Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORAL LITERATURE PRODUCTS OF MAVISEL YENER'S CHILDREN'S BOOKS

Yıl 2018, , 21 - 35, 30.09.2018
https://doi.org/10.31455/asya.459790

Öz

Each child develops language
according to the culture characteristics of the environment in which he / she
lives. It also develops value and behavior depending on language. Since
language learning and education are at the same time a culture transfer, every
community is carried to new generations with the help of a cultic language.
Thus, folk literature products, which are realized through oral and written
expression, make an important contribution to the language education of the
child.

Tales, legends, lullabies, folk
songs, rhymes, mania, riddles, jokes are effective products for children to
form a language consciousness and culture. Children's literature considers
these products with a centuries-old accumulation based on their past history.

Mavisel Yener, who is known as a
children's book writer and who is confronted as a writer who aims to love
reading to children, is predisposed to these products and conveying them to
children in almost every book. The stories written by Mavisel Yener in child
language can help children to look at the world with smile and tolerance, and
they will read and write books.

In the work limited to the works of
Mavisel Yener who introduced children to the presence of the mother tongue,
Will be extensively examined in terms of the transfer of oral literary products
in relation to children and youth literature. In this work, it is aimed to
determine the usefulness of Mavisel Yener's works
within the
context of children's literature-verbal literary relation. Examination;
Detailed reading, tagging and sorting.









As a result of the analyzes made at the
end of the research, "the transfer of oral literary products to children
and youth literature in the case of Mavisel Yener's works" will be
assessed and suggestions on using Mavisel Yener's works as materials in terms
of language and narration in relation to concise literature products, It will
be introduced.

Kaynakça

  • Sever, Sedat (2003). Çocuk ve Edebiyat, , Ankara: Kök Yayıncılık.Sınar, Alev (2007). Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı-Türkiye’de Çocuk Edebiyatı’nın Gelişimi, Ankara: Grafiker Yayınları.Şirin, Mustafa Ruhi (1987). Çocuk Kalbimizin Kıyısındaki Irmak, Çocuk Edebiyatı Yıllığı-1987, Yayına Hazırlayan ve Yöneten: Mustafa Ruhi Şirin, İstanbul: Gökyüzü Yayınları.Şirin, Mustafa Ruhi (2000). Çocuk Edebiyatı, İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.

MAVİSEL YENER’İN ÇOCUK KİTAPLARINDA SÖZLÜ EDEBİYAT ÜRÜNLERİ

Yıl 2018, , 21 - 35, 30.09.2018
https://doi.org/10.31455/asya.459790

Öz

Her
çocuk bulunduğu ortamın kültür özelliklerine göre dilini geliştirir. Dile bağlı
olarak da değer ve davranış geliştirir.  Dil öğrenimi, eğitimi aynı
zamanda bir kültür aktarımı olduğu için her topluluk kültürünü dilin yardımıyla
yeni kuşaklara taşır. Böylelikle sözlü ve yazılı anlatım ile gerçekleştirilen
halk edebiyatı ürünleri çocuğun dil eğitimine önemli ölçüde katkıda bulunur.



Masal,
destan, efsane, ninni, türkü, tekerleme, mani, bilmece, fıkra, halk şarkıları
çocuğun gerek dil bilinci gerekse kültür oluşturmasında etkili ürünlerdir.
Çocuk edebiyatı, kökleri geçmişe dayalı yüzyıllık birikime sahip bu ürünleri
göz önünde bulundurmaktadır. 



Çocuk
kitapları yazarı olarak tanınan, çocuklara okumayı sevdirmek amacında olan bir
yazar olarak karşımıza çıkan Mavisel Yener’in bu ürünlere yatkınlığı ve konuyu
çocuk gözüyle aktarımı hemen her kitabında göze çarpmaktadır. Mavisel Yener'in
çocuk diliyle yazdığı öyküler, masallar çocukların dünyaya gülümseyerek ve
hoşgörü ile bakmalarına yardımcı olabilecek, onlara okumayı ve kitabı
sevdirebilecek türdendir.



Çocukları
anadilin söz varlığıyla tanıştıran Mavisel Yener’in eserleriyle sınırlandırılan
çalışmada kitaplar;  sözlü edebiyat
ürünlerinin çocuk ve gençlik edebiyatıyla ilişkisi göz önünde bulundurularak
aktarılması
bakımından kapsamlı olarak incelenecektir. Bu çalışmayla
Mavisel Yener’in eserlerinin çocuk edebiyatı-sözlü edebiyat ilişkisi kapsamında
kullanılabilirliğini tespit etmek amaçlanmaktadır. İnceleme; detaylı okuma,
fişleme ve tasnif faaliyetinin ürünüdür.



Araştırmanın
sonunda yapılan analizler sonucunda, “sözlü edebiyat ürünlerinin çocuk ve
gençlik edebiyatına Mavisel Yener’in eserleri örneğinde aktarılması”
değerlendirilecek ve araştırmada elde edilen bulgulardan yola çıkılarak Mavisel
Yener’in eserlerinin sözlü edebiyat ürünleriyle
ilişkisi
kapsamında dil ve anlatım yönünden materyal olarak kullanılması
hususunda öneriler getirilecektir.

Kaynakça

  • Sever, Sedat (2003). Çocuk ve Edebiyat, , Ankara: Kök Yayıncılık.Sınar, Alev (2007). Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı-Türkiye’de Çocuk Edebiyatı’nın Gelişimi, Ankara: Grafiker Yayınları.Şirin, Mustafa Ruhi (1987). Çocuk Kalbimizin Kıyısındaki Irmak, Çocuk Edebiyatı Yıllığı-1987, Yayına Hazırlayan ve Yöneten: Mustafa Ruhi Şirin, İstanbul: Gökyüzü Yayınları.Şirin, Mustafa Ruhi (2000). Çocuk Edebiyatı, İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Zehra Anaz

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2018
Gönderilme Tarihi 13 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Anaz, Z. (2018). MAVİSEL YENER’İN ÇOCUK KİTAPLARINDA SÖZLÜ EDEBİYAT ÜRÜNLERİ. Asya Studies, 5(5), 21-35. https://doi.org/10.31455/asya.459790

88x31.png  Asya Studies dergisinde yer alan eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.