Bu çalışma, Trabzon ilinde öğrenim görmekte olan orta öğretim kurumu
öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersi tutumlarını tespit etmek amacıyla
yapılmıştır. Araştırmaya Trabzon ilindeki kazara örnekleme yöntemi ile
belirlenmiş 402 öğrenci dahil edilmiştir. Veri toplama aracı olarak Güllü ve
Güçlü (2009) tarafından geliştirilen “Ortaöğretim Öğrencileri İçin Beden
Eğitimi ve Spor Dersi Tutum Ölçeği” (Cronbach Alpha= 0,90) kullanılmıştır.
Toplanan veriler SPSS V25 programında parametrik testler (t-test, F Testi)
kullanılarak anlamlı bilgilere dönüştürülmüştür. Araştırma sonucunda lisanslı
spor yapan öğrencilerin lisanslı spor yapmayanlara ve ortaöğretim 3’üncü sınıf
öğrencilerinin 1, 2 ve 3’ncü sınıf öğrencilerine göre Beden Eğitimi ve Spor
dersi tutumlarının istatistiksel olarak (p<0,05) farklılaştığı tespit
edilirken değerlendirmeye alınan cinsiyet değişkeninin Beden Eğitimi ve Spor dersi
tutumlarında farklılaşmadığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 6 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 4 |