Bu çalışmada,
öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitime yönelik tutumları ile kültürel
zekâları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2015 yılı Mart
ayında Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde okuyan toplam 283 öğretmen
adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri Kültürel Zekâ
Ölçeği ile Öğretmen Adayları için Çok Kültürlü Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği
yardımıyla toplanmıştır. Çokkültürlü eğitime yönelik tutum ile kültürel zekâ
arasındaki ilişki Pearson korelasyon katsayısı ile incelenmiştir. Kültürel zekâ
ile çokkültürlü eğitime yönelik tutum arasındaki ortak varyansın tespiti için
yapısal eşitlik modelinden yararlanılmıştır.
Araştırma bulguları,
çokkültürlü eğitime yönelik tutumun kültürel zekanın davranış, motivasyon ve üst
biliş alt boyutlarıyla pozitif ve orta düzeyde anlamlı ilişki olduğunu
göstermiştir. Kültürel zekânın biliş alt boyutu ile çokkültürlü eğitime yönelik
tutumun ise pozitif ve düşük düzeyde ilişkili olduğu belirlenmiştir. Yol
analizi sonuçları, motivasyon, üst biliş ve davranış boyutlarının çokkültürlü
eğitime yönelik tutumu pozitif yönde ve anlamlı düzeyde yordadığını
göstermiştir. Ayrıca kültürel zekânın biliş boyutunun çokkültürlü eğitime
yönelik tutumu kültürel zekânın davranış boyutu aracılığıyla yordadığı tespit
edilmiştir. Araştırma bulguları, alanyazın doğrultusunda tartışılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 20 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 22 Sayı: 38 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License