Bu
çalışmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin başarı algısı ve sorumluluk
duygusunun spor yapma değişkenine göre incelemektir. Çalışmanın örneklemi, 2016-2017 eğitim öğretim yılı bahar döneminde
Aydın ilinde bazı ilk ve ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören, 163 spor
yapan, 141 spor yapmayan olmak üzere toplam 304 öğrenciden oluşmaktadır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak, Roberts, Treasure ve Balague (1998) tarafından
geliştirilen, Kazak Çetinkalp (2006) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Başarı Algısı Envanteri (Çocuk Versiyonu - BAE-Ç)”, Conrad ve Hedin’in (1981)
geliştirilen, Taylı ( 2005) tarafından
Türkçe’ye uyarlanan “Sorumluluk Duygusu ve Davranışı Ölçeği (SDDÖ)” kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde,
Kolmogorov - Smirnov testi, t testi ve
ANOVA testleri kullanıldı. Sonuç olarak, sporcu çocukların başarı
algılarının, görev ve ego yönelimlerinin sporcu olmayan çocuklardan daha yüksek
olduğu, sporcu çocukların sorumluluk duygusu ve davranışlarının sporcu olmayan
çocuklara göre daha gelişmiş olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 23 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 3 |