Araştırma Notu
BibTex RIS Kaynak Göster

Otel İşletmelerinde Müşteri İlişkileri Bölümüne Yönelik İnternet Üzerinden Verilen İş İlanlarının İçerik Analizi

Yıl 2023, Cilt: 27 Sayı: 1, 24 - 33, 01.03.2023
https://doi.org/10.5152/JSSI.2023.22391

Öz

Günümüzde otel işletmelerinin rekabetçi kalabilmesinde müşteri memnuniyeti ve sadakatinin sağlanması kritik konulardan biri olarak kabul görmektedir. Otel işletmelerinde müşterilerle temasın yoğun olduğu müşteri ilişkileri departmanında çalışan işgörenler, bu süreçte kilit bir öneme sahiptir. Dolayısıyla bu departmanda çalışacak nitelikli işgücünü işletmeye çekebilme, otel işletmeleri açısından önemli bir çabayı gerektirmektedir. Buradan hareketle çalışmada, otel işletmelerinde müşteri ilişkileri bölümüne yönelik internet üzerinden verilen iş ilanları içerik analizi tekniğiyle incelenmiştir. Veriler 12 Mayıs – 27 Haziran 2021 tarihleri arasında Google arama motorunda ilk iki sayfada çıkan Türkiye’deki sekiz insan kaynakları sitesinden toplanan 153 iş ilanından oluşmuştur. Araştırmanın öne çıkan bulguları; iş ilanlarının büyük çoğunluğunun Antalya’daki kıyı otellerini kapsadığını, ilanlarda cinsiyet ve yaş aralığı değişkenleri açısından herhangi bir ayrım gözetilmediğini ve ağırlıklı olarak lisans düzeyinde eğitimli, İngilizce ve Rusça bilen işgücü arandığını ortaya koymaktadır. Bununla birlikte, iş ilanlarının; işgörenlerde aranan bazı özellikler, işgörenlere sağlanan olanaklar ve işletme iletişim bilgilerini içermesi bakımından oldukça zayıf kaldığı belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Otel İşletmeciliği
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Barış Erdem Bu kişi benim 0000-0003-1560-2883

İpek Asmadili 0000-0001-8000-3399

Necmiye Nida Özgen Bu kişi benim 0000-0002-3967-0875

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 27 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erdem, B., Asmadili, İ., & Özgen, N. N. (2023). Otel İşletmelerinde Müşteri İlişkileri Bölümüne Yönelik İnternet Üzerinden Verilen İş İlanlarının İçerik Analizi. Current Perspectives in Social Sciences, 27(1), 24-33. https://doi.org/10.5152/JSSI.2023.22391

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License
29909