Irkçılık
tarih boyunca çeşitli şekillerde değişime uğrayarak varlığını sürdürmüştür.
Irkçılık çok farklı biçim ve içeriklerde kendisini var etmiştir. Irkçılık,
belirli bir ırkın diğerine üstün ya da daha aşağı olduğu inancıdır, kişinin
sosyal ve ahlaki özellikleri onun doğuştan gelen biyolojik özellikleri
tarafından önceden belirlenir. Ayrıca bu konu; insanlar arasındaki eşitsizliği
yok sayan ve toplumsal bütünlüğe zarar veren bir sorun olarak güncelliğini
korumaktadır.
Gündelik hayatımızda etkinliğini sürdüren
ırkçılık kavramının gündeme gelmesinde medyanın ve özellikle de medyanın bir
parçası olan reklamcılığın rolü yadsınamaz niteliktedir. Bu çalışmada ırkçılık
kavramı açıklanmaya çalışılmış ve bu sorunun reklamlar aracılığıyla topluma
nasıl aktarıldığı göstergebilim yöntemiyle analiz edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 7 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Asya Studies dergisinde yer alan eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.