Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİR TUTUM VE DAVRANIŞ BİÇİMİ OLARAK IRKÇILIĞIN PEKİŞTİRİLMESİNDE REKLAMCIĞIN ROLÜ

Yıl 2018, , 15 - 22, 30.06.2018
https://doi.org/10.31455/asya.431898

Öz

Irkçılık
tarih boyunca çeşitli şekillerde değişime uğrayarak varlığını sürdürmüştür.
Irkçılık çok farklı biçim ve içeriklerde kendisini var etmiştir. Irkçılık,
belirli bir ırkın diğerine üstün ya da daha aşağı olduğu inancıdır, kişinin
sosyal ve ahlaki özellikleri onun doğuştan gelen biyolojik özellikleri
tarafından önceden belirlenir. Ayrıca bu konu; insanlar arasındaki eşitsizliği
yok sayan ve toplumsal bütünlüğe zarar veren bir sorun olarak güncelliğini
korumaktadır.



 Gündelik hayatımızda etkinliğini sürdüren
ırkçılık kavramının gündeme gelmesinde medyanın ve özellikle de medyanın bir
parçası olan reklamcılığın rolü yadsınamaz niteliktedir. Bu çalışmada ırkçılık
kavramı açıklanmaya çalışılmış ve bu sorunun reklamlar aracılığıyla topluma
nasıl aktarıldığı göstergebilim yöntemiyle analiz edilmiştir.

Kaynakça

  • Adorno, T. W. (2003). Otoriteryan Kişilik Üzerine-Niteliksel İdeoloji İncelemeleri, Çev. Doğan Şahiner, İstanbul: Om Yayınevi.
  • Balibar, E. Ve Wallerstein, I. (2000). Irk, Ulus, Sınıf, N. Ökten(Çev.), İstanbul: Metis Yayınevi.
  • Bauman, Z. (1995), Modernite Be Holocaust, S. Sertabiboğlu (Çev.), İstanbul: Sarmal Yayınevi.
  • Çelenk, S. (2010), “Medya Ve Ayrımcılık”, Televizyon Haberciliğinde Etik, Çaplı, B. Ve Tuncel, H. (Der.) İçinde, Ankara: Fersa Matbaacılık, S. 211-236.
  • Çoban, B. (2007). Medyanın Milliyetçi Söylemi: Medya, “Öteki” Ve Şiddet.
  • Http://Www.Academia.Edu/660730/Medyan%C4%B1n_Milliyet%C3%A7i_S%C3%B6ylemi_Medya_%C3%96teki_Ve_%C5%9eiddet (Erişim Tarihi:30.04.2018)
  • El-Kasım, E.(1982), “Irkçılık Ve Dünya Barışı”, Siyonizm Ve Irkçılık, Ankara, A.Ü.S.B.F. Yayınları No: 511.
  • Gıddens, A.(2008). Sosyoloji, Ş. P. Güzel(Çev.),İstanbul: Kırmızı Yayınları.
  • Gıll, R. (2007), “Advertising And Postfeminism”, Gender And The Media, (73-113 İçinde), Maldin: Polity Press.
  • Özbek, M. (2007), Dünden Bugüne İnsan, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Özkantar, M. Ö. (2016). Reklamcılık Sektöründe Irkçılık Ve Irkçılık Kavramının Göstergebilimsel Yansımaları Bağlamında Benetton Reklamları. Zirve Üniversitesi Sanat Ve İletişim Dergisi [Zirv-E], 1(2).
  • Şenel, A. (1984), Irk Ve Irkçılık Düşüncesi, Ankara: Bilim Ve Sanat Yayınları.
  • Thackara, J. (1979). The Mass Media And Racism. In Media, Politics And Culture (Pp. 108-118). Palgrave, London.
  • www.simiyago.com. (2017). http://www.simiyago.com/wp-content/uploads/2017/10/dove-irkci-reklam.jpg (Erişim Tarihi: 10.05.2018)
  • www.youtube.com. (2011). https://www.youtube.com/watch?v=E0MvTlobY9o (Erişim Tarihi: 11.05.2018)
  • www.bbc.com . (2016). https://www.bbc.com/turkce/haberler/2016/05/160527_cin_irkci_reklam (Erişim Tarihi: 14.05.2018)
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ali Murat Kırık 0000-0002-5771-4843

Fatma Esra Öztürk 0000-0001-7709-1842

Rabiya Saltık Bu kişi benim 0000-0003-4378-3490

Arzu Orujova Bu kişi benim 0000-0002-1774-0561

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 7 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Kırık, A. M., Öztürk, F. E., Saltık, R., Orujova, A. (2018). BİR TUTUM VE DAVRANIŞ BİÇİMİ OLARAK IRKÇILIĞIN PEKİŞTİRİLMESİNDE REKLAMCIĞIN ROLÜ. Asya Studies, 4(4), 15-22. https://doi.org/10.31455/asya.431898

88x31.png  Asya Studies dergisinde yer alan eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.