The principal objective of this study was to examine the effect of memorable tourism experience factors on the revisit intention of tourists and whether there is a difference between the experiences of tourists participating in tourism types. A quantitative method questionnaire was used, and memorable tourism experience and revisit intention scales were utilized. The present study proposes and tests a conceptual model establishing linkages between dimensions of memorable tourism experience and revisit intention. A total of 420 valid questionnaires were collected from the tourists visiting Bolu. The findings indicated that there was a significant and positive effect of local culture, and refreshment dimensions on revisit intention. Also, the research presented here confirms that the tourists participating in cultural tourism, plateau tourism, thermal tourism and camping and caravan tourism have differences between the novelty, local culture and refreshment dimensions.
Memorable tourism experience Revisit intention Tourism types Bolu
Bu araştırmanın amacı, unutulmaz turizm deneyimi altında yer alan boyutların turistlerin tekrar ziyaret etme niyetine etkisinin incelenmesi ve turizm türlerine katılan turistlerin deneyimleri arasında bir farklılık olup olmadığının araştırılmasıdır. Bu kapsamda, nicel araştırma tekniklerinden anket kullanılmış ve unutulmaz turizm deneyimi ve tekrar ziyaret etme niyeti ölçekleri veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Bu ölçekler aracılığıyla, unutulmaz turizm deneyimi boyutları ve tekrar ziyaret etme niyeti arasında bağlantı kuran kavramsal bir model önerilerek test edilmiştir. Bolu ilini ziyaret eden turistlerden kolayda örneklem yöntemi kullanılarak 420 geçerli anket toplanmıştır. Gerçekleştirilen analiz sonucunda unutulmaz turizm deneyimi boyutları arasında yer alan yerel kültür ve yenilenme deneyimlerinin tekrar ziyaret etme niyetini olumlu olarak etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, kültür turizmi, yayla turizmi, termal turizm ve kamp ve karavan turizmine katılan turistlerin unutulmaz turizm deneyimi boyutlarında yer alan yenilik, yerel kültür ve yenilenme boyutlarına göre farklılıklar içerdiği saptanmıştır.
Unutulmaz turizm deneyimi Tekrar ziyaret etme niyeti Turizm türleri Bolu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hakem Denetimli Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 32 Sayı: 1 |