The main objectives of the Musahabat-ı Ahlakiye course, which was taught in the first three years of primary school in 1924, were to impart positive personality traits and to make the new generations of the Republic adopt the ideas and beliefs of the social and political order through a reconstructed education system in schools at all levels. This research aims to examine the Musahabat-ı Ahlakiye course in the 1924 Primary School Curriculum Programme according to values. In the research, document analysis was used in qualitative research methods. 1924 Curriculum Programme of Primary Schools constitutes the document analysed. In document analysis, the original of the curriculum was accessed from the Presidency of the Board of Education and Instruction and photographed. The data were analysed descriptively. According to the findings, both the objectives of this course/programme, which has a rich content in terms of values education, include explanations about values education, concepts expressing values are mentioned, teacher roles for values education and suggestions for better acquisition of values are presented. It is seen that the word morality, which is closely related to the concept of value, is used a lot. In the processing of values education, it is recommended to be processed in a sincere environment with students and on the basis of virtue. School and classroom environments should be organised in a way that values can be taught. Again, values education should start from the first grades and its scope should be expanded in later grades. Values education should be taught freely by using participation in discussions and problem solving methods in a way that will allow students to develop freely and personally. Teachers should also make sure that the lessons are taught in a friendly environment and through case studies that children may encounter.
1924’te ilkokulun ilk üç senesinde okutulmakta olan Musâhabât-ı Ahlâkiye dersinin temel amaçları, olumlu kişilik özellikleri kazandırmak ve her düzeydeki okullarda yeniden inşa edilmiş bir eğitim sistemi aracılığıyla Cumhuriyet’in yeni nesillerine toplumsal ve siyasal düzenin, fikir dünyasını ve inançlarını benimsetmektir. Bu araştırma, 1924 İlk Mekteplerin Müfredat Programı’nda yer alan Musâhabât-ı Ahlâkiye dersinin değerlere göre incelenmesini amaçlamaktadır. Bu araştırma, nitel araştırma yönteminin veri toplama tekniklerinden olan doküman analizi tekniği ile yürütülmüştür. 1924 İlk Mekteplerin Müfredat Programı, incelenen dokümanı oluşturmaktadır. Doküman analizinde öğretim programının orijinaline Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığından ulaşılarak fotoğraflanarak alınmıştır. Veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Bulgulara göre bu ders/program, değerler eğitimi açısından zengin bir içeriğe sahiptir. Dersin/programın amaçlarında değerler eğitimi ile ilgili açıklamalara yer verilmiştir. Programda değer ifade eden kavramlar yer almakta, değerler eğitimi için öğretmen rolleri belirtilmekte ve değerlerin daha iyi kazandırılması için öneriler sunulmaktadır. Değer kavramı ile yakından ilişkili olarak ahlak kelimesinin çokça kullanıldığı görülmektedir. Değerler eğitiminin öğrencilerle samimi bir ortamda ve erdem temelinde işlenmesi tavsiye edilmektedir. Okul ve sınıf ortamları da değerlerin işlenebileceği şekilde tanzim edilmelidir. Yine değerler eğitiminin ilk sınıflardan başlanarak ileriki sınıflarda kapsamı genişletilmelidir. Değerler eğitimi, tartışmalara katılım, problem çözme yöntemleri kullanılarak öğrencilerin özgürce, kişisel gelişimlerine fırsat verecek şekilde işlenmelidir. Öğretmenler dersin samimi bir ortamda, çocukların karşılaşabilecekleri örnek olaylar üzerinden işlenmesine dikkat etmelidir.
Etik kurul onayı gerekmemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 24 |
Asya Studies dergisinde yer alan eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.