Küreselleşme ve gelişen teknoloji ile birlikte çalışma hayatında meydana gelen değişimlerden biri de iş arama ve bulma sürecinde iş arama kanallarının sayıca artmasıdır. İş arama ve işçi bulmada bu kanalların etkin kullanılması istihdamı artırırken işsizliği de azaltmaktadır. Bu çalışmada, Türkiye’de işsizlik ile mücadelede iş arama kanallarının önemi üzerinde durulmaktadır. İş arama sürecinde cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi ve aranan meslek kadar iş arama kanallarının doğru ve etkin kullanılması da önem arz etmektedir. Bu çalışmada, işgücü piyasasında iş başvurularında en fazla tercih edilen iş arama kanalları ve bu konuda İŞKUR’un etkinliği vurgulanmaktadır. Bu çalışma, “İş, hangi arama kanalları kullanılarak bulunur?” sorusuna cevap niteliği taşırken aynı zamanda iş ilanlarına nasıl ulaşılacağı konusunda da yol göstermektedir. Bu çalışma ile işgücü piyasasında işverenler açık iş ilanlarını oluşturma ve iş arayanlar ise istihdamlarına katkı sağlayan farklı arama kanallarını tanıma fırsatı bulacaklardır. Dolayısıyla, çalışma hayatının arz ve talep tarafını temsil eden iş arayanların ve işverenlerin farklı stratejiler geliştirerek iş ve işçi bulmalarına destek sağlanırken aynı zaman da işsizlik problemine çözüm bulunması konusunda katkı sunacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 3 |