yayıncılık | indekskitap.com.
  • 5. https://www.indekskitap.com/urun/pegem-egitimde-bilimsel-arastirma-yontemleri-sener-buyukozturk-pegem-akademi-yayincilik
  • 6. CDC. (2021). Data and Statistics on Down Syndrome | CDC. Centers for Disease Control and Prevention.
  • 7. https://www.cdc.gov/ncbddd/birthdefects/downsyndrome/data.html
  • 8. Çevik, O., & Kabasakal, K. (2013). Spor Etkinliklerinin, Engelli Bireylerin Toplumsal Uyumuna ve Sporla Sosyalleşmelerine Etkisinin İncelenmesi. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 3(2), 74-83.
  • 9. İlhan, E. L., Kırımoğlu, H., & Çokluk, G. F. (2013). Zihinsel Engelli Çocuklarda Düzenli Olarak Yapılan Beden Eğitimi ve Spor Aktivitelerinin Yaşam Kalitesine Etkisinin İncelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 1-8.
  • 10. İlhan, L. (2008). Eğitilebilir Zihinsel Engelli Çocuklarda Beden Eğitimi ve Sporun Sosyalleşme Düzeylerine Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 315-324.
  • 11. Ilkım, M., Kalayci, M. C. K., Güleroğlu, F., & Gündoğdu, C. (2018). Down Sendromlu Çocuklarda Sportif Etkinliklere Katılma Durumuna Göre Sosyal Uyum ve Beceri Düzeyinin İncelenmesi. İnönü University International Journal of Social Sciences (INIJOSS), 7(1), 162-172.
  • 12. Koparan, Ş. (2003). Özel İhtiyaçları Olan Çocuklarda Spor. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1).
  • 13. Nalbant, S. (2011). 14 Haftalık Zihinsel Aktivite Programının Down Sendromlu Çocukların Motor Gelişimleri Ve Günlük Yaşam Aktiviteleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Akdeniz Üniversitesi.
  • 14. Neuman, W. L. (2009). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches (7th edition). Pearson. Özgüven, İ. E. (1999). Psikolojik Testler.
  • 15. Özyürek, A., Özkan, İ., Begde, Z., & Yavuz, N. F. (2015). Okul Öncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Spor. International Journal of Sport Culture and Science, 3(Special Issue 3), 479-488. https://doi.org/10.14486/IJSCS314
  • 16. Şenlik, Z. A. (2017). Beden Eğitimi ve Spor Dersinin Down Sendromlu Çocukların Ruhsal Uyum Düzeylerine Etkisi. Bartın Üniversitesi.
  • 17. TDSD. (2021). Down Sendromu Nedir? | Türkiye Down Sendromu Derneği. Down Sendromu Nedir? | Türkiye Down Sendromu Derneği.
  • 18. https://www.downturkiye.org/down-sendromu-nedir
  • 19. Toptaş Demirci, P. (2019). Recreational Activities for with Disability: School-Aged Children and Adolescents. International Journal of Recreation and Sports Science, 3(1), 46-57.
  • 20. https://doi.org/10.46463/ijrss.533037
  • 21. WHO. (2021). Definition: Intellectual disability. World Health Organization Europe.
  • 22. https://www.euro.who.int/en/health-topics/noncommunicable-diseases/mental-health/news/news/2010/15/childrens-right-to-family-life/definition-intellectual-disability
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet Şahin

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şahin, M. (2022). DOWN SENDROMLU BİREYLERİN SOSYAL GELİŞİMLERİNDE SPORUN ETKİSİ: DOLAYOBA BÜTÜNLEŞİK FİZİKSEL AKTİVİTE MERKEZİ ÖRNEĞİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 9(1), 319-331.