İhracat Karşılaştırmalı Üstünlük Özbekistan Rekabet Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü
İhracat Karşılaştırmalı Üstünlük Özbekistan Rekabet Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü
İhracat Karşılaştırmalı Üstünlük Özbekistan Rekabet Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü
İhracat Karşılaştırmalı Üstünlük Özbekistan Rekabet Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü
İhracat Karşılaştırmalı Üstünlük Özbekistan Rekabet Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü
İhracat Karşılaştırmalı Üstünlük Özbekistan Rekabet Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü
Özbekistan son yıllarda ihracat potansiyelini sürekli geliştirmektedir. Enerji ve pamuk ihracatına olan bağımlılık azalırken, nispeten katma değeri yüksek ürünlerin ihracat hacmi giderek artmaktadır. Özellikle tekstil ve hazır giyim ürünlerinin ihracatında büyük bir ilerleme kaydedilmektedir. Günümüzde tekstil ve hazır giyim sektörü Özbekistan ekonomisinde önemli bir yer tutmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Özbekistan ekonomisi açısından önemli bir yere sahip olan tekstil ve hazır giyim sektörünün karşılaştırmalı üstünlüğünün değerlendirilmesini yapmaktır. Çalışmada, Özbekistan’ın tekstil ve hazır giyim sektörünün ihracat performansı ve uzmanlaşma düzeyi Açıklanmış Karşılaştırmalı Üstünlükler indeksi kullanılarak ölçülmüştür. Çalışmanın ana materyalini BM Comtrade veri tabanından elde edilen ikincil veriler oluşturmaktadır. Söz konusu veriler 2000-2021 yıllarını kapsamaktadır. Araştırma sonucuna göre, Özbekistan tekstil ve hazır giyim ihracatında karşılaştırmalı üstünlüğe sahiptir. Tekstil ihracatında yüksek düzeyde karşılaştırmalı üstünlük söz konusu iken, hazır giyim ihracatında ise zayıf bir karşılaştırmalı üstünlük mevcuttur. Son yıllarda tekstil ve hazır giyim ihracatı önemli gelişme göstermesine rağmen ihracatta halen istenilen düzeye ulaşılamamıştır. İhracattan sağlanan gelirin artırılması için ürün ve pazar çeşitlendirmesine daha fazla ağırlık verilmesi uygun olacaktır. Bununla birlikte, ihraç edilen ürünlerin kaliteli, sağlıklı, güvenilir ve uygun fiyattan sunulmasına özen gösterilmelidir. Bunlara ilave olarak dış pazarlarda ürün tanıtım faaliyetlerine ağırlık verilmelidir.
İhracat Karşılaştırmalı Üstünlük Özbekistan Rekabet Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 24 |
Asya Studies dergisinde yer alan eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.