Son yıllarda küresel anlamda ortaya çıkan politik, doğal afet, sağlık ve özellikle ekonomik krizlerin en fazla etkisini gösterdiği sektörlerin başında turizm gelmektedir. Uluslararası seyahatlerin bu krizlerden dolayı risk taşıması, araştırmacıları, turistlerin seyahatleri öncesi olası riskleri azaltıcı çalışmalar yapmaya yöneltmiştir. Küresel çapta krizlerin ortaya çıkması sonucu uluslararası seyahatlere katılan turistlerin risklerden ve belirsizliklerden kaçınmak istemeleri, turizm pazarlamacılarını alternatif pazarlama stratejileri üretmeye zorlamaktadır. Bu araştırmada, Akdeniz’de tatil turizmi için ciddi bir pazar payı bulunan Alanya ilçesine gelen turistlerin tatil öncesi çekim yeri hakkında uyguladıkları risk azaltma stratejileri tespit edilmeye çalışılmış ve demografik özellikler arasındaki farklılıklar ölçülmüştür. Araştırma, 2010 yılının Temmuz ve Ağustos aylarında Alanya ilçesinde 559 kişiye uygulanmıştır. Araştırmanın verileri SPSS kullanılarak faktör analizi, aritmetik ortalama, t-testi ve varyans (ANOVA) analizleri ile ölçülmüştür. Araştırma sonucunda katılımcıların Alanya’ya tatile gelmeden önce uyguladıkları risk azaltma stratejileri ile demografik özellikler arasında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hakem Denetimli Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 23 Sayı: 2 |