Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, , 73 - 86, 31.12.2022
https://doi.org/10.31455/asya.1129066

Öz

Kaynakça

  • Altuntas, B.; Demirdağ, S. ve Ertem, H. Y. (2020). Velilerin Algılarına Göre Okul Yöneticilerinin Yönetim Becerileri ile Okul İklimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Academia Journal of Eucational Research, 5(2), 65-80.
  • Cömert, D. ve Güleç, H. (2004). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Aile Katılımının Önemi: Öğretmen, Aile, Çocuk ve Kurum. Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 132-145.
  • Çakmak, Ö. Ç. (2010). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Aile Katılımı. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 1-18.
  • Epistein, J. L. (2000). Epistein‟s Six Types of Parent Involvement. National Network of Partnership Schools. http://www.csos.jhu.edu/p2000/sixtypes.htm adresinden 10.05.2022 tarihinde erişildi.
  • Ertem, H. Y. (2020). Okullarda Gözlenen Örgütsel Davranışlar: Bir İçerik Analizi Çalışması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 802-817.
  • Ertem, H. Y. ve Gökalp, G. (2017). Velilerin Okul İklimi Algısı Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 155-173.
  • Ertem, H. Y. ve Gökalp, G. (2020). Velilerin Okul İklimi ve Veli Katılımı Algılarının Velilerin Eğitim Durumu ve Çocuklarının Öğrenim Kademesine Göre İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 78-91.
  • Köyceğiz, M.; Ağaçdan, M.; Akaydın, D.; Yorgun, E. ve Tezel Şahin, F. (2016). Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programlarında Aile Katılımının Dünü ve Bugünü. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 619-625.
  • Oktay, A.; Gürkan, T.; Zembat, R. ve P. Unutkan, Ö. (2003). Okul Öncesi Programı Uygulama Rehberi (Ne Yapıyorum? Neden Yapıyorum? Nasıl Yapmalıyım? İstanbul: Ya-Pa Yayıncılık.
  • Ömeroğlu, E. ve Yaşar, M. (2005). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Ailenin Eğitime Katılımı. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 6(62), 29-34.
  • Özdinç, T. (2014). Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımında Sosyal Medya Kullanımı: Bir Durum Çalışması, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. S. Füsun Akdağ Aycibin), İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Pehlivan, İ. (1999). Eğitim Yönetimi Semineri Notları. Bolu.
  • Şaban, C. (2011). İlköğretim Okullarında Velilerin Eğitime Katılım Düzeyleri ve Tercih Ettikleri Katılım Türleri, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. Levent Deniz), İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Toran, M. ve Özgen, Z. (2018). Eğitimde Nitel Araştırmalar Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı: Öğretmenler Ne Düşünüyor, Ne Yapıyor? Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 229-245.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yücetaş-Artan, G. (2019). Eğitimde Veli Katılımı, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Recep Kahramanoğlu), Gaziantep: Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Zembat, R. ve Unutkan, Ö. (2001). Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Sosyalleşmesinde Ailenin Yeri. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.

EĞİTİMDE VELİ KATILIMI: DOKÜMAN İNCELEMESİ

Yıl 2022, , 73 - 86, 31.12.2022
https://doi.org/10.31455/asya.1129066

Öz

Yapılan bu çalışma ile 2018-2021 yılları arasında eğitimde veli katılımı konusuna odaklanan çalışmaların incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, veli katılımı hakkında güvenilir bilgi elde edebilmek için nitel araştırma yönteminin veri toplama tekniklerinden olan doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. 2018-2021 yılları arasında eğitimde veli katılımı konusunda velilerden de veri toplanarak yazılmış makale, yüksek lisans ve doktora tezlerinden oluşan 50 çalışma incelenmiştir. Bu dokümanlara ulaşmak için Ulusal Tez Merkezi, Google Akademik, Dergipark, Ulakbim sitelerinde belirlenen anahtar kelimeler kullanılarak ayrı ayrı alanyazın taraması yapılmış ve veli katılımı konusunda belirlenen aralıkta yapılan tüm çalışmalar incelenmiştir. Ardından araştırma konusu ile ilişkisi olduğu düşünülen tüm çalışmaları içeren bir havuz oluşturulmuştur. Oluşturulan çalışma havuzu içerisinden veri kaynakları arasında velilerin de yer aldığı çalışmalar belirlenerek araştırma amacına uygun olduğu düşünülenler tespit edilmiş ve incelemesi yapılacak makaleler, yüksek lisans tezleri ve doktora tezleri belirleniştir. İncelenmesine karar verilen bu çalışmalar amaç, yayın yılı, araştırmanın yapıldığı yer, örneklemin eğitim kademesi, çalışmanın türü, çalışmanın yöntemi, çalışmanın deseni ve veri toplama araçları alt problemleriyle ele alınmıştır. Bu çalışmada kullanılan analizler ve yapılan değerlendirmeler eğitimde veli katılımını konusunda nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmaların nicel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmalara göre daha fazla sayıda olduğunu göstermiştir. Ayrıca incelenen çalışmaların çoğunun batı bölgelerinde yer alan şehirlerde gerçekleştiği, makale olarak basıldığı ve okul öncesi eğitim kademesinden örneklemlendiği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Altuntas, B.; Demirdağ, S. ve Ertem, H. Y. (2020). Velilerin Algılarına Göre Okul Yöneticilerinin Yönetim Becerileri ile Okul İklimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Academia Journal of Eucational Research, 5(2), 65-80.
  • Cömert, D. ve Güleç, H. (2004). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Aile Katılımının Önemi: Öğretmen, Aile, Çocuk ve Kurum. Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 132-145.
  • Çakmak, Ö. Ç. (2010). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Aile Katılımı. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 1-18.
  • Epistein, J. L. (2000). Epistein‟s Six Types of Parent Involvement. National Network of Partnership Schools. http://www.csos.jhu.edu/p2000/sixtypes.htm adresinden 10.05.2022 tarihinde erişildi.
  • Ertem, H. Y. (2020). Okullarda Gözlenen Örgütsel Davranışlar: Bir İçerik Analizi Çalışması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 802-817.
  • Ertem, H. Y. ve Gökalp, G. (2017). Velilerin Okul İklimi Algısı Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 155-173.
  • Ertem, H. Y. ve Gökalp, G. (2020). Velilerin Okul İklimi ve Veli Katılımı Algılarının Velilerin Eğitim Durumu ve Çocuklarının Öğrenim Kademesine Göre İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 78-91.
  • Köyceğiz, M.; Ağaçdan, M.; Akaydın, D.; Yorgun, E. ve Tezel Şahin, F. (2016). Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programlarında Aile Katılımının Dünü ve Bugünü. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 619-625.
  • Oktay, A.; Gürkan, T.; Zembat, R. ve P. Unutkan, Ö. (2003). Okul Öncesi Programı Uygulama Rehberi (Ne Yapıyorum? Neden Yapıyorum? Nasıl Yapmalıyım? İstanbul: Ya-Pa Yayıncılık.
  • Ömeroğlu, E. ve Yaşar, M. (2005). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Ailenin Eğitime Katılımı. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 6(62), 29-34.
  • Özdinç, T. (2014). Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımında Sosyal Medya Kullanımı: Bir Durum Çalışması, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. S. Füsun Akdağ Aycibin), İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Pehlivan, İ. (1999). Eğitim Yönetimi Semineri Notları. Bolu.
  • Şaban, C. (2011). İlköğretim Okullarında Velilerin Eğitime Katılım Düzeyleri ve Tercih Ettikleri Katılım Türleri, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. Levent Deniz), İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Toran, M. ve Özgen, Z. (2018). Eğitimde Nitel Araştırmalar Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı: Öğretmenler Ne Düşünüyor, Ne Yapıyor? Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 229-245.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yücetaş-Artan, G. (2019). Eğitimde Veli Katılımı, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Recep Kahramanoğlu), Gaziantep: Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Zembat, R. ve Unutkan, Ö. (2001). Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Sosyalleşmesinde Ailenin Yeri. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
Yıl 2022, , 73 - 86, 31.12.2022
https://doi.org/10.31455/asya.1129066

Öz

Kaynakça

  • Altuntas, B.; Demirdağ, S. ve Ertem, H. Y. (2020). Velilerin Algılarına Göre Okul Yöneticilerinin Yönetim Becerileri ile Okul İklimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Academia Journal of Eucational Research, 5(2), 65-80.
  • Cömert, D. ve Güleç, H. (2004). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Aile Katılımının Önemi: Öğretmen, Aile, Çocuk ve Kurum. Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 132-145.
  • Çakmak, Ö. Ç. (2010). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Aile Katılımı. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 1-18.
  • Epistein, J. L. (2000). Epistein‟s Six Types of Parent Involvement. National Network of Partnership Schools. http://www.csos.jhu.edu/p2000/sixtypes.htm adresinden 10.05.2022 tarihinde erişildi.
  • Ertem, H. Y. (2020). Okullarda Gözlenen Örgütsel Davranışlar: Bir İçerik Analizi Çalışması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 802-817.
  • Ertem, H. Y. ve Gökalp, G. (2017). Velilerin Okul İklimi Algısı Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 155-173.
  • Ertem, H. Y. ve Gökalp, G. (2020). Velilerin Okul İklimi ve Veli Katılımı Algılarının Velilerin Eğitim Durumu ve Çocuklarının Öğrenim Kademesine Göre İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 78-91.
  • Köyceğiz, M.; Ağaçdan, M.; Akaydın, D.; Yorgun, E. ve Tezel Şahin, F. (2016). Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programlarında Aile Katılımının Dünü ve Bugünü. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 619-625.
  • Oktay, A.; Gürkan, T.; Zembat, R. ve P. Unutkan, Ö. (2003). Okul Öncesi Programı Uygulama Rehberi (Ne Yapıyorum? Neden Yapıyorum? Nasıl Yapmalıyım? İstanbul: Ya-Pa Yayıncılık.
  • Ömeroğlu, E. ve Yaşar, M. (2005). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Ailenin Eğitime Katılımı. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 6(62), 29-34.
  • Özdinç, T. (2014). Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımında Sosyal Medya Kullanımı: Bir Durum Çalışması, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. S. Füsun Akdağ Aycibin), İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Pehlivan, İ. (1999). Eğitim Yönetimi Semineri Notları. Bolu.
  • Şaban, C. (2011). İlköğretim Okullarında Velilerin Eğitime Katılım Düzeyleri ve Tercih Ettikleri Katılım Türleri, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. Levent Deniz), İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Toran, M. ve Özgen, Z. (2018). Eğitimde Nitel Araştırmalar Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı: Öğretmenler Ne Düşünüyor, Ne Yapıyor? Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 229-245.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yücetaş-Artan, G. (2019). Eğitimde Veli Katılımı, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Recep Kahramanoğlu), Gaziantep: Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Zembat, R. ve Unutkan, Ö. (2001). Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Sosyalleşmesinde Ailenin Yeri. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
Yıl 2022, , 73 - 86, 31.12.2022
https://doi.org/10.31455/asya.1129066

Öz

Kaynakça

  • Altuntas, B.; Demirdağ, S. ve Ertem, H. Y. (2020). Velilerin Algılarına Göre Okul Yöneticilerinin Yönetim Becerileri ile Okul İklimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Academia Journal of Eucational Research, 5(2), 65-80.
  • Cömert, D. ve Güleç, H. (2004). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Aile Katılımının Önemi: Öğretmen, Aile, Çocuk ve Kurum. Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 132-145.
  • Çakmak, Ö. Ç. (2010). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Aile Katılımı. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 1-18.
  • Epistein, J. L. (2000). Epistein‟s Six Types of Parent Involvement. National Network of Partnership Schools. http://www.csos.jhu.edu/p2000/sixtypes.htm adresinden 10.05.2022 tarihinde erişildi.
  • Ertem, H. Y. (2020). Okullarda Gözlenen Örgütsel Davranışlar: Bir İçerik Analizi Çalışması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 802-817.
  • Ertem, H. Y. ve Gökalp, G. (2017). Velilerin Okul İklimi Algısı Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 155-173.
  • Ertem, H. Y. ve Gökalp, G. (2020). Velilerin Okul İklimi ve Veli Katılımı Algılarının Velilerin Eğitim Durumu ve Çocuklarının Öğrenim Kademesine Göre İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 78-91.
  • Köyceğiz, M.; Ağaçdan, M.; Akaydın, D.; Yorgun, E. ve Tezel Şahin, F. (2016). Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programlarında Aile Katılımının Dünü ve Bugünü. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 619-625.
  • Oktay, A.; Gürkan, T.; Zembat, R. ve P. Unutkan, Ö. (2003). Okul Öncesi Programı Uygulama Rehberi (Ne Yapıyorum? Neden Yapıyorum? Nasıl Yapmalıyım? İstanbul: Ya-Pa Yayıncılık.
  • Ömeroğlu, E. ve Yaşar, M. (2005). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Ailenin Eğitime Katılımı. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 6(62), 29-34.
  • Özdinç, T. (2014). Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımında Sosyal Medya Kullanımı: Bir Durum Çalışması, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. S. Füsun Akdağ Aycibin), İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Pehlivan, İ. (1999). Eğitim Yönetimi Semineri Notları. Bolu.
  • Şaban, C. (2011). İlköğretim Okullarında Velilerin Eğitime Katılım Düzeyleri ve Tercih Ettikleri Katılım Türleri, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. Levent Deniz), İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Toran, M. ve Özgen, Z. (2018). Eğitimde Nitel Araştırmalar Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı: Öğretmenler Ne Düşünüyor, Ne Yapıyor? Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 229-245.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yücetaş-Artan, G. (2019). Eğitimde Veli Katılımı, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Recep Kahramanoğlu), Gaziantep: Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Zembat, R. ve Unutkan, Ö. (2001). Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Sosyalleşmesinde Ailenin Yeri. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
Yıl 2022, , 73 - 86, 31.12.2022
https://doi.org/10.31455/asya.1129066

Öz

Kaynakça

  • Altuntas, B.; Demirdağ, S. ve Ertem, H. Y. (2020). Velilerin Algılarına Göre Okul Yöneticilerinin Yönetim Becerileri ile Okul İklimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Academia Journal of Eucational Research, 5(2), 65-80.
  • Cömert, D. ve Güleç, H. (2004). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Aile Katılımının Önemi: Öğretmen, Aile, Çocuk ve Kurum. Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 132-145.
  • Çakmak, Ö. Ç. (2010). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Aile Katılımı. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 1-18.
  • Epistein, J. L. (2000). Epistein‟s Six Types of Parent Involvement. National Network of Partnership Schools. http://www.csos.jhu.edu/p2000/sixtypes.htm adresinden 10.05.2022 tarihinde erişildi.
  • Ertem, H. Y. (2020). Okullarda Gözlenen Örgütsel Davranışlar: Bir İçerik Analizi Çalışması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 802-817.
  • Ertem, H. Y. ve Gökalp, G. (2017). Velilerin Okul İklimi Algısı Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 155-173.
  • Ertem, H. Y. ve Gökalp, G. (2020). Velilerin Okul İklimi ve Veli Katılımı Algılarının Velilerin Eğitim Durumu ve Çocuklarının Öğrenim Kademesine Göre İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 78-91.
  • Köyceğiz, M.; Ağaçdan, M.; Akaydın, D.; Yorgun, E. ve Tezel Şahin, F. (2016). Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programlarında Aile Katılımının Dünü ve Bugünü. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 619-625.
  • Oktay, A.; Gürkan, T.; Zembat, R. ve P. Unutkan, Ö. (2003). Okul Öncesi Programı Uygulama Rehberi (Ne Yapıyorum? Neden Yapıyorum? Nasıl Yapmalıyım? İstanbul: Ya-Pa Yayıncılık.
  • Ömeroğlu, E. ve Yaşar, M. (2005). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Ailenin Eğitime Katılımı. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 6(62), 29-34.
  • Özdinç, T. (2014). Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımında Sosyal Medya Kullanımı: Bir Durum Çalışması, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. S. Füsun Akdağ Aycibin), İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Pehlivan, İ. (1999). Eğitim Yönetimi Semineri Notları. Bolu.
  • Şaban, C. (2011). İlköğretim Okullarında Velilerin Eğitime Katılım Düzeyleri ve Tercih Ettikleri Katılım Türleri, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. Levent Deniz), İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Toran, M. ve Özgen, Z. (2018). Eğitimde Nitel Araştırmalar Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı: Öğretmenler Ne Düşünüyor, Ne Yapıyor? Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 229-245.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yücetaş-Artan, G. (2019). Eğitimde Veli Katılımı, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Recep Kahramanoğlu), Gaziantep: Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Zembat, R. ve Unutkan, Ö. (2001). Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Sosyalleşmesinde Ailenin Yeri. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
Yıl 2022, , 73 - 86, 31.12.2022
https://doi.org/10.31455/asya.1129066

Öz

Kaynakça

  • Altuntas, B.; Demirdağ, S. ve Ertem, H. Y. (2020). Velilerin Algılarına Göre Okul Yöneticilerinin Yönetim Becerileri ile Okul İklimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Academia Journal of Eucational Research, 5(2), 65-80.
  • Cömert, D. ve Güleç, H. (2004). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Aile Katılımının Önemi: Öğretmen, Aile, Çocuk ve Kurum. Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 132-145.
  • Çakmak, Ö. Ç. (2010). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Aile Katılımı. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 1-18.
  • Epistein, J. L. (2000). Epistein‟s Six Types of Parent Involvement. National Network of Partnership Schools. http://www.csos.jhu.edu/p2000/sixtypes.htm adresinden 10.05.2022 tarihinde erişildi.
  • Ertem, H. Y. (2020). Okullarda Gözlenen Örgütsel Davranışlar: Bir İçerik Analizi Çalışması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 802-817.
  • Ertem, H. Y. ve Gökalp, G. (2017). Velilerin Okul İklimi Algısı Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 155-173.
  • Ertem, H. Y. ve Gökalp, G. (2020). Velilerin Okul İklimi ve Veli Katılımı Algılarının Velilerin Eğitim Durumu ve Çocuklarının Öğrenim Kademesine Göre İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 78-91.
  • Köyceğiz, M.; Ağaçdan, M.; Akaydın, D.; Yorgun, E. ve Tezel Şahin, F. (2016). Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programlarında Aile Katılımının Dünü ve Bugünü. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 619-625.
  • Oktay, A.; Gürkan, T.; Zembat, R. ve P. Unutkan, Ö. (2003). Okul Öncesi Programı Uygulama Rehberi (Ne Yapıyorum? Neden Yapıyorum? Nasıl Yapmalıyım? İstanbul: Ya-Pa Yayıncılık.
  • Ömeroğlu, E. ve Yaşar, M. (2005). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Ailenin Eğitime Katılımı. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 6(62), 29-34.
  • Özdinç, T. (2014). Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımında Sosyal Medya Kullanımı: Bir Durum Çalışması, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. S. Füsun Akdağ Aycibin), İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Pehlivan, İ. (1999). Eğitim Yönetimi Semineri Notları. Bolu.
  • Şaban, C. (2011). İlköğretim Okullarında Velilerin Eğitime Katılım Düzeyleri ve Tercih Ettikleri Katılım Türleri, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. Levent Deniz), İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Toran, M. ve Özgen, Z. (2018). Eğitimde Nitel Araştırmalar Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı: Öğretmenler Ne Düşünüyor, Ne Yapıyor? Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 229-245.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yücetaş-Artan, G. (2019). Eğitimde Veli Katılımı, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Recep Kahramanoğlu), Gaziantep: Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Zembat, R. ve Unutkan, Ö. (2001). Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Sosyalleşmesinde Ailenin Yeri. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.

PARENT INVOLVEMENT IN EDUCATION: DOCUMENT ANALYSIS

Yıl 2022, , 73 - 86, 31.12.2022
https://doi.org/10.31455/asya.1129066

Öz

With this study, it is aimed to examine the studies focusing on parent participation in education between the years 2018-2021. For this purpose, the document analysis technique, which is one of the data collection techniques of the qualitative research method, was used to obtain reliable information about parent participation. Between 2018-2021, 50 studies consisting of articles, master's and doctoral theses written by collecting data from parents on parent participation in education were examined. In order to reach these documents, the literature was searched separately by using the keywords determined in the National Thesis Center, Google Academic, Dergipark, Ulakbim sites, and all studies on parent participation within the specified interval were examined. Then, a pool was created that includes all the studies that are thought to be related to the research topic. Among the data sources, the studies including the parents were determined among the data sources, and those that were thought to be suitable for the research purpose were determined, and the articles, master's theses and doctoral theses to be reviewed were determined. These studies, which were decided to be examined, were handled with sub-problems of purpose, publication year, place of research, education level of the sample, type of study, study method, study design and data collection tools. The analyzes and evaluations used in this study showed that the number of studies using the qualitative research method on parent participation in education is higher than the studies using the quantitative research method. In addition, it was determined that most of the studies examined took place in the cities located in the western regions, were published as articles and were sampled from the pre-school education level.

Kaynakça

  • Altuntas, B.; Demirdağ, S. ve Ertem, H. Y. (2020). Velilerin Algılarına Göre Okul Yöneticilerinin Yönetim Becerileri ile Okul İklimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Academia Journal of Eucational Research, 5(2), 65-80.
  • Cömert, D. ve Güleç, H. (2004). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Aile Katılımının Önemi: Öğretmen, Aile, Çocuk ve Kurum. Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 132-145.
  • Çakmak, Ö. Ç. (2010). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Aile Katılımı. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 1-18.
  • Epistein, J. L. (2000). Epistein‟s Six Types of Parent Involvement. National Network of Partnership Schools. http://www.csos.jhu.edu/p2000/sixtypes.htm adresinden 10.05.2022 tarihinde erişildi.
  • Ertem, H. Y. (2020). Okullarda Gözlenen Örgütsel Davranışlar: Bir İçerik Analizi Çalışması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 802-817.
  • Ertem, H. Y. ve Gökalp, G. (2017). Velilerin Okul İklimi Algısı Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 155-173.
  • Ertem, H. Y. ve Gökalp, G. (2020). Velilerin Okul İklimi ve Veli Katılımı Algılarının Velilerin Eğitim Durumu ve Çocuklarının Öğrenim Kademesine Göre İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 78-91.
  • Köyceğiz, M.; Ağaçdan, M.; Akaydın, D.; Yorgun, E. ve Tezel Şahin, F. (2016). Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programlarında Aile Katılımının Dünü ve Bugünü. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 619-625.
  • Oktay, A.; Gürkan, T.; Zembat, R. ve P. Unutkan, Ö. (2003). Okul Öncesi Programı Uygulama Rehberi (Ne Yapıyorum? Neden Yapıyorum? Nasıl Yapmalıyım? İstanbul: Ya-Pa Yayıncılık.
  • Ömeroğlu, E. ve Yaşar, M. (2005). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Ailenin Eğitime Katılımı. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 6(62), 29-34.
  • Özdinç, T. (2014). Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımında Sosyal Medya Kullanımı: Bir Durum Çalışması, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. S. Füsun Akdağ Aycibin), İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Pehlivan, İ. (1999). Eğitim Yönetimi Semineri Notları. Bolu.
  • Şaban, C. (2011). İlköğretim Okullarında Velilerin Eğitime Katılım Düzeyleri ve Tercih Ettikleri Katılım Türleri, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. Levent Deniz), İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Toran, M. ve Özgen, Z. (2018). Eğitimde Nitel Araştırmalar Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı: Öğretmenler Ne Düşünüyor, Ne Yapıyor? Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 229-245.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yücetaş-Artan, G. (2019). Eğitimde Veli Katılımı, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Recep Kahramanoğlu), Gaziantep: Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Zembat, R. ve Unutkan, Ö. (2001). Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Sosyalleşmesinde Ailenin Yeri. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yusuf Emrah Şen 0000-0001-9910-9046

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 10 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Şen, Y. E. (2022). EĞİTİMDE VELİ KATILIMI: DOKÜMAN İNCELEMESİ. Asya Studies, 6(22), 73-86. https://doi.org/10.31455/asya.1129066

88x31.png  Asya Studies dergisinde yer alan eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.