Turizm ve konaklama deneyimlerine dair görüş ve değerlendirmeleri içeren ve çeşitli sosyal medya kanallarında paylaşılan çevrimiçi yorumlar, günümüzde potansiyel müşterilerin satın alma kararlarına etkisi yanında işletmecilerin de sunum tasarımlarında dikkate aldıkları önemli kaynaklar haline gelmiştir. Bu çalışma, çevrimiçi müşteri yorumlarının son yıllarda kazandığı öneme dayanarak, bu içeriklerin akademik araştırmalar kapsamında incelenmesinin bir yöntemi olarak anlatı çözümlemesini açıklamak ve önerilen yöntemi Facebook yorumları üzerinden örneklendirmek amacıyla tasarlanmıştır. Antalya ve İstanbul’da yer alan beş yıldızlı otel işletmelerinde konaklama yapmış olan 74 müşterinin Facebook üzerinde paylaştıkları yorumlar veri kaynağını oluşturmaktadır. Söz konusu yorumları oluşturan ifadeler, öznel ve nesnel boyutlar çerçevesinde yapısal ve izleksel anlatı çözümlemesi yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmanın bulguları, otel işletmelerinde konaklama deneyimi yaşayan yerli ve yabancı müşterilerin bilişsel ve deneyimsel değerlendirmeler kapsamındaki paylaşımlarının uzamsal boyutları ve odak konuları konusunda akademi ve sektöre çıkış noktaları sağlama potansiyeline sahip detaylı bilgiler içermektedir.
Konaklama deneyimi Anlatı çözümlemesi Bilişsel değerlendirmeler Deneyimsel değerlendirmeler Beş yıldızlı oteller
Online reviews shared in various social media channels about tourism and hospitality experiences have become a critical resources to affect the decision-making process of the customers and the design of the offerings. Given the recent importance of the online reviews, this study aims to explicate the narrative analysis as a method to analyze this content for academic purposes and apply the proposed methodology on the Facebook reviews. The dataset include Facebook reviews shared by 74 customers about their experience in five-star hotels in Antalya and İstanbul. The statements in the reviews were analyzed by structural and thematic narrative analysis within the frame of subjective and objective dimensions. The findings offer new bases for scholars and practitioners with an insightful understanding of spatial aspects and focusing topics expressed by cognitive and experiential evaluations of domestic and foreign visitors who stayed in five-star hotels.
Hospitality experience Narrative analysis Cognitive evaluations Experiential evaluations Five-star hotels
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hakem Denetimli Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 32 Sayı: 1 |