The subject of study is, businesses are subject to electronic mail as an effective marketing tool in communicating with potential customers. The research is aimed to show the new opportunities offered by electronic mail of the company, one of the Internet's most important vehicle in a highly competitive environment and to remain strong and effective steps in determining the needs of the needed benefit. Constantly and rapidly evolving technology of today has increased in the use of internet, at the same time people and businesses have also referred to the e-marketing and e-shopping. The right to buy the products of people's wish expressed by the city or the country, allowing the product to be able to compare the price and quality of e-commerce, storage, also for businesses, labor, transportation (shipping) and they are giving the end customer more affordable product range offers advantages such as increase profit. Business E-mail (mail marketing) and usually have direct access to potential customers and are able to work with this application presentation and promotion. Within the scope of the study, data collected by Süleyman Demirel University students through questionnaire method were subjected to appropriate statistical analysis to reach the results. According to these results, it was found that those who participated in the research actively used electronic mail and were influenced by advertising electronic mail. It is evaluated that the research will contribute to the applicators and the theoretical studies in the literature
Çalışma, işletmelerin potansiyel müşterileri ile iletişimlerinde etkili bir araç olan elektronik posta ile e-pazarlamayı konu almaktadır. Araştırmada, Internet’in en önemli araçlarından olan elektronik postanın işletmelere getirdiği yeni fırsatların gösterilmesi, yoğun rekabet ortamında güçlü kalması ve elektronik postadan etkili olarak yararlanmasında ihtiyaç duyulan adımların belirlenmesi hedef alınmaktadır. Günümüzde sürekli ve hızla gelişmekte olan teknoloji beraberinde internet kullanımının da artmasına, bununla birlikte insanları e-alışverişe, işletmeleri de e-pazarlamaya sevk etmiştir. İnsanların dilediği ürünü dilediği şehirden veya ülkeden alabilmelerine, ürünlerin fiyat ve kalitelerini kıyaslayabilmelerine olanak sağlayan e-alışveriş, işletmeler için de depolama, emek, taşıma (nakliye) ve bunların sonunda daha uygun fiyatlı ürün çeşitlerini müşterilerine sunup karını artırma gibi avantajları da sunmaktadır. İşletmeler e-posta (mail marketing) ile genellikle potansiyel müşterilere direkt olarak ulaşabilmekte ve bu uygulama ile tanıtım ve tutundurma çalışmaları yapabilmektedirler. Çalışma kapsamında Süleyman Demirel Üniversitesi öğrencilerinden anket yöntemi ile toplanan veriler uygun istatistiksel analizlere tabi tutularak sonuçlara ulaşılmıştır. Bu sonuçlara göre, araştırmaya katılanların elektronik postayı aktif olarak kullandıkları ve reklam içerikli elektronik postalardan etkilendikleri ortaya çıkmıştır. Araştırmanın uygulayıcılara ve alandaki teorik çalışmalara katkı sağlayacağı değerlendirilmektedir
Diğer ID | JA85BF34HR |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Special Issue 1 (ASM5) |