Günümüzde firmaların varlıklarını sürdürmeleri ve gelişerek büyümeleri için markalaşma süreçlerini tamamlamış olmaları önemlidir. Markaların, tüketici hafızalarında, rakiplerine kıyasla farklılaştırılarak konumlandırılmaları, özel bir marka imajına, marka kişiliğine ve marka bilinilirliğe sahip olmaları gerekir. Sayısız rakibin varlığı altında ve her geçen gün yeni rakibi piyasaya dâhil olduğu günün koşullarında, markanın oluşturduğu kimlik elemanlarına ait özellikler, reklamlar aracılığı ile tüketicilerle buluşturulmaktadır. Reklamlarda kullanılan pek çok görsel tekniğin yanı sıra, reklam metinlerde kullanılan kelimelerin ve metaforların marka bilinirliği satışları artırmaya ve tutundurmaya da yardımcı olduğu düşüncesiyle bu çalışma kaleme alınmıştır. Sadece markaya ait sloganların değil, reklam metinlerinin içeriğinin de satışları arttırıcı özelliklere sahip olduğu/olması gerektiği düşünülerek, gazlı içecek sektörünün önde gelen isimlerinden Coca-Cola’nın, 2015-2022 yılları arasında Türkiye de gerçekleştirdiği 41 reklam ve bu reklamlarda geçen 2593 kelime, metin madenciliği yöntemi ile incelenmiştir. Kolmogrov-Smirnov testi sonucunda elde edilen p değeri (0.06) seçilen anlamlılık düzeyinden (0.05) büyük olduğundan Coca-Cola firmasının reklamlarında uzun kuyruk dağılımı kullandığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuç, Coca-Cola firmasının daha fazla satışa ve kâra ulaşmak için reklamlarında uzun kuyruk dağılımından faydalandığını göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Reklam Stratejileri, Sosyolojik Metodoloji ve Araştırma Yöntemleri, İşletme |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 4 |