The purpose of this study is to apply the Perceptual Learning Style Preference Questionnaire (PLSQ) developed by Reid (1984), which measures 6 learning types, to students in the university's foreign language department. In the questionnaire, there are 6 sub-dimensions related to visual, auditory, tactile, kinesthetic, individual and group learning styles. In accordance with the literature, those who can read and understand the topic of instruction in a book on their own are called independent learners, and those who can understand a topic with the help of another person (e.g., teacher) are called dependent learners. Individual learning items in the questionnaire were interpreted in terms of independent learners and group learning items in terms of dependent learners The study examined questionnaire items related to individual or group study, dependent and independent learning, gender, and hand use. The study also examined the relationship between responses to the individual and group learning items, which are sub-dimensions of the questionnaire, and the independent and dependent learning variable from the control questions. A total of 206 students from different classes in the English Language and Literature Department (ELL) voluntarily participated in the study in 2019. Internal reliability was calculated using Cronbach's alpha (Table 2). For other calculations, mean, standard deviation, confirmatory factor analysis, Mann-Whitney U, and Shapiro Wilk tests were used. A relationship was found between some subfactors of PLPQ and the variables gender, hand use, study style and dependent and independent learners. It has been suggested that different and original studies can be conducted by adding new control questions to the current questionnaires and scales.
-
-
-
-
-
-
-
-
Bu çalışmanın amacı, Reid (1984) tarafından geliştirilen ve 6 öğrenme türünü ölçen Algısal Öğrenme Stili Tercih Anketi'ni (AÖSA) üniversitede yabancı diller bölümünde okuyan öğrenciler üzerine uygulamaktır. Ankette, görsel, işitsel, dokunsal, haraketsel, bireysel ve grupla öğrenme stilleriyle ilgili 6 alt boyut bulunmaktadır. Yazınla uyumlu olarak, tek başına kitaptaki ders konusunu okuyup anlayabilenler bağımsız öğrenenler, başka kişinin (örnek, öğretmen) açıklaması ve yardımıyla konuyu anlayanlar da bağımlı öğrenenler olarak nitelenmiştir. Anketteki bireysel öğrenme (ders çalışma) maddeleri bağımsız öğrenenler ve grupla öğrenme maddeleri bağımlı öğrenenler açısından yorumlanmıştır. Çalışma, anket maddelerini bireysel veya grupla ders çalışma, bağımlı ve bağımsız öğrenme, cinsiyet ve el kullanımı açısından incelemiştir. Çalışma, ayrıca, anket alt boyutlarından bireysel ve grupla öğrenme maddelerine verilen cevaplar ile kontrol sorularından bağımsız ve bağımlı öğrenme değişkeni arasındaki ilişkiyi incelemiştir. Çalışmaya, 2019 yılında İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü'nde (İDE) farklı sınıflardan toplam 206 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. İç güvenirlik Cronbach alfa kullanılarak hesaplanmıştır (Tablo 2). Diğer hesaplamalar için ortalama, standart sapma, doğrulayıcı faktör analizi, Mann-Whitney U ve Shapiro Wilk testleri kullanıldı. AÖSA'nın bazı alt faktörleri ile cinsiyet, el kullanımı, çalışma tarzı ve bağımlı ve bağımsız öğrenenler değişkenleri arasında bir ilişki bulunmuştur. Mevcut anket ve ölçeklere yeni kontrol soruları eklenerek farklı ve özgün çalışmaların yapılabileceği önerilmiştir.
-
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 17 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Asya Studies dergisinde yer alan eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.