BibTex RIS Kaynak Göster

Türk Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına ve Seyahat Etme Eğilimine Etkisi: Atina Örneği

Yıl 2016, Cilt: 27 Sayı: 1, 0 - 0, 01.06.2016
https://doi.org/10.17123/atad.vol27iss10007

Öz

Değişen dünya düzeninin etkileri pek çok alanda kendini gösterirken, uluslararası turizm sektöründe de destinasyonların pazarlama faaliyetleri, yeni yaklaşımların ve yöntemlerin kullanılmasını gerekli kılmıştır. Filmetkili turizm olarak adlandırılan yeni yaklaşım, bu anlamda destinasyonların imajlarının güçlendirilmesinde ve hedef pazarlarda destinasyona yönelik farkındalık oluşturulmasında önem kazanmıştır. Bu araştırmada, Yunanistan’da yayınlanan Türk dizilerinin destinasyon imajına ve seyahat etme eğilimine olan etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Alanyazın taramasını takiben araştırmanın birincil verileri, Yunanistan’ın Atina şehrinde 23 Yunan vatandaşı ile yarı yapılandırılmış derinlemesine mülakatlar ile toplanmıştır. Mülakatların bulguları analiz edilmiş, bulgular ilgili alanyazın ışığında değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre; mülakata katılanlar tarafından Türk dizilerinin ilgi ile izlendiği ve oldukça beğenildiği saptanırken, Yunanistan’da oynayan Türk dizilerinin Türkiye’nin imajını olumlu yönde etkilediği ve Türkiye’ye seyahat etme arzusunu güçlendirdiği gözlemlenmiştir.

Kaynakça

  • Aydın, A. (15.01.2012). Turkish TV Series Broadcast in 76 Countries, Today’s Zaman.
  • Baloğlu, S. ve McCleary, K. (1999). A Model of Destination Image Formation, Annals of Tourism Research, 26: 868897.
  • Beerli, A. ve Martin, J. D. (2004). Factor Influcing Destination Image, Annals of Tourism Research, 31 (3): 657-681.
  • Beeton, S. (2001). Smiling for the Camera: The Influence of Film Audiences on a Budget Tourism Destination, Tourism Culture and Communication, 3 (1): 15-25.
  • Beeton, S. (2005). Aspects of Tourism Film-Induced Tourism. Clevedon: Channel View Yayınları.
  • Bernard, H. R. (2000). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Londra: Sage Yayınları.
  • Bolan, P. ve Williams, L. (2008). The Role of Image in Service Promotion: Focusing on the Influence of Film on Consumer Choice within Tourism, International Journal of Consumer Studies, 32: 382–390.
  • Burgess, R. G. (1982). The Unstructured Interview as a Conversation. Içinde R.G. Burgess (Editör), Field Research: A Sourcebook and Field Manual (ss. 107-110). Londra: Allen-Unwin.
  • Busby, G. ve Klug, J. (2001). Movie-Induced Tourism: The Challange of Measurement and Other Issues, Journal of Vacation Marketing, 7 (4): 316-332.
  • Connell, J. (2005). Toddlers, Tourism and Tobermory: Destination Marketing Issues and Television- Induced Tourism, Tourism Management, 26: 763-776.
  • Croy, W. G. ve Walker, R. D. (2003). Rural Tourism and Film: Issues for Strategic Regional Development. İçinde D. Hall L. Roberts ve M. Mitchell (Editörler) New Directions in Rural Tourism. Birleşik Krallık: Ashgate Yayınları. 115-133.
  • Ersun, N. ve Arslan, K. (2011). Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri, Marmara Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, 31 (2): 229-248.
  • Evans, M. (1997) Plugging into TV Tourism, Insights, Mart: D35-D38.
  • Fakeye, P. C. ve Crompton, J. L. (1991). Image Differences Between Prospective, First- Time and Repeat Visitors to the Lower Rio Grande Valley, Journal of Travel Research, 30 (2): 10-16.
  • Frost, W. (2006). Braveheart-ed Ned Kelly: Historic Films, Heritage Tourism and Destination Image, Tourism Management, 27: 347-254.
  • Gallarza, M.G., Saura, I. G. ve Garcia, H. C. (2002). Destination Image: Towards a Conceptual Framework, Annals of Tourism Research, 29 (1): 56-78.
  • Gartner, W. (1993). Image Formation Process, Journal of Travel and Tourism Marketing, 2 (2/3): 191-215.
  • Gibbs, G. R. (2007). Analyzing Qualitative Data. Thousand Oaks, CA: Sage Yayınları.
  • Gunn, C. (1988). Vacationscape: Designing Tourist Regions. New York: Van Nostrand Reinhold.
  • Hahm, J. ve Wang, Y. (2011). Film-Induced Tourism as a Vehicle for Destination Marketing: Is it Worth the Effords? Journal of Travel & Tourism Marketing, 28 (2): 165-179.
  • Hudson, S. ve Ritchie, J. R. B. (2006). Film Tourism and Destination Marketing: The Case of Captain Corelli’s Mandolin, Journal of Vacation Marketing, 12 (2): 256-268.
  • Hudson, S., Wang, Y. ve Gil, S. M. (2011). The Influence of a Film on Destination Image and the Desire to Travel: a Cross-Cultural Comparison, International Journal of Tourism Research, 13 (2): 177-190.
  • Iwashita, C. (2008). Roles of Films and Televison Dramas in International Tourism: The Case of Japanesse Tourists to the UK, Journal of Travel & Tourism Marketing, 24 (23): 139-151.
  • Kırbaki, Y. (10.10.2011). Turkish TV Series a Solition for Big Greek Crisis. Hürriyet Daily News.
  • Kim, H. ve Richardson, S. L. (2003). Motion Picture Impacts on Destination Images, Annals of Tourism Research, 30 (1): 216-237.
  • Kozak, M. (2014). Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kotler, P. (1994). Marketing Management: Analysis, Planing, Implementation and Control. 8. Baskı. Paramus, NJ: Prentice Hall International.
  • Kraaijenzak, M. (2009). Movie-Induced Tourism Unpublished Matsre’s Thesis, Aalborg Üniversitesi, http:// projekter.aau.dk/projekter/files/17988243/Master_Thesis_ Spring_2009.pdf. Erişim tarihi: 21 Mayıs 2013.
  • Küçükcan, T. (2011). Toplumun, Kültür Politikaları Ve Medyanın Kültürel Süreçlere Etki Algısı Araştırması. http:// www.sinema.gov.tr/kaynaklar/file/Toplmn_Kultur_Politikalari_ve_Medyanin_Kltrel_Sureclere_Etki_Algisi_Arastirmasi.pdf. Ankara: Seta. Erişim tarihi: 25 Eylül 2013.
  • Lawson, F. ve Baud-Bovy, M. (1977). Tourism and Recreational Development. Londra: Architectural Yayınları.
  • Macionis, N. (2004). Understanding the Film-Induced Tourist. İçinde Proceedings of the International Tourism and Media Conference, Frost W., Croy W.C. ve Beeton S.(Editörler). Turizm Araştırma Birimi. Melbourne: Monash Üniversitesi. 86–97.
  • Mackay, K. ve Fesenmaier, D. (1997). Pictorial Element of Destination Image Formation, Annals of Tourism Research, 24 (3): 537–565.
  • Mihalakopoulos, G. (2013). The Greek Audience “discovers” the Turkish Soap-Series: Turkey’s “soft power” and the Pysche of Greeks. İçinde M. Tslanikas N. Maaded G. Couvalis, and M. Palaktsoglou (Editörler) “Greek Resarchin Australia: Proceedings of Biennial International Conference of Greek Studies, Flinders University, June 2011”, Flinders University Department of Language Studies-Modern Greek: Adelaide, 179-191.
  • Neuman, W. L. (2007). Toplumsal Araştırma Yöntemleri Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 2 (Çev. S. Özge). İstanbul: Yayın Odası. O’Connor, N.,
  • Flanagan, S. ve Gilbert, D. (2006). The Importance of Destination Branding in Movie Induced Tourism Locations. İçinde University of Surrey Conference: Cutting Edge Research in Tourism-New Directions Challenges and Applications, Papageorgiou, G. (Editör). The School of Management, Surrey Üniversitesi: Guildford, Birleşik Krallık.
  • O’Connor, FLanagan, S. ve Russell, P. (2005). Touism Planning and the Impact of Filming on the Branding of a Tourist Destination. İçinde, University of Ulster Conference - Tourism and Hospitality Research in Ireland: Exploring the Issues, Boyd, S. (Editör). Portrush: University of İlster.
  • O’Connor, N., Flanagan, S. ve Gilbert, D. (2010). The Use of Film in Re-Imaging a Tourism Destination: A Case Study of Yorkshire, UK, Journal of Vacation Marketing, 16 (1): 61-74.
  • Özdemir, S. (2013). Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına Etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research & Evaluation Methods. ABD: Sage.
  • Riley, R. W. ve Van Doren, C. S. (1992). Movies as Tourism Promotion: a Pull Factor in a Push Location, Tourism Management, 13 (3): 267–274.
  • Riley, R., Baker, D. ve Van Doren, C. S. (1998). Movie Induced Tourism, Annals of Tourism Research, 25 (4): 19–35.
  • Robson, C. (2002). Real World Research. 2. Baskı. Birleşik Krallık: John Wiley&Sons Ltd.
  • Roesch, S. (2009). The Experiences of Film Location Tourists. Kanada: Channel View Yayınları.
  • Safari Kinkead, N. (2002). The Influence of Movies on Tourists’ Travel Decision-Making (Yüksek Lisans Tezi). Guildford: Surrey Üniversitesi.
  • Saltık, I. A., Coşar, Y. ve Kozak, M. (2010). Televizyon Dizilerinin Destinasyon Pazarlama Açısından Olası Sonuçları, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 21 (1): 41-30.
  • Schofield, P. (1996). Cinematographic Images of a City, Tourism Management, 17 (5): 333-340.
  • Schröder, A. ve Widmann, T. (2007). Trends and Issues in Global Tourism, İçinde Conrady, R. ve Buck, M. (Editörler) Demographic Change and Its Impact on the Travel Industry: Oldies-Nothing but Goldies? (ss. 3-17). Berlin: Springer.
  • Seaton, A. V. ve Bennett, M. M. (1996). Marketing Tourism Products: Concepts, Issues, Cases. Oxford: Thomson Business.
  • Sellgren, E. (2011). Film-Induced Tourism: The Effect Films have
  • on Destination Image Formation, Motivation and Travel Behaviour. Saarbrücken, Almanya: LAP Lambert Academic Yayınları.
  • Soliman, D. M. (2011). Exploring the Role of Film in Promoting Domestic Tourism: A Case Study of Al Fayoum, Egypt, Journal of Vacation Marketing, 17: 225.
  • Stewart, C. J. ve Cash, W.B. (1985). Interwieving: Principles and Practices. 4. Baskı, Dubuque, IO: Wm. C. Brown Yayınları.
  • Şahbaz, R. D. ve Kılıçlar, A. (2009). Effects of Films and TV Dramas on Destination Image, İşletme Araştırmaları Dergisi, 1 (1): 31-52.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü. (2013). http://www.tanitma.gov.tr/Eklent i/4810, pazar-raporlari-2013.pdf?1, Erişim tarihi: 08 Temmuz 2013.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü. (2014). http://ww w.ktbyatirimisletmeler .gov.tr/ TR,9854/sinir-giris-cikis-istatistikleri.ht ml, Erişim tarihi: 28 Ağustos 2014. Tooke, N. ve Baker, M. (1996). Seeing in is Believing: The Effect of Film on Visitor Numbers to Screened Locations, Tourism Management, 17 (2): 87-94.
  • T.C. Başbakanlık Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü. (2013). Turkish Media at a Glance, Republic of Turkey (2013), http://www.byegm.gov.tr/upload s/docs/ Bir_Bakista_Turk_Medyasi_eng.pdf, Erişim tarihi: 12 Aralık 2013.
  • Van Maanen, J. (1979). Reclaiming Qualitative Methods for Organizational Research: A Preface, Administrative Science Quarterly, 24: 520–526.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 8. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, H. ve Yolal, M. (2008). Film Turizmi: Destinasyonların Pazarlamasında Filmlerin Rolü, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (1): 175-192.
  • You, X., O’Leary, J., Morrison, A. ve Hong G.S. (2008). A Cross-Cultural Comparison of Travel Push and Pull Factors, International Journal of Hospitality & Tourism Administration, 1-26.
  • Yükselen, C. (2006). Pazarlama İlkeler-Yönetim. 5. Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık.
Toplam 61 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Hakem Denetimli Makaleler
Yazarlar

Serap Özdemir Güzel

Gürhan Aktaş

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 27 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özdemir Güzel, S., & Aktaş, G. (2016). Türk Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına ve Seyahat Etme Eğilimine Etkisi: Atina Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27(1). https://doi.org/10.17123/atad.vol27iss10007
AMA Özdemir Güzel S, Aktaş G. Türk Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına ve Seyahat Etme Eğilimine Etkisi: Atina Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. Haziran 2016;27(1). doi:10.17123/atad.vol27iss10007
Chicago Özdemir Güzel, Serap, ve Gürhan Aktaş. “Türk Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına Ve Seyahat Etme Eğilimine Etkisi: Atina Örneği”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 27, sy. 1 (Haziran 2016). https://doi.org/10.17123/atad.vol27iss10007.
EndNote Özdemir Güzel S, Aktaş G (01 Haziran 2016) Türk Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına ve Seyahat Etme Eğilimine Etkisi: Atina Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 27 1
IEEE S. Özdemir Güzel ve G. Aktaş, “Türk Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına ve Seyahat Etme Eğilimine Etkisi: Atina Örneği”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 27, sy. 1, 2016, doi: 10.17123/atad.vol27iss10007.
ISNAD Özdemir Güzel, Serap - Aktaş, Gürhan. “Türk Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına Ve Seyahat Etme Eğilimine Etkisi: Atina Örneği”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 27/1 (Haziran 2016). https://doi.org/10.17123/atad.vol27iss10007.
JAMA Özdemir Güzel S, Aktaş G. Türk Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına ve Seyahat Etme Eğilimine Etkisi: Atina Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2016;27. doi:10.17123/atad.vol27iss10007.
MLA Özdemir Güzel, Serap ve Gürhan Aktaş. “Türk Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına Ve Seyahat Etme Eğilimine Etkisi: Atina Örneği”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 27, sy. 1, 2016, doi:10.17123/atad.vol27iss10007.
Vancouver Özdemir Güzel S, Aktaş G. Türk Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına ve Seyahat Etme Eğilimine Etkisi: Atina Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2016;27(1).