Günlük hayatın
vazgeçilmez unsuru haline gelen internet,
bireylerin alışkanlıklarında olduğu kadar kurumsal anlamda medya,
siyaset, pazarlama gibi alanlar üzerinde de çeşitli değişikliklere neden
olmuştur. İnternet ile hayatımıza giren alışkanlıkların başında ise sosyal
medya gelmektedir. Kendine has bir dünya haline gelen sosyal medya, toplumda
yerleşik olan iletişim ve birbirini etkileme biçimlerinde değişiklik
göstermiştir. Günlük hayatta insanlar üzerinde bu denli karşılığı olan sosyal
medyanın siyaset kanadında da karşılık bulmaması mümkün değildir. 2000’li
yıllar ile birlikte siyasal iletişim çalışmalarında kendine geniş bir yer bulan
sosyal medya, günümüzde siyasal partilerin ve siyasal aktörlerin aktif olarak
kullandığı bir mecra haline gelmiştir.
Bu çalışmada
Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde grubu bulunan siyasi partilerin genel
başkanlarının twitter üzerinden yaptıkları iletişim çalışması ele alınmıştır.
15 Temmuz Darbe Girişimi sonrası bir ay içerisinde paylaşılan iletilerin incelemesi
yapılarak liderlerin siyasal duruş ve ideolojilerinin paylaşımlara olan
yansıması irdelenmiştir. Sosyal medya hesaplarında darbe girişimi sonrası
kullanılan söylem, paylaşımlarda tercih edilen sözcükler ve paylaşım yaparken
dikkat edilen hususlar ele alınmıştır. Teun A. Van Dijk eleştirel söylem
çözümleme modeli ile makro ve mikro inceleme yapılmıştır. Niceliksel içerik
çözümlemesi ile de incelemeye tabi tutulan hesaplarda verilerin kaydedildiği
güne kadar toplam atılan tweet sayısı, takipçi ve takip edilen kişi sayısı ile
16 Temmuz – 16 Ağustos tarihleri arasında atılan tweetlerin yanıtlanma, retweet
ve beğeni sayısı karşılaştırma yapılarak çalışmada analiz edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 10 |
ASSAM-UHAD Nisan ve Kasım aylarında yayınlanan süreli ve elektronik basımı yapılan, uluslararası indeksli hakemli bir dergidir.