Günümüzde gerek gelişmekte olan ülkeler gerekse gelişmiş ülkeler ihracat rekabet güçlerini yükseltmeyi ve daha güçlü bir küresel aktör olmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, ülkelerin rekabet avantajı sağlamaları açısından en önemli anahtar ihracatın ve ihracattaki ürün çeşitlendirmelerinin yükseltilmesidir. Bu perspektifte, bu çalışmada, ihracat yoğunlaşmaları kullanılarak Çin'in ve Japonya'nın ihracat rekabet gücünün karşılaştırmalı bir şekilde analiz edilmesi amaçlanmıştır. 2000-2020 döneminin incelendiği bu analizde yoğunlaşma endekslerinden Yoğunlaşma Oranı (CR) ve Herfindahl-Hirchman Endeksi (HHI) kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, Japonya ile kıyaslandığında Çin’in ürün bazında ihracat yoğunlaşmaları azalmıştır. Diğer ifadeyle, Çin’in ihracatındaki ürün çeşitlendirmesi ve rekabet gücü artmıştır.
Nowadays, both developing countries and developed countries aim to increase their export competitiveness and become a stronger global actor. In this context, the most important key for countries to gain a competitive advantage is to increase exports and product diversification in exports. In this perspective, in this study, it is aimed to analyze the export competitiveness of China and Japan in a comparative way using export concentrations. In this analysis, which examines the 2000-2020 period, the Concentration Ratio (CR) and Herfindahl-Hirchman Index (HHI), which are concentration indices, are used. According to the results, when compared to Japan, China's export concentrations on product basis decreased. In other words, product diversification and competitiveness in China's exports have increased.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2021 |
Gönderilme Tarihi | 17 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 19 |
ASSAM-UHAD Nisan ve Kasım aylarında yayınlanan süreli ve elektronik basımı yapılan, uluslararası indeksli hakemli bir dergidir.