AKSOY, H. (2006). Örgüt ikliminin motivasyon üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 15(2).
ALI, R. and Ahmed, M.S., (2009). The Impact of Reward and Recognition Programs on Employee’s Motivation and Satisfaction: An Empirical Study. International Review of Business Research Papers, 5(4): 270-279.
AYDEMIR, E. ve Seker, M. (2013). Hospital Managers’ Sense of Corporate Reputation and the Interaction between Corporate Reputation Practices and Organizational Culture: An Example from the Central Anatolian Region of Turkey, Athens: ATINER’S Conference Paper Series, No: BUS2013-0780.
BARUTÇUGIL, İ. (2004). Strategic Human Resource Management, Kariyer Yayınları, İstanbul.
BATEMAN, G. (2009). Employee perceptions of co-worker support and its effect on job satisfaction, work stress and intention to quit. New Zealand: University of Canterbury.
BATEMAN, T. S. ve Organ D. W. (1983). Job satisfaction and the good soldier: The correlation between affect and employee citizenship. Academy of Management Journal, 26(4), 587-595.
BEKIS, T., Bayram, A., ve Şeker, M. (2013). A research on the determination of the effects of corporate reputation on employee performance. International Journal of Alanya Faculty of Business, 5(2), 19–27.
CHANG, E. (2003). Composite effects of extrinsic motivation on work effort: Case of korean employees, Journal of World Business, 38 (1), 70-79.
CRANO, W. D. ve Brewer, M. B. (2002). Principles and methods of social research. New Jersey, Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
CALIK, T. (2003). Performance management: definitions, concepts, principles. GündüzEğitimveYayıncılık, Ankara.
DOĞANLI, B., ve Demirci, Ç. (2014). Sağlık kuruluşu çalışanlarının (hemşire) motivasyonlarını belirleyici faktörler üzerine bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi, 21(1), 47-60.
DU TOIT, M.A. (1990). Motivering (Motivation). In J. Kroon (Ed.), Algemene bestuur (General management) (2nd ed.) (pp.83 – 92). Pretoria: HAUM
DZULKIFLI, M. (2013). Pengaruh Gaya Kepemimpinan, Motivasi, Disiplin Kerja, Kompetensi dan Budaya Organisasi terhadap Kinerja Pegawai (Studi Kasus Pada Direktorat Budidaya dan Pascapanen Florikultura). UIN Syarif Hidayatullah, Jakarta. http://repository.uinjkt.ac.id/dspace/handle/123456789/23883
HAUSER, L. (2014). Work motivation in organizational behavior. Economics, Management, and Financial Markets, 9(4), 239-246
HERZBERG, F. (1966). Work ad the nature of man. 5th Edition. New York: World Publishing.
KARAKAYA, A. ve Ay, F. A. (2007) Çalışanların Motivasyonunu Etkileyen Faktörler: Sağlık Çalışanlarına Yönelik Bir Araştırma. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31(1), 55-67.
KARASAR, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
KOÇEL, T. (2003). Business Administration, Beta Yayıncılık, İstanbul.
KURNIANINGSIH, S. (2018). Pengaruh komunikasi, motivasi, dan disiplin kerja terhadap Kinerja Pegawai Dinas Komunikasi dan informatika Provinsi Jawa Timur. E-Journal Manajemen, Branchmarck, 4(3).
KURT, E. (2013). Algılanan sosyal destek ve iş performansı ilişkisinde işe bağlılığın aracı etkisi: Turizm işletmelerinde bir araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Ankara.
MCNAMARA, C., ve MBA, P. (2003). Basics about employee motivation-ıncluding steps you can take. Web Address: http://www.managementhelp.org/guiding/motivate/.
MONTES, J. L., Fuentes, M. F. ve Fernandez, L. M. M. (2003). Quality management in banking services: An approach to employee and customer perceptions, total quality, Management & Business Excellence, 14 (3), 305-323.
ÖRÜCÜ, E. ve Kambur, A. (2008). Örgütsel-yönetsel motivasyon faktörlerinin çalışanların performans ve verimliliğine etkilerini incelemeye yönelik ampirik bir çalışma: Hizmet ve endüstri işletmesi örneği. Yönetim ve Ekonomi, 15(1), 85–97.
OZCELIK, H., ve Seker, M. (2019). Examining the relationship between job motivation and job performance of industrial workers. Психология. Историко-критические обзоры и современные исследования, 8(1-1), 103-111.
ÖZDEMIR, S. ve Muradova, T. (2008). Örgütlerde motivasyon ve verimlilik ilişkisi, Journal of Qafqaz University, 24, 146-153.
PINDER, C. C. (1998). Work Motivation in Organizational Behavior, 2. Baskı. British Colombia, Psychology Press.
SIDDIK, S. (2015). Pengaruh Budaya Organisasi, Kualitas Sumber Daya Manusia, Motivasi Dan Disiplin Terhadap Kinerja Pegawai Pada Dinas Perkebunan Dan Kehutanan Kabupaten Sarolangun. Tesis Universitas Terbuka, 179
SMIDTS, A., Pruyn, A. T. H. ve Riel, C. B. M, (2001). The impact of employee communication and perceived external prestige on organizational identification, The Academy of Management Journal, 44 (5), 1051-1062.
SEKER, M., Rustamov, P., ve Yalcin, F. (2013). The interaction between personality traits, emotional intelligence an environmentally sensitive management: A research on Central Anatolian Companies. Europian Journal of Research on Education, 1-12.
SEKER, M., Saadallah, A. ve Sari, S. (2022). The relationship between meaning of work and managerial risk perception during the covid-19 pandemic in Turkey: an example of health professionals. Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (2), 278-289.
TANRIVERDİ, S. (2007). Katılımcı okul kültürünün yabancı dil öğretmenlerinin iş motivasyonuyla ilişkisine yönelik örnek bir çalışma, Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
TAŞPINAR, F. (2006). Effect of motivational tools on worker’s motivation: A research on thermal tourism business in Afyonkarahisar province, Unpublished Master’s Thesis, AfyonkarahisarKocatepe University, Institute of Social Sciences, Department of Business Administration, Ankara.
UTAŞ, T. Çinko, L. ve Işıl, G. (2017) Hibrit İş Özellikleri Kuramı Çerçevesinde İş Motivasyonu ve Üretim. Social Sciences Research Journal, 6(1), 1-21.
VYACHESLAV, T, Buyuksivaslioglu, N, Şeker, M. (2019). Correlation Between Job Stress, Job Satisfaction and Organizational Culture in Hospitals and Investigation of Significant Differences: Kayseri Education and Research Hospital. Eurasian Journal of Researches in Social and Economics (EJRSE), 6 (2), 357-375.
Investigating the Relationship Between Work Motivation and Work Performance of Industrial Employees
Determining the correlation between employee job performance and work motivation in the industrial sector is a contribution to knowledge in this area. As managers of organizations, they are responsible for guiding and evaluating the performance of their subordinates. Performance development, which is the key to success in an organizational environment, is not the result of a spontaneous process. In other words, performance must be considered and managed as a strategic issue. This research analyzes "the examination of the correlation between work motivation and employee performance in industry" according to a number of variables. To achieve this objective, this study is a quantitative research with a relational research model. A relational research model is "a research model that aims to determine the extent to which variables change together when two or more variables are present". In this study, there are two types of correlations between variables in the relational research model, namely the correlational type and the comparative type. In the correlational type research model of correlations, a statistical model was chosen to determine whether the variables are jointly changing. This study found that the personal dimensions of work motivation - team harmony and commitment to the organization - were higher in female industrial employees compared to male employees. No significant gender differences were found in the individual dimensions of job integration and personal development.
AKSOY, H. (2006). Örgüt ikliminin motivasyon üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 15(2).
ALI, R. and Ahmed, M.S., (2009). The Impact of Reward and Recognition Programs on Employee’s Motivation and Satisfaction: An Empirical Study. International Review of Business Research Papers, 5(4): 270-279.
AYDEMIR, E. ve Seker, M. (2013). Hospital Managers’ Sense of Corporate Reputation and the Interaction between Corporate Reputation Practices and Organizational Culture: An Example from the Central Anatolian Region of Turkey, Athens: ATINER’S Conference Paper Series, No: BUS2013-0780.
BARUTÇUGIL, İ. (2004). Strategic Human Resource Management, Kariyer Yayınları, İstanbul.
BATEMAN, G. (2009). Employee perceptions of co-worker support and its effect on job satisfaction, work stress and intention to quit. New Zealand: University of Canterbury.
BATEMAN, T. S. ve Organ D. W. (1983). Job satisfaction and the good soldier: The correlation between affect and employee citizenship. Academy of Management Journal, 26(4), 587-595.
BEKIS, T., Bayram, A., ve Şeker, M. (2013). A research on the determination of the effects of corporate reputation on employee performance. International Journal of Alanya Faculty of Business, 5(2), 19–27.
CHANG, E. (2003). Composite effects of extrinsic motivation on work effort: Case of korean employees, Journal of World Business, 38 (1), 70-79.
CRANO, W. D. ve Brewer, M. B. (2002). Principles and methods of social research. New Jersey, Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
CALIK, T. (2003). Performance management: definitions, concepts, principles. GündüzEğitimveYayıncılık, Ankara.
DOĞANLI, B., ve Demirci, Ç. (2014). Sağlık kuruluşu çalışanlarının (hemşire) motivasyonlarını belirleyici faktörler üzerine bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi, 21(1), 47-60.
DU TOIT, M.A. (1990). Motivering (Motivation). In J. Kroon (Ed.), Algemene bestuur (General management) (2nd ed.) (pp.83 – 92). Pretoria: HAUM
DZULKIFLI, M. (2013). Pengaruh Gaya Kepemimpinan, Motivasi, Disiplin Kerja, Kompetensi dan Budaya Organisasi terhadap Kinerja Pegawai (Studi Kasus Pada Direktorat Budidaya dan Pascapanen Florikultura). UIN Syarif Hidayatullah, Jakarta. http://repository.uinjkt.ac.id/dspace/handle/123456789/23883
HAUSER, L. (2014). Work motivation in organizational behavior. Economics, Management, and Financial Markets, 9(4), 239-246
HERZBERG, F. (1966). Work ad the nature of man. 5th Edition. New York: World Publishing.
KARAKAYA, A. ve Ay, F. A. (2007) Çalışanların Motivasyonunu Etkileyen Faktörler: Sağlık Çalışanlarına Yönelik Bir Araştırma. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31(1), 55-67.
KARASAR, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
KOÇEL, T. (2003). Business Administration, Beta Yayıncılık, İstanbul.
KURNIANINGSIH, S. (2018). Pengaruh komunikasi, motivasi, dan disiplin kerja terhadap Kinerja Pegawai Dinas Komunikasi dan informatika Provinsi Jawa Timur. E-Journal Manajemen, Branchmarck, 4(3).
KURT, E. (2013). Algılanan sosyal destek ve iş performansı ilişkisinde işe bağlılığın aracı etkisi: Turizm işletmelerinde bir araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Ankara.
MCNAMARA, C., ve MBA, P. (2003). Basics about employee motivation-ıncluding steps you can take. Web Address: http://www.managementhelp.org/guiding/motivate/.
MONTES, J. L., Fuentes, M. F. ve Fernandez, L. M. M. (2003). Quality management in banking services: An approach to employee and customer perceptions, total quality, Management & Business Excellence, 14 (3), 305-323.
ÖRÜCÜ, E. ve Kambur, A. (2008). Örgütsel-yönetsel motivasyon faktörlerinin çalışanların performans ve verimliliğine etkilerini incelemeye yönelik ampirik bir çalışma: Hizmet ve endüstri işletmesi örneği. Yönetim ve Ekonomi, 15(1), 85–97.
OZCELIK, H., ve Seker, M. (2019). Examining the relationship between job motivation and job performance of industrial workers. Психология. Историко-критические обзоры и современные исследования, 8(1-1), 103-111.
ÖZDEMIR, S. ve Muradova, T. (2008). Örgütlerde motivasyon ve verimlilik ilişkisi, Journal of Qafqaz University, 24, 146-153.
PINDER, C. C. (1998). Work Motivation in Organizational Behavior, 2. Baskı. British Colombia, Psychology Press.
SIDDIK, S. (2015). Pengaruh Budaya Organisasi, Kualitas Sumber Daya Manusia, Motivasi Dan Disiplin Terhadap Kinerja Pegawai Pada Dinas Perkebunan Dan Kehutanan Kabupaten Sarolangun. Tesis Universitas Terbuka, 179
SMIDTS, A., Pruyn, A. T. H. ve Riel, C. B. M, (2001). The impact of employee communication and perceived external prestige on organizational identification, The Academy of Management Journal, 44 (5), 1051-1062.
SEKER, M., Rustamov, P., ve Yalcin, F. (2013). The interaction between personality traits, emotional intelligence an environmentally sensitive management: A research on Central Anatolian Companies. Europian Journal of Research on Education, 1-12.
SEKER, M., Saadallah, A. ve Sari, S. (2022). The relationship between meaning of work and managerial risk perception during the covid-19 pandemic in Turkey: an example of health professionals. Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (2), 278-289.
TANRIVERDİ, S. (2007). Katılımcı okul kültürünün yabancı dil öğretmenlerinin iş motivasyonuyla ilişkisine yönelik örnek bir çalışma, Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
TAŞPINAR, F. (2006). Effect of motivational tools on worker’s motivation: A research on thermal tourism business in Afyonkarahisar province, Unpublished Master’s Thesis, AfyonkarahisarKocatepe University, Institute of Social Sciences, Department of Business Administration, Ankara.
UTAŞ, T. Çinko, L. ve Işıl, G. (2017) Hibrit İş Özellikleri Kuramı Çerçevesinde İş Motivasyonu ve Üretim. Social Sciences Research Journal, 6(1), 1-21.
VYACHESLAV, T, Buyuksivaslioglu, N, Şeker, M. (2019). Correlation Between Job Stress, Job Satisfaction and Organizational Culture in Hospitals and Investigation of Significant Differences: Kayseri Education and Research Hospital. Eurasian Journal of Researches in Social and Economics (EJRSE), 6 (2), 357-375.
AKSOY, H. (2006). Örgüt ikliminin motivasyon üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 15(2).
ALI, R. and Ahmed, M.S., (2009). The Impact of Reward and Recognition Programs on Employee’s Motivation and Satisfaction: An Empirical Study. International Review of Business Research Papers, 5(4): 270-279.
AYDEMIR, E. ve Seker, M. (2013). Hospital Managers’ Sense of Corporate Reputation and the Interaction between Corporate Reputation Practices and Organizational Culture: An Example from the Central Anatolian Region of Turkey, Athens: ATINER’S Conference Paper Series, No: BUS2013-0780.
BARUTÇUGIL, İ. (2004). Strategic Human Resource Management, Kariyer Yayınları, İstanbul.
BATEMAN, G. (2009). Employee perceptions of co-worker support and its effect on job satisfaction, work stress and intention to quit. New Zealand: University of Canterbury.
BATEMAN, T. S. ve Organ D. W. (1983). Job satisfaction and the good soldier: The correlation between affect and employee citizenship. Academy of Management Journal, 26(4), 587-595.
BEKIS, T., Bayram, A., ve Şeker, M. (2013). A research on the determination of the effects of corporate reputation on employee performance. International Journal of Alanya Faculty of Business, 5(2), 19–27.
CHANG, E. (2003). Composite effects of extrinsic motivation on work effort: Case of korean employees, Journal of World Business, 38 (1), 70-79.
CRANO, W. D. ve Brewer, M. B. (2002). Principles and methods of social research. New Jersey, Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
CALIK, T. (2003). Performance management: definitions, concepts, principles. GündüzEğitimveYayıncılık, Ankara.
DOĞANLI, B., ve Demirci, Ç. (2014). Sağlık kuruluşu çalışanlarının (hemşire) motivasyonlarını belirleyici faktörler üzerine bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi, 21(1), 47-60.
DU TOIT, M.A. (1990). Motivering (Motivation). In J. Kroon (Ed.), Algemene bestuur (General management) (2nd ed.) (pp.83 – 92). Pretoria: HAUM
DZULKIFLI, M. (2013). Pengaruh Gaya Kepemimpinan, Motivasi, Disiplin Kerja, Kompetensi dan Budaya Organisasi terhadap Kinerja Pegawai (Studi Kasus Pada Direktorat Budidaya dan Pascapanen Florikultura). UIN Syarif Hidayatullah, Jakarta. http://repository.uinjkt.ac.id/dspace/handle/123456789/23883
HAUSER, L. (2014). Work motivation in organizational behavior. Economics, Management, and Financial Markets, 9(4), 239-246
HERZBERG, F. (1966). Work ad the nature of man. 5th Edition. New York: World Publishing.
KARAKAYA, A. ve Ay, F. A. (2007) Çalışanların Motivasyonunu Etkileyen Faktörler: Sağlık Çalışanlarına Yönelik Bir Araştırma. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31(1), 55-67.
KARASAR, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
KOÇEL, T. (2003). Business Administration, Beta Yayıncılık, İstanbul.
KURNIANINGSIH, S. (2018). Pengaruh komunikasi, motivasi, dan disiplin kerja terhadap Kinerja Pegawai Dinas Komunikasi dan informatika Provinsi Jawa Timur. E-Journal Manajemen, Branchmarck, 4(3).
KURT, E. (2013). Algılanan sosyal destek ve iş performansı ilişkisinde işe bağlılığın aracı etkisi: Turizm işletmelerinde bir araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Ankara.
MCNAMARA, C., ve MBA, P. (2003). Basics about employee motivation-ıncluding steps you can take. Web Address: http://www.managementhelp.org/guiding/motivate/.
MONTES, J. L., Fuentes, M. F. ve Fernandez, L. M. M. (2003). Quality management in banking services: An approach to employee and customer perceptions, total quality, Management & Business Excellence, 14 (3), 305-323.
ÖRÜCÜ, E. ve Kambur, A. (2008). Örgütsel-yönetsel motivasyon faktörlerinin çalışanların performans ve verimliliğine etkilerini incelemeye yönelik ampirik bir çalışma: Hizmet ve endüstri işletmesi örneği. Yönetim ve Ekonomi, 15(1), 85–97.
OZCELIK, H., ve Seker, M. (2019). Examining the relationship between job motivation and job performance of industrial workers. Психология. Историко-критические обзоры и современные исследования, 8(1-1), 103-111.
ÖZDEMIR, S. ve Muradova, T. (2008). Örgütlerde motivasyon ve verimlilik ilişkisi, Journal of Qafqaz University, 24, 146-153.
PINDER, C. C. (1998). Work Motivation in Organizational Behavior, 2. Baskı. British Colombia, Psychology Press.
SIDDIK, S. (2015). Pengaruh Budaya Organisasi, Kualitas Sumber Daya Manusia, Motivasi Dan Disiplin Terhadap Kinerja Pegawai Pada Dinas Perkebunan Dan Kehutanan Kabupaten Sarolangun. Tesis Universitas Terbuka, 179
SMIDTS, A., Pruyn, A. T. H. ve Riel, C. B. M, (2001). The impact of employee communication and perceived external prestige on organizational identification, The Academy of Management Journal, 44 (5), 1051-1062.
SEKER, M., Rustamov, P., ve Yalcin, F. (2013). The interaction between personality traits, emotional intelligence an environmentally sensitive management: A research on Central Anatolian Companies. Europian Journal of Research on Education, 1-12.
SEKER, M., Saadallah, A. ve Sari, S. (2022). The relationship between meaning of work and managerial risk perception during the covid-19 pandemic in Turkey: an example of health professionals. Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (2), 278-289.
TANRIVERDİ, S. (2007). Katılımcı okul kültürünün yabancı dil öğretmenlerinin iş motivasyonuyla ilişkisine yönelik örnek bir çalışma, Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
TAŞPINAR, F. (2006). Effect of motivational tools on worker’s motivation: A research on thermal tourism business in Afyonkarahisar province, Unpublished Master’s Thesis, AfyonkarahisarKocatepe University, Institute of Social Sciences, Department of Business Administration, Ankara.
UTAŞ, T. Çinko, L. ve Işıl, G. (2017) Hibrit İş Özellikleri Kuramı Çerçevesinde İş Motivasyonu ve Üretim. Social Sciences Research Journal, 6(1), 1-21.
VYACHESLAV, T, Buyuksivaslioglu, N, Şeker, M. (2019). Correlation Between Job Stress, Job Satisfaction and Organizational Culture in Hospitals and Investigation of Significant Differences: Kayseri Education and Research Hospital. Eurasian Journal of Researches in Social and Economics (EJRSE), 6 (2), 357-375.
İŞ MOTİVASYONU VE İŞ PERFORMANSI İLİŞKİSİ: SANAYİ ÇALIŞANLARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA
Sanayi sektöründe çalışanların iş performansı ile iş teşvikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi bu alandaki bilgi birikimine katkı sağlayacaktır. Örgüt yöneticileri, örgütün yöneticileri olarak astlarının performansını yönlendirmek ve değerlendirmekle sorumludurlar. Örgütsel ortamlarda başarının anahtarı olan performans gelişimi, kendiliğinden gelişen bir sürecin ürünü değildir. Başka bir deyişle, performans stratejik bir konu olarak kabul edilmeli ve yönetilmelidir. Bu çalışma, "sanayi çalışanlarının iş motivasyonu ve performansı arasındaki ilişkinin incelenmesini" bir dizi değişkene göre analiz etmektedir. Bu amaçlara ulaşmak için, bu çalışma ilişkisel araştırma modeline sahip nicel bir araştırmadır. Bu çalışmada, ilişkisel araştırma modelinde değişkenler arasında korelasyonel ve karşılaştırmalı olmak üzere iki tür ilişki bulunmaktadır. İlişkisel araştırma modelinin korelasyonel türünde, değişkenlerin birlikte değişip değişmediğini belirlemek için istatistiksel bir model seçilmiştir. Bu çalışmada, kadın sanayi çalışanlarının iş motivasyonunun bireysel boyutlarından takım uyumu ve örgüte bağlılık düzeylerinin erkek çalışanlara göre daha yüksek olduğu bulunmuştur. İşle bütünleşme ve kişisel gelişim alt boyutlarında ise anlamlı bir cinsiyet farklılığı bulunmamıştır.
AKSOY, H. (2006). Örgüt ikliminin motivasyon üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 15(2).
ALI, R. and Ahmed, M.S., (2009). The Impact of Reward and Recognition Programs on Employee’s Motivation and Satisfaction: An Empirical Study. International Review of Business Research Papers, 5(4): 270-279.
AYDEMIR, E. ve Seker, M. (2013). Hospital Managers’ Sense of Corporate Reputation and the Interaction between Corporate Reputation Practices and Organizational Culture: An Example from the Central Anatolian Region of Turkey, Athens: ATINER’S Conference Paper Series, No: BUS2013-0780.
BARUTÇUGIL, İ. (2004). Strategic Human Resource Management, Kariyer Yayınları, İstanbul.
BATEMAN, G. (2009). Employee perceptions of co-worker support and its effect on job satisfaction, work stress and intention to quit. New Zealand: University of Canterbury.
BATEMAN, T. S. ve Organ D. W. (1983). Job satisfaction and the good soldier: The correlation between affect and employee citizenship. Academy of Management Journal, 26(4), 587-595.
BEKIS, T., Bayram, A., ve Şeker, M. (2013). A research on the determination of the effects of corporate reputation on employee performance. International Journal of Alanya Faculty of Business, 5(2), 19–27.
CHANG, E. (2003). Composite effects of extrinsic motivation on work effort: Case of korean employees, Journal of World Business, 38 (1), 70-79.
CRANO, W. D. ve Brewer, M. B. (2002). Principles and methods of social research. New Jersey, Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
CALIK, T. (2003). Performance management: definitions, concepts, principles. GündüzEğitimveYayıncılık, Ankara.
DOĞANLI, B., ve Demirci, Ç. (2014). Sağlık kuruluşu çalışanlarının (hemşire) motivasyonlarını belirleyici faktörler üzerine bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi, 21(1), 47-60.
DU TOIT, M.A. (1990). Motivering (Motivation). In J. Kroon (Ed.), Algemene bestuur (General management) (2nd ed.) (pp.83 – 92). Pretoria: HAUM
DZULKIFLI, M. (2013). Pengaruh Gaya Kepemimpinan, Motivasi, Disiplin Kerja, Kompetensi dan Budaya Organisasi terhadap Kinerja Pegawai (Studi Kasus Pada Direktorat Budidaya dan Pascapanen Florikultura). UIN Syarif Hidayatullah, Jakarta. http://repository.uinjkt.ac.id/dspace/handle/123456789/23883
HAUSER, L. (2014). Work motivation in organizational behavior. Economics, Management, and Financial Markets, 9(4), 239-246
HERZBERG, F. (1966). Work ad the nature of man. 5th Edition. New York: World Publishing.
KARAKAYA, A. ve Ay, F. A. (2007) Çalışanların Motivasyonunu Etkileyen Faktörler: Sağlık Çalışanlarına Yönelik Bir Araştırma. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31(1), 55-67.
KARASAR, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
KOÇEL, T. (2003). Business Administration, Beta Yayıncılık, İstanbul.
KURNIANINGSIH, S. (2018). Pengaruh komunikasi, motivasi, dan disiplin kerja terhadap Kinerja Pegawai Dinas Komunikasi dan informatika Provinsi Jawa Timur. E-Journal Manajemen, Branchmarck, 4(3).
KURT, E. (2013). Algılanan sosyal destek ve iş performansı ilişkisinde işe bağlılığın aracı etkisi: Turizm işletmelerinde bir araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Ankara.
MCNAMARA, C., ve MBA, P. (2003). Basics about employee motivation-ıncluding steps you can take. Web Address: http://www.managementhelp.org/guiding/motivate/.
MONTES, J. L., Fuentes, M. F. ve Fernandez, L. M. M. (2003). Quality management in banking services: An approach to employee and customer perceptions, total quality, Management & Business Excellence, 14 (3), 305-323.
ÖRÜCÜ, E. ve Kambur, A. (2008). Örgütsel-yönetsel motivasyon faktörlerinin çalışanların performans ve verimliliğine etkilerini incelemeye yönelik ampirik bir çalışma: Hizmet ve endüstri işletmesi örneği. Yönetim ve Ekonomi, 15(1), 85–97.
OZCELIK, H., ve Seker, M. (2019). Examining the relationship between job motivation and job performance of industrial workers. Психология. Историко-критические обзоры и современные исследования, 8(1-1), 103-111.
ÖZDEMIR, S. ve Muradova, T. (2008). Örgütlerde motivasyon ve verimlilik ilişkisi, Journal of Qafqaz University, 24, 146-153.
PINDER, C. C. (1998). Work Motivation in Organizational Behavior, 2. Baskı. British Colombia, Psychology Press.
SIDDIK, S. (2015). Pengaruh Budaya Organisasi, Kualitas Sumber Daya Manusia, Motivasi Dan Disiplin Terhadap Kinerja Pegawai Pada Dinas Perkebunan Dan Kehutanan Kabupaten Sarolangun. Tesis Universitas Terbuka, 179
SMIDTS, A., Pruyn, A. T. H. ve Riel, C. B. M, (2001). The impact of employee communication and perceived external prestige on organizational identification, The Academy of Management Journal, 44 (5), 1051-1062.
SEKER, M., Rustamov, P., ve Yalcin, F. (2013). The interaction between personality traits, emotional intelligence an environmentally sensitive management: A research on Central Anatolian Companies. Europian Journal of Research on Education, 1-12.
SEKER, M., Saadallah, A. ve Sari, S. (2022). The relationship between meaning of work and managerial risk perception during the covid-19 pandemic in Turkey: an example of health professionals. Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (2), 278-289.
TANRIVERDİ, S. (2007). Katılımcı okul kültürünün yabancı dil öğretmenlerinin iş motivasyonuyla ilişkisine yönelik örnek bir çalışma, Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
TAŞPINAR, F. (2006). Effect of motivational tools on worker’s motivation: A research on thermal tourism business in Afyonkarahisar province, Unpublished Master’s Thesis, AfyonkarahisarKocatepe University, Institute of Social Sciences, Department of Business Administration, Ankara.
UTAŞ, T. Çinko, L. ve Işıl, G. (2017) Hibrit İş Özellikleri Kuramı Çerçevesinde İş Motivasyonu ve Üretim. Social Sciences Research Journal, 6(1), 1-21.
VYACHESLAV, T, Buyuksivaslioglu, N, Şeker, M. (2019). Correlation Between Job Stress, Job Satisfaction and Organizational Culture in Hospitals and Investigation of Significant Differences: Kayseri Education and Research Hospital. Eurasian Journal of Researches in Social and Economics (EJRSE), 6 (2), 357-375.
Doymuş, B., Akdeniz, M., Akdenizli, N. O., Urat, C. (2023). İŞ MOTİVASYONU VE İŞ PERFORMANSI İLİŞKİSİ: SANAYİ ÇALIŞANLARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 10(2), 227-237.