Bu çalışmanın amacı meme ve viral kavramlarını Zygmunt Bauman’ın ‘tüketiciler toplumu’ kavramı perspektifinde bir yeniden okumaya tabi tutmaktır. Böylece kavramlar hermenötik bir yöntemle yeniden okunarak birçok farklı açıdan ele alınmıştır. Viral ve meme içerikler üretildiği noktada tüketilen ve üreticisini şimdiki zamanda tüketiciye dönüştüren bir işleyişe sahiptir. Siber tüketiciler toplumunda iletişim, tüketim ve doyuma ulaşmak gibi eylemlerin arasındaki mesafenin kısalması ya da yapısal olarak iç içe geçmesi gibi birtakım sorunları beraberinde getirmektedir. Bu toplumsal formasyonda iletişim anlamdan ve bağlamdan ziyade doğrudan enformasyona odaklanmaktadır. Bağlamdan koparılmış bilgi sadece sayısal bir değere indirgenerek enformatikleştirilmiştir. Viral ve meme bu enformatikleştirmenin en yeni örneklerini teşkil etmektedir.
The objective of this study is to reevaluate the notions of meme and viral within the framework of Zygmunt Bauman’s vision of a ‘consumer society’. Thus, the notions were read through with o hermeneutic method and handled from many various aspects. Viral and meme contents have a function that is consumed at the point of production and transforms its producer into a consumer in the present. In the society of cyber consumers, shortening of the distance between actions like communication, consumption and fulfilment or their structural intertwining becomes a problem. In this social formation, communication focuses directly on information rather than meaning and context. Decontextualized information is reduced to a mere numerical value and informatized. Viral and meme are the most recent examples of this informatization.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 18 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 14 |
ISSN: (online) 2602-2567