Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SPOR HİZMETLERİ PAZARLAMASINDA ALGILANAN HİZMET KALİTESİNİN MEMNUNİYET VE AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMAYA ETKİSİ

Yıl 2021, Cilt: 23 Sayı: 2, 47 - 62, 30.06.2021

Öz

Bu araştırmada amaç fitness merkezlerinin pazarlanmasında algılanan hizmet kalitesinin memnuniyet ve memnuniyetinde ağızdan ağıza pazarlamaya etkisini incelemeye çalışılmıştır. Araştırma örneklem gurubunu Konya il merkezinde beş farklı fitness merkezindeki tesadüfi örneklem yoluyla seçilmiş 422 katılımcı oluşturmaktadır. Bu öncülde, araştırmacılar kuramsal ve kavramsal çerçeveye bağlı kalite, memnuniyet ve ağızdan ağıza pazarlama ilişki modelini önermiştir. Önerilen bu model yol analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda Algılanan hizmet kalitesinin memnuniyet (β=0.88; t=14.58, p<0.05), memnuniyetinde ağızdan ağıza pazarlama üzerinde (β=0.80; t=10.95, p<0.05). pozitif doğrudan etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Fitness hizmeti pazarlama modellerinin üyelerin algıları ışığında görmeye yönelik bir girişimde, Algılanan kalite faaliyetleri memnuniyet ve ağızdan ağıza pazarlamanın da arttığı ortaya çıkarılmıştır

Kaynakça

  • Al-Alak, B. A. (2010). Impact of marketing actions on relationship quality in the health and fitness sector in Jordan and its implications for social marketing: A field/analytical study. Social Marketing Quarterly, 16(2), 70-93.
  • Ateşoğlu, İ. ve Bayraktar, S. (2011). Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Turistlerin Destinasyon Seçimindeki Etkisi, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14), 95- 108.

IN MARKETING SPORTS SERVICE THE EFFECT OF PERCEIVED SERVICE QUALITY ON SATISFACTION AND WORD OF MOUTH MARKETING

Yıl 2021, Cilt: 23 Sayı: 2, 47 - 62, 30.06.2021

Öz

In this study, it was aimed to study, in marketing fitness centers, the effect of perceived service quality on satisfaction and the effect of satisfaction on word of mouth marketing. The sample group of the study consists of 422 participants, selected via randomly sample method from five different fitness centers in Konya city. In this premise, the researchers suggested the relationship model of quality, satisfaction, and word of mouth marketing related to the institutional and conceptual framework. This model suggested was examined by means of way analysis. İt was identified that the quality of perceived service had positive and directional effect on satisfaction (β=0.88; t=14.58, p<0.05), and that satisfaction had also the same effect on word of mouth marketing (β=0.80; t=10.95, p<0.05). In an attempt to see fitness service marketing models in the light of members' perceptions, it was found that perceived quality activities increased satisfaction and word of mouth marketing.

Kaynakça

  • Al-Alak, B. A. (2010). Impact of marketing actions on relationship quality in the health and fitness sector in Jordan and its implications for social marketing: A field/analytical study. Social Marketing Quarterly, 16(2), 70-93.
  • Ateşoğlu, İ. ve Bayraktar, S. (2011). Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Turistlerin Destinasyon Seçimindeki Etkisi, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14), 95- 108.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Sevilmiş 0000-0001-8338-5927

Erkan Faruk Şirin 0000-0002-6837-7758

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Kabul Tarihi 7 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 23 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sevilmiş, A., & Şirin, E. F. (2021). SPOR HİZMETLERİ PAZARLAMASINDA ALGILANAN HİZMET KALİTESİNİN MEMNUNİYET VE AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMAYA ETKİSİ. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 23(2), 47-62.