Education is suitable for change and development with its dynamic structure. It is important to integrate developing technology into education day by day. In this regard, eTwinning projects provide great support to teachers and students. Students and their teachers communicate with students and teachers from different cities and countries through national and international projects and learn new things from each other as a result of intercultural interaction. The purpose of this research is to reveal the effects of eTwinning projects on students and teachers and the problems encountered in the process. The research was conducted in a phenomenology pattern, which is one of the qualitative research methods. Criterion sampling, technique, one of the purposeful sampling methods, was used to determine the research sample. The sample of the research consists of 22 teachers working in Samsun in 2023 year, who have previously done an eTwinning project and received a quality label. Research data was collected through semi-structured oral interviews and the data obtained was analyzed descriptively. As a result of the research, it was determined that with eTwinning projects, teachers' and students' skills in using foreign languages, information technologies and web 2.0 tools improved, they socialized by learning about different cultures, and students' academic success increased. The most common problems encountered in eTwinning projects are extra workload, communication in a foreing language, lack of techonological devices such as computers and tablets, access to the Internet and timing. As for solution, the participants have suggested rewarding teachers, opening clubs/drills for projects in schools, organizing in-service training and information meetings about web 2.0 tools, and providing free internet support.
Eğitim, dinamik yapısıyla değişim ve gelişime uygundur. Her geçen gün daha da gelişen teknolojinin eğitime entegre edilmesi önem taşımaktadır. Bu konuda eTwinning projeleri öğretmen ve öğrencilere büyük destek sağlar. Öğrenciler; öğretmenleriyle ulusal ve uluslararası projelerle farklı illerden/ülkelerden öğrenci ve öğretmenlerle iletişime geçer, kültürlerarası etkileşim sonucu birbirlerinden yeni şeyler öğrenirler. Bu araştırmanın amacı, eTwinning projelerinin öğrenci ve öğretmenler üzerindeki etkilerinin ve süreçte karşılaşılan sorunların ortaya çıkarılmasıdır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji (olgu bilim) deseninde yürütülmüştür. Araştırma örnekleminin belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2023 yılında Samsun ilinde görev yapmakta olan, daha önce eTwinning projesi yapmış ve kalite etiketi almış 22 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış sözlü görüşmeler ile toplanmış olup elde edilen veriler betimsel analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda eTwinning projeleri ile öğretmen ve öğrencilerin yabancı dil, bilişim teknolojileri, web 2.0 araçlarını kullanma becerilerinin geliştiği, farklı kültürler tanıyarak sosyalleştikleri; öğrencilerin akademik başarılarının arttığı belirlenmiştir. eTwinning projelerinin yürütülmesinde karşılaşılan sorunlar ise projenin iş yükü oluşturması, yabancı dilde iletişim, bilgisayar-tablet gibi teknolojik araç eksikliği, internete erişim ve zamanlama olarak öne çıkmıştır. Katılımcılar tarafından öğretmenlere ödüllendirme yapılması, projeler için okullarda kulüp/egzersiz açılması, web 2.0 araçlarıyla ilgili hizmet içi eğitimler ve bilgilendirme toplantıları düzenlenmesi, ücretsiz internet desteği sağlanması önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çok Kültürlü Eğitim, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 16 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 27 |
Asya Studies dergisinde yer alan eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.