Temeli Milattan önceki birinci yüzyılda atılan, Asya ile Avrupa’yı birbirine bağlayan
kadim ticaret ve baharat yoluna insanlar bugün İpek Yolu demektedirler. “İpek
Yolu” adını almasının nedeni ise bu güzergâh üzerinde yoğun bir ipek taşımacılığının
yapılmasındandır. İpek Yolu tarihten beri doğu ile batının ticari ve kültür ilişkilerinde
çok önemli rol oynamıştır. Tarihi İpek Yolu’nun dünya ticaretindeki etkisini yitirmesinden
yaklaşık iki buçuk asır sonra yani 21.yüzyılda küreselleşme ile birlikte gelişmekte
olan ülkeler deniz yoluna alternatif olarak karadan yeni ticaret yollarını açmak için
çalışmaya başladılar ve tarihi İpek Yolu’nun yeniden canlandırılması gündeme geldi.
Bu konuda en etkili olan ülkelerin başında hiç şüphesiz Çin gelmektedir. Bu makalede
Çin Cumhurbaşkanı Xi Jin-ping’in 7 Eylul ve 3 Ekim 2013 ’te Kazakistan’ın Nur Sultan
Nazarbayev Üniversitesi ile Endonezya Parlamentosunda yaptığı konuşmalarında
ortaya koyduğu 21.yüzyılın en büyük kültür ve ekonomi projesi olan Yeni İpek Yolu
Projesi ve söz konusu projenin Türkiye ayağını oluşturan Orta Koridor Girişimi tarihi
ve güncel bilgilerin ışığında farklı yönleriyle değerlendirilmektedir.
Bir Kuşak Bir Yol Yeni İpek Yolu Orta Koridor Girişimi Çin Türkiye
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |